Gå til innhold

farvevalg

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Sitter her med Jotun sitt farvekart (en av de)

Det er Interiørklassikere.

Masse fine farver, men de små rutene lyver jo litt. Likeledes på nett.

Jeg trenger tips om en lys/varm farge til entreen.

• 16 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs litt på hvordan entreen din er, jeg har en farge som heter Washed Linen 10679 (gangen min er lang og smal)

Også har du en farge som heter kalkgrå 10342, den er også veldig fin. Varme farger, men ikke for mørke.

De fargene og prøvene som er på fargekartene og de små fargeprøvene du kan få fra butikk er i silkematt (glansgrad 10) Så om du kjøper en maling som er helmatt, vil fargen se helt annerledes ut. (Fargen blir finere viss den er helmatt) 

Skrevet

Fargelappene lyver i utgangspunktet ikke, men vår oppfatning av farger endrer seg etter lysforhold. Alle fargene jeg har hjemme ser helt annerledes ut i fargebaren på jobb. Mitt beste tips er å få tak i fargechipsene fra din lokale fargehandel, og se de i det aktuelle lyset du har i gangen. Gule og røde undertoner vil gi deg varme og lune farger, mens blått og grønt fort gir kjølige og rolige farger. 

1025 Tidløs er gjerne en klassiker i slike rom, og vil stå pent til 1453 Bomull om du har tak, lister og dører i standardhvit fra leverandør :) lykke til med fargevalget! 

Hilsen malingsselger. 

Et siste tips for best mulig hjelp til rett valg. 

Mål hvor mange m2 vegg du har, og tenk over hvilken glans du ønsker. Og ikke minst egenskapene du trenger. Høyere glans gir mørkere fargegjengivelse. Her er gangen malt i Lady Wonderwall. Maling med 05 glans, altså matt. Men med en robust overflate som tåler mye. Gang er et typisk rom man ikke oppholder seg i, men som gjerne får mer juling enn man først tror. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...