Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer om å gjøre en jorden rundt-reise. Har lyst å besøke litt utradisjonelle reisemål, altså noe annet enn "klassikerne" på en jorden rundt-reise (som Thailand, USA, Australia etc). Er veldig interessert i natur/kulturopplevelser. Er det noen som har vært noen litt uvanlige steder som de kan anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok ikke helt uvanlig, men kan anbefale Iguazu i Argentina/Brasil mht naturopplevelse. Ellers er jo Buenos Aires en flott by for kulturelle opplevelser.

Skrevet

Jeg og kona har i det siste blitt veldig glad i Luang Prabang i Laos, og da spesielt hotellet La Residence Phou Vao. Her slapper vi av og koser oss skikkelig. Byen er relativt liten og sjarmerende, menneskene er vennlige og maten er utrolig spicy og god.

Skrevet

Japan, som i og for seg ikke er helt ukjent for turister, bør definitivt oppleves på en jorden-rundt-reise. Rett og slett fordi det er så totalt annerledes enn alle andre steder i hele verden. Den sammenblandingen de har av høyteknologi og hypermoderne med tradisjonelt og erkejapansk, til tider rituell atferd - av fantastisk natur og enorme metropoler, av blyghet og høflighet og åpen nakenhet i varme bad - den er bare helt unik.

Dessuten kommer du ingen vei med engelsk, det er bare å snakke norsk til svar. Det er ganske så fascinerende! Jeg elsker det landet.

Gjest Gjest_Globetrotter_*
Skrevet

Incredible India!!!!!!!!!!!

Fargerikt og annerledes.

Skrevet

Oi, her var det kommet mange spennende forslag :jepp: Kjenner jeg blir enda mer giret etter å komme meg ut i verden etter å ha sett bilder og lest litt om disse plassene. Flott hvis det er flere som har lyst til å komme med anbefalinger :)

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har ikke vært på noen av stedene, men ville satt opp en hel del steder på lista mi for vurdering, for eksempel Sør-Afrika, Alaska (eller Canada), Vietnam, Iran, Japan, Kina, New Zealand og Galapagos-øyene.

Jeg ville nok også vurdert noen av "standardstedene", for det er jo en grunn til at folk velger å reise dit :)

Skrevet

Av det som ikkje er heilt typisk "jorda-rundt-pakke", så er desse mine klare favorittar:

-El Salvador (Playa el Tunco)

-Colombia (Cartagena og Taganga. Skulle gjerne sett myyykje meir av dette landet!)

-Belize (Caye Caulker - mykje backpackerar, men ikkje samanlikna med Thailand osv. Herlig atmosfære!!)

Av storbyar synast eg Buenos Aires og Rio de Janeiro er i ei klasse for seg sjølv. Fantastiske byar!!

Skrevet

Nicaragua, Colombia og Venezuela!

Skrevet

Nepal, India og Sri Lanka

Filippinene

Sør Amerika og Cuba

Skrevet

Nå synes jeg vel ikke at mine forslag er så veldig uvanlige, men jeg kan jo komme med dem likevel:

- Safari i Tanzania (Ngorongoro-krateret) eller Sør-Afrika.

- Cape Town i Sør-Afrika.

- Petra i Jordan.

- Costa Rica. De er helt råe på økoturisme og fredsfilosofi.

- Angkor Wat i Kambodsja.

- Vietnam!!!! Halong Bay, Hoi An, osv. osv. osv.

- Beirut i Libanon. Sykt bra uteliv, visstnok.

- Sikhenes forgylte tempel i Amritsar, India.

Skrevet

Henger meg på Ngorongoro-krateret i Tanzania, og også Serengeti (samme område). Zanzibar utenfor Dar es salaam er også helt fantastisk! Det er noe mer turister der.

Masai mara i Kenya, Lake Malawi om du holder deg unna stedene med mest turister, og Zambezi-elva på grensa mellom Zambia og Zimbabwe. Jeg har ikke vært i Namibia, men har hørt at det også skal være strålende!

Skrevet
Henger meg på Ngorongoro-krateret i Tanzania, og også Serengeti (samme område). Zanzibar utenfor Dar es salaam er også helt fantastisk! Det er noe mer turister der.

Masai mara i Kenya, Lake Malawi om du holder deg unna stedene med mest turister, og Zambezi-elva på grensa mellom Zambia og Zimbabwe. Jeg har ikke vært i Namibia, men har hørt at det også skal være strålende!

Herregud, kan ikke tro jeg glemte Zanzibar!!! Det er paradis på jorden. Men hvis du vil bade må du dra til de helt nordlige strendene, ellers forsvinner vannet i mange timer flere kilometer utover.

Aaaaah, gode minner... :rødme:

Skrevet

Vel, bestekameraten min, Fritjof, pleier nå å skryte helt hemningsløst over sine utforskende utflukter her på hjemstedet vårt, Ytre Enebakk. Mye flott å se og å ha ekte indre følelser for, pleier han å si!

:-))

Skrevet

Og New York. Ja, det er mer klassisk, men fytti grisen for en råkul by!!!

:ler:

Skrevet

Tanzania (inkl. Zanzibar)og Sør-Afrika!!! Uendelig mye å oppleve!

Skrevet

Har selv aldri vært noen spesielt uvanlige steder, så nå er det vel på tide... Men det kommer jammen meg til å bli vanskelig å velge her, hehe. Blir nesten nødt til å ta meg flere jorden rundt-turer. Alternativt være på reisefot flere år i strekk :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...