ninuska_ Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Jeg skulle rense vifta på min HP-pc for den har begynt å bråke litt, slik jeg har gjort med mine pcer i alle år, men jeg syns nå det var merkelig at det ikke var et eget rom man kunne ta opp for å komme til vifta. Så jeg bestemte meg for å åpne hele underdelen av pcen (for det er tydeligvis eneste måten å komme til vifta på), men.. etter at jeg hadde tatt av alle skruene, ville den fortsatt ikke av, og det var da jeg så det: det er bilde av en låst hengelås, og innover er det som et nøkkelhull. Må man ha en nøkkel for å få opp pcen? Er det slik at HP har gjort det slik for å ta betalt for å "støvsuge" pcen? :/
mettemarit_ikke Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Kanskje for å sjekke om folk åpner? Garantien faller vel bort hvis du åpner den.
ninuska_ Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Kanskje for å sjekke om folk åpner? Garantien faller vel bort hvis du åpner den. Det er jo ingenting å ødelegge hvis man åpner pcen. Dessuten går det nå ikke ann å åpne den, siden det er et "nøkkelhull" der. Det er hvertfall merkelig at det ikke går ann å komme inn til vifta. Endret 26. januar 2010 av ninuska_
Gjest strykebrett Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Hv slags HP er det du har? Har samme problem med min, får ikke av dekselet, men jeg har ikke noen sånn hengelåsgreie.
Gjest strykebrett Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Fant forresten en how-to video på youtube http://www.youtube.com/watch?v=onFr7iumxX8, det så jammen ganske så omfattende ut! Får se om jeg gidder det opplegget der eller om jeg bare satser på å blåse luft gjennom ventilhullene.. Endret 26. januar 2010 av strykebrett
ninuska_ Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har HP G7000. På høyre siden, på omtrent samme sted hvor strømkabelinngangen er (altså på venstre side) er det et hengelås-bilde. Du har ikke det? Har aldri sett at man tar av øvre delen av pcen for å rense vifta. For det er det de har gjort, tatt vekk tastaturet etc?
Gjest Scorpio Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 "Hullet" med hengelås-symbol er festepunkt for en såkalt kensington-lock, og har ingenting med åpning av pc'en. Grunnen til at tastaturet må av er at det er festet med gjennomgående skruer fra undersiden.
Gjest strykebrett Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har HP G7000. På høyre siden, på omtrent samme sted hvor strømkabelinngangen er (altså på venstre side) er det et hengelås-bilde. Du har ikke det? Har aldri sett at man tar av øvre delen av pcen for å rense vifta. For det er det de har gjort, tatt vekk tastaturet etc? Ja han i videoen tar av alle skruene under, begge HDene, tastaturet, toppdekslet og så underdekslet. Litt av et prosjekt for å få rensa opp litt syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå