Gå til innhold

Hjelp dyrlegen er stengt idag !

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg stereliserte pusen min på tirsdag.

hun var i relativ god form etter 2 dager.

men idag har jeg sett at det vokser en kul på magen hennes. den har vokst fra i dag morges til nå til nesten det dobbelte.

det kan virke som om det kanskje kan være væske / verk ?

stingene og såret er helt fint.

hva gjør jeg ???

lete opp en vetrinær i Oslo som kanskje holder åpen ? eller vente til vetrinæren her åpner kl 09.00 i morgen tidlig ??

almentilstanden hennes er fin og hun spiser drikker og går på do. hun leker ikke med de andre kattene men det er litt opp og ned om hun gjør..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid dyrlegevakt, ring feks. Mostue&Lutro eller vetrinærhøyskolen.

Skrevet

dyrlege vakten her koster 3000,- kun for konselasjonen så kommer det de må gjøre i tilleg

Skrevet
dyrlege vakten her koster 3000,- kun for konselasjonen så kommer det de må gjøre i tilleg

Slik er det når man tar på seg dyr, da kommer det uforutsette utgifter til vet. Kan du ikke i det minste ringe å høre hva de sier da? Da får du ihvertfall et svar som er litt mer til å stole på enn det du får her inne.

Skrevet

klart jeg skal ring. holder på med det :)

men lurte på om det var noen her inne som

kanskje hadde hvert borti det samme som hadde noen svar.

er ikke så lett og finne søndagsåpen dyrlege.. men holder på :)

Skrevet

Det er sikkert bare en liten blodsamling.

Den forsvinner :)

Men du kan jo RINGE for sikkerhetsskyld. Det koster jo ingenting.

Skrevet (endret)

Slapp av:-)))

Sånn hadde pusen her i huset å, det varierer med str, kan være hard noen dager og andre dager ikke..

Ta henne med til dyrlegen på mandag!

ikke rør stinga eller noenting!!

og det at hun ikke leker med dem andre pusene er at hun kan ha vondt eller er redd for stinga og det er jo ikke noe rart;) akuratt sånn var det med pus her å. og når formen hennes er bra så er det Ingen fare! og det godt tegn på at hun går på do å for da er det bra.

Men du må være til obs på dette noen uker fremover- om det ikke gir seg om et par uker så tar du henne til dyrlegen:) for om det fortsetter og være en klump der kan det være brokk, men dette ser du ann. men dette ser ut om det bedrer seg over tid eller ei!!

Endret av Siiw
Skrevet

Men hold pus inne!!:-)

og om du ser ho drive med såret så ikke la henne, begynn og klapp henne så hun glemmer såret. :)

Det hadde vi- kanskje litt over tida for jeg var så redd for henne:p

.

Skrevet

Hvis du har bil eller noen som kan kjøre deg, er Sørum og Fet veterinærkontor ca. 20 km. fra bygrensa et alternativ. De har ikke søndagsåpent, men de har akuttvakt og egen veterinær som møter deg på klinikken. Ikke er de hinsides dyre heller.

Du kan uansett ringe dit og få råd om hvovidt veterinæren mener det er behov for akutthjelp eller ikke. Sannsynligvis er det ikke det siden almenntilstanden hennes virker OK, men det kan jo selvfølgelig forandre seg.

Skrevet

Ville ringt Oslo Dyreklinikk og evt besøkt dem på Ensjø, hvis de råder deg til det. Koster ja, men da er du i gode hender :). Lykke til!

Skrevet

hei

har snakket med 2 dyrleger og begge sier jeg kan se det ann til i morgen tidlig. hvis ikke det ser ut som det endrer seg.

mest sansynlig er det ikke noe farlig siden hun ikke har

feber og ser ut som hun plages. hun leker også litt mere med de andre kattene nå så her er det full fart.

mor og datter leker sisten :)

Skrevet

tusen takk for fine svar :)

Gjest stingreaksjon
Skrevet
tusen takk for fine svar :)

Sikkert bare reaksjon på stingene, om hun ikke feber, stingene ikke virker røde/hvone og det ikke gjør vondt at du tar på det... men kan være greit å sjekke i morgen... Mange katter som reagerer på stingene...

Skrevet

takk for svar :)

ja det er nok bare noe sånt, men man blir så bekymret for disse små krypene :)

hun har ikke vondt og det finnes ikke rødt. ingen feber og i full aktivitet

Skrevet

ville ikke bekymret meg så veldig, høyst sannsynlig er det bare stingene og det er helt ufarlig. men skader ikke med en sårkontroll i morgen bare for å utelukke eventuelt brokk eller betennelse... Men da er det som regel mer ubehagelig for pusen å bli tatt på + at de kan bli almennt dårlige...

Skrevet

Vi er hos dyrlegen i morgen tidlig kl 09.00

er greit å sjekke. men ble litt beroliget etter samtale med dyrlegen og etter svarene jeg har fått her inne. så tusen takk alle sammen :D

Skrevet

Det er bra!!:-)))

Skjønner deg godt jg at du blir bekymret for kattene dine:)

Så gøy da at du har mor & datter:-)

sisten ja:))) har nok det artig da ja;)

Gjest Snart Frue
Skrevet

Hei!

Katten min har vært "uheldig" tre ganger og har måttet reise til dyrlegen. Alle gangene har selvsagt vært på helg. Da har jeg simpelhent ringt tlf til den vanlige dyrlegen min og da får jeg automatisk opplyst tilnr til dyrlegevakta. Så er det bare å ringe dit...

Ja, det koster MYE pener men jeg vi har heldigvis forsikret pus så vi betaler kun en egenandel.

Hvis ikke pus hadde vært forsikret så hadde nok fort regninga kommet på over kr 10000 tilsammen ifjor!

Så husk å forsikre dyrene deres!!! Husk også vaksiner og markkurer!!!

Skrevet

hei

ja jeg har mor , datter og sønn og en gammel kar på 13 år :)

de har det for det meste trivelig sammen alle sammen men mor og datter eller søster og bror leker best sammen.

kjenner at jeg sitter og venter på at kl skal bli 09.00 i morgen tidlig ja. hun virker i fin form bare denne svullen som er kommet under såret.

blir godt å få det skjekket opp sånn at jeg vet det skal være sånn eller at de får gjort noe med det :)

Skrevet

hei alle sammen :D

nå har vi hvert hos dyrlegen og det var som mange skrev

en reaksjon på stingene og ikke noe farlig.

så da kan jeg puste lettet ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...