Gjest Gjest_jentaa_* Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Vi var for første jeg jeg og min mor på besøk hos foreldre til min kjæreste.Forventningen var høy for min mors del jeg har jo selfølgelig møtt dem før og vært på middag flere ganger. De er kjempe snille mot meg og virker som en bra familie. Problemer er at de er kansje ikke så god smak i intriør og stil en ting som min mor er opptatt av. For å si det sånn min mor ble skuffet etter dette besøket og mente at vi ikke passer sånn familie messig. Jeg ble veldig lei meg av dette og sånt går innpå meg. Jeg vurderer å dele resten av livet med denne mannen men vil jo selvfølgelig at familiene kommer godt overens. :tristbla: :tristbla:
WRorschachK Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Be mordi om å tenke seg nøye om før hun snakker, og forsikre deg om at hun ikke skal bli tvunget til å stå ansvarlig for din svigerfamilies valg av interiør.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Be mordi om å tenke seg nøye om før hun snakker, og forsikre deg om at hun ikke skal bli tvunget til å stå ansvarlig for din svigerfamilies valg av interiør. Hei du takk for svar jeg syns det er helt teit at hun tenker på den måten.Vi er overhodet ikke fra noe overklasse vi heller.Men jeg har også en annen kultur som jeg er opprinelig fra der de er veldig 0pptatt av matrielle ting det er der jeg tror min mor har dette fra.HUn mner familiene ikke passer sammen sånn dett:(
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 Jeg hadde svart "helt greit, når jeg velger denne mannen og får hans barn så har du da talt ditt om at vi ikke passer sammen med denne familien så da regner jeg med at du holder deg vekke så holder vi sammen med dem" eller "jeg har valgt denne mannen, så om du mener de ikke er gode nok så velger du deg selv vekk fra oss"
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #5 Skrevet 24. januar 2010 Jeg regner med at det er DU og ikke moren din som skal leve sammens med han...??Hun kunne spart seg for den kommentaren.Utrolig nok er det ikke alle som er opptatt av interiør,og nye materielle gjenstander konstant.Kan jo hende de faktisk bryr seg om tingene sine.Arv og personlig tilknyttning til gjenstandene sine?? Ta deg sammen og voks opp.!! Ikke gjør som morra di sier!
Gjest Bianca26 Skrevet 24. januar 2010 #6 Skrevet 24. januar 2010 Vi var for første jeg jeg og min mor på besøk hos foreldre til min kjæreste.Forventningen var høy for min mors del jeg har jo selfølgelig møtt dem før og vært på middag flere ganger. De er kjempe snille mot meg og virker som en bra familie. Problemer er at de er kansje ikke så god smak i intriør og stil en ting som min mor er opptatt av. For å si det sånn min mor ble skuffet etter dette besøket og mente at vi ikke passer sånn familie messig. Jeg ble veldig lei meg av dette og sånt går innpå meg. Jeg vurderer å dele resten av livet med denne mannen men vil jo selvfølgelig at familiene kommer godt overens. :tristbla: :tristbla: Syns moren din høres merkelig ut som henger seg opp i deres smak i interiør og bruker det som grunn til å ikke like familien hans.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #7 Skrevet 24. januar 2010 Syns moren din høres merkelig ut som henger seg opp i deres smak i interiør og bruker det som grunn til å ikke like familien hans. hun er veldig opptatt av prestisje og stil.Hun mener de er fra en "lavere klasse" enn oss og at det kan påvirke mitt forhold til dem. Jeg syns heller ikke at det er så fresht der men det er sikkert ok for dem å levelig.Men de er veldig snille og omtenksomme foreldre.Jeg ble veldig lei meg når hun tenker på den måten og kommenterer det sånn.
Gjest Bianca26 Skrevet 24. januar 2010 #8 Skrevet 24. januar 2010 hun er veldig opptatt av prestisje og stil.Hun mener de er fra en "lavere klasse" enn oss og at det kan påvirke mitt forhold til dem. Jeg syns heller ikke at det er så fresht der men det er sikkert ok for dem å levelig.Men de er veldig snille og omtenksomme foreldre.Jeg ble veldig lei meg når hun tenker på den måten og kommenterer det sånn. Jeg tenker litt sånn at moren din kunne ha noe å lære av din kjærestes foreldre jeg. kanskje hun burde lære seg å bli mer opptatta av ting som faktisk betyr noe istedet for å henge seg opp i materialistiske ting.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #9 Skrevet 24. januar 2010 Jeg tenker litt sånn at moren din kunne ha noe å lære av din kjærestes foreldre jeg. kanskje hun burde lære seg å bli mer opptatta av ting som faktisk betyr noe istedet for å henge seg opp i materialistiske ting. Ja helt enig med deg der men ikke lett å forandre på hennes tankegang når hun er såpass opp i årene og litt sær.Jeg sa også til henne at jeg ikke skal leve med familien men han og han er en moderne og snill og omtenksom mann som jeg liker veldig godt å kunne tenkt meg å dele resten av livet med.Men anskelig når mor slenger sånne ting det setter liksom demper på mine følelser o g jeg blir tankefull.Før hun møtte familien hadde hun hilst på denne mannen jeg er sammen med hun syns han virket som en kjærnekar og hun begynte å spørre meg når vi evnt. skulle flytte sammen osv.Men etter at hun møtte familien hans ble hun helt rar og sa jeg burde tenke meg veldig godt om jeg ville dele resten av livet med han,for ds
Gjest Bianca26 Skrevet 24. januar 2010 #10 Skrevet 24. januar 2010 Ja helt enig med deg der men ikke lett å forandre på hennes tankegang når hun er såpass opp i årene og litt sær.Jeg sa også til henne at jeg ikke skal leve med familien men han og han er en moderne og snill og omtenksom mann som jeg liker veldig godt å kunne tenkt meg å dele resten av livet med.Men anskelig når mor slenger sånne ting det setter liksom demper på mine følelser o g jeg blir tankefull.Før hun møtte familien hadde hun hilst på denne mannen jeg er sammen med hun syns han virket som en kjærnekar og hun begynte å spørre meg når vi evnt. skulle flytte sammen osv.Men etter at hun møtte familien hans ble hun helt rar og sa jeg burde tenke meg veldig godt om jeg ville dele resten av livet med han,for ds Drit i hva hun sier. Gjør som du vil, så får moren din tenke om det hva hun vil. Syns du skal si det til henne, at hun får si og mene hva hun vil men at du vil ha denne mannen uansett hva hun sier og kanskje også påpeke det med at hun faktisk likte han før hun traff foreldrene hans.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #11 Skrevet 24. januar 2010 Drit i hva hun sier. Gjør som du vil, så får moren din tenke om det hva hun vil. Syns du skal si det til henne, at hun får si og mene hva hun vil men at du vil ha denne mannen uansett hva hun sier og kanskje også påpeke det med at hun faktisk likte han før hun traff foreldrene hans. Ja jeg kommer nok til å si det til hun. Men jeg vet hun kommer til å være sur og skuffet jeg må dessverre se det hverdag siden jeg bor med hun.Hun blir kald og likegyldig og istenfor å fukosere på det som er viktig her i livet så kommer hun til å tenke på dette.Hun tar seg lett nær av ting og kan tenke på det flere dager.uff slitsomt å ha det sånn
Gjest Bianca26 Skrevet 24. januar 2010 #12 Skrevet 24. januar 2010 Ja jeg kommer nok til å si det til hun. Men jeg vet hun kommer til å være sur og skuffet jeg må dessverre se det hverdag siden jeg bor med hun.Hun blir kald og likegyldig og istenfor å fukosere på det som er viktig her i livet så kommer hun til å tenke på dette.Hun tar seg lett nær av ting og kan tenke på det flere dager.uff slitsomt å ha det sånn Du kan ikke flytte ut og flytte inn til typen da? :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #13 Skrevet 24. januar 2010 Du kan ikke flytte ut og flytte inn til typen da? :gjeiper: jo forsovet men etter hvert siden han bor hjemme fortsatt og vi skal kjøpe noe sammen som vi har snakket om.Vi har ikke vært sammen så lenge rundt 6 måneder.
Gjest Bianca26 Skrevet 24. januar 2010 #14 Skrevet 24. januar 2010 jo forsovet men etter hvert siden han bor hjemme fortsatt og vi skal kjøpe noe sammen som vi har snakket om.Vi har ikke vært sammen så lenge rundt 6 måneder. oki. forøvrig har jeg og typen bare vært sammen i 4 mnd og vi har flyttet sammen. Går an å leie leilighet inntil man finner drømmehuset også..
Lofotdorsken Skrevet 24. januar 2010 #15 Skrevet 24. januar 2010 Hvor gamle er du og kjæresten din, egentlig? Kanskje du er litt oversensitiv på hva moren din synes, siden du bor med henne og får høre hennes syn på saken hele tiden? Hva synes din kjærestes familie om deg og din familie? Gikk det bra den veien, eller synes de hun er for "posh" for dem?
fink Skrevet 24. januar 2010 #16 Skrevet 24. januar 2010 (endret) Hm. Hørtes ut som moren din er litt snobbete. Men var det interiøret og huset hun reagerte på? - Det kunne ikke ha vært at hun faktisk ikke likte dem? Uansett burde det ikke spille noen rolle. Hun har vært en hovedrolle i din barndom, men skal kun ha en birolle i voksenlivet ditt. Dersom du elsker denne mannen må det komme først! Fortell henne at det er synd hun ikke liker dem, men at verden har flere dimensjoner enn image og interiør, og at du faktisk er glade i hans foreldre. edit:skrivefeil Endret 24. januar 2010 av fink
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #17 Skrevet 24. januar 2010 Hvor gamle er du og kjæresten din, egentlig? Kanskje du er litt oversensitiv på hva moren din synes, siden du bor med henne og får høre hennes syn på saken hele tiden? Hva synes din kjærestes familie om deg og din familie? Gikk det bra den veien, eller synes de hun er for "posh" for dem? Jeg er 29 og han 32. Nei de syns hun var snill tror jeg ifølge det min kjæreste sa ihverfall.Jeg bryr meg jo hva min mor sier men det betyr ikke at hun alltid har rett.Men med sånne komentarer sårer hun meg og jeg begynner å kjøre hodet mitt for ingenting.tenke tenke tenke.
NovaFlare Skrevet 24. januar 2010 #18 Skrevet 24. januar 2010 Jeg synes det høres ut som din mor synes de var rare eller ikke likte dem og finner en unnskyldning så hun slipper å si det på den måten, jeg.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #19 Skrevet 24. januar 2010 Hm. Hørtes ut som moren din er litt snobbete. Men var det interiøret og huset hun reagerte på? - Det kunne ikke ha vært at hun faktisk ikke likte dem? Uansett burde det ikke spille noen rolle. Hun har vært en hovedrolle i din barndom, men skal kun ha en birolle i voksenlivet ditt. Dersom du elsker denne mannen må det komme først! Fortell henne at det er synd hun ikke liker dem, men at verden har flere dimensjoner enn image og interiør, og at du faktisk er glade i hans foreldre. edit:skrivefeil Ja hun kan være litt snobbete men jeg tror det var stilens dems og måten de levnde på hun reagerte på. At de ikke hadde stil.De lever enkelt og har det kansje litt rotete i stilen med mange farger som ikke macher.Hun reagerte også på at det luktet rart og tungt der. Vanskelig å beskrive hva som foregår i hodet hennes med disse tingene som overhodet ikke spiller noe rolle i vårt forhold syns jeg.Vi skal vel ikke ha det som dem.
Gjest Gjest_Siv_* Skrevet 24. januar 2010 #20 Skrevet 24. januar 2010 Skal eg vere heilt ærleg så trur eg moder'n hadde fått slag dersom eg hadde kome heim med nokon "under min stand". Det treng ikkje nødvendigvis handle om pengar og masse materielle ting. Meir om han har utdanning, er belest, kultivert og danna. Ser for meg fjeset hennar dersom eg hadde komt heim med ein ungdomsskule-drop-out som arbeider som lastebilsjåfør og ser på Karl & Co og høyrer på U2!! Kanskje eg skulle prøvd og sett kva som skjer. Summasummarum: all men are created equal, men nokon er likare enn andre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå