Gå til innhold

Dine favorittprogram på radio?

Anbefalte innlegg

Gjest Vestlandslefsa
Skrevet

Jeg er i ferd med å oppdage radioens "vide verden". Fra å vere et apparat som spiller musikk har jeg funnet ut at det er mye lærdom og interessante program utenom det også.

Men sitter også med følelsen at det er et hav av programmer og tittelen på de enkelte sier meg egentlig ikke så mye om hva de handler om.

Så derfor lurer jeg på om dere kan komme med deres favoritter og evt tips. Jeg liker veldig godt "Det fikser p1, språkteigen, radioteateret og nostalgia for å nevne noe. Jeg liker veldig godt program som er underholdene (ikke bare musikk) , morsomme, programm som inneholder historie, dokumentarer , reisebrev, retromusikk etc.

Så håper dere kan hjelpe meg med å finne nye favorittprogram :-) Fint om dere kan slenge med klokkeslett og hvilken radiokanal det går på også .-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er i ferd med å oppdage radioens "vide verden". Fra å vere et apparat som spiller musikk har jeg funnet ut at det er mye lærdom og interessante program utenom det også.

Men sitter også med følelsen at det er et hav av programmer og tittelen på de enkelte sier meg egentlig ikke så mye om hva de handler om.

Så derfor lurer jeg på om dere kan komme med deres favoritter og evt tips. Jeg liker veldig godt "Det fikser p1, språkteigen, radioteateret og nostalgia for å nevne noe. Jeg liker veldig godt program som er underholdene (ikke bare musikk) , morsomme, programm som inneholder historie, dokumentarer , reisebrev, retromusikk etc.

Så håper dere kan hjelpe meg med å finne nye favorittprogram :-) Fint om dere kan slenge med klokkeslett og hvilken radiokanal det går på også .-)

jeg hører på "oss megger imellom",tror det går på radio norge..?hvis ikke så var det P4.

Synes hun astrid gunnestad(husker ikke hvordan etternavnet var) er styrtmorsom!Kan anbefales!! :)

Skrevet

Morgenklubben på Radio Norge. 101,3 kl 0600-1000 man-fre.

Skrevet

"Sånn er livet" og "Verdt å vite" er mine absolutte yndlingsprogram. De går hver formiddag på P2, men jeg er ikke sikker på tidspunkt, for jeg laster alltid ned podcast uansett.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Har samme favorittprogram på radio som på tv. Du finner det ved å trykke på en knapp som heter "Off". Eller "Av" i noen tilfeller.

Skrevet

Hvis jeg hører på noe så er det Radioresepsjonen på p3 Fra 10-12 man til tors.

Gjest Giæsten
Skrevet

Hører stort sett bare på P2. Ikke helt sikker på tidspunkt, bruker stort sett nettradio eller podcasts.

Sånn er livet: tar ofte for seg to eller tre emner i hvert program. Det kan være om alt fra forholdene på norske aldershjem til situasjonen på Island. De tar gjerne utgangspunkt i problemstillinger som har hatt en del fokus den siste tiden.

Radiodokumentaren: Halvtimesprogram der en journalist har fått mer eller mindre frie tøyler til å ta for seg et tema. Kommer ofte tett på mennesker med spesielle historier. Husker godt et program om en eldre mann som hadde tjenestegjort i fremmedlegionen.

Radiofront: Handler om populærkultur; film, litteratur, musikk stort sett. De har gjerne et gjennomgangstema for hvert program. Type mannsrollen i samtidslitteraturen, nye tendenser i 2009 etc.

Radioselskapet: En og en halv time på formiddag. Ulike aktuelle temaer, og en del musikk. De har brukt på å ha en del faste innslag. Eks. "Skammens bokhylle" (en mer eller mindre kjent person tar med en bok han eller hun ikke liker, og forklarer hvorfor), og "Musikk fra alle verdens land" (denne serien var nettopp ferdig etter fire år hvor de hadde gravd frem musikk fra 192 land fra A-Å).

Dagsnytt 18: En klassiker. En tar tak i fire-fem av de viktigste nyhetssakene denne dagen, og lar politikere/kommentatorer/involverte få redgjøre litt mer inngående for situasjonen.

Dette er vel dem jeg hører på mest jevnlig. Ellers er Morgenkonserten og Klar en klassiker fint for dem som liker klassisk musikk. Hender også jeg er innom Språkteigen og Verdt å vite. Verdibørsen har også bra ting, samt Studio Sokrates. Disse krever imidlertid litt mer konsentrasjon (iallfall for meg).

Gjest Jacob, 19, Frogner
Skrevet

Velkommen etter...

P2:

- Verdibørsen

- Klar en klassiker

- Nostalgia

- Jazzbasillen

- Hallo i uken

- Reiseradioen om sommeren

- Korrespondentbrevet

- Ukens konsert fra Konserthuset i Oslo (torsdager og fredager)

- Folkemusikktimen (om du vil gjøre deg kjent med norsk folkemusikk)

- Økonomiske nyheter

Skrevet

De fleste favorittene mine er nevnt allerede, men jeg legger til:

- "Ukeslutt", P1 og P2 lørdager 12:30-13:30.

- "P.I.L.S. (Populærmusikk Ispedd Litt Sladder)", P1 lørdager kl 13:30-14:00.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Radioresepsjonen på p3 Fra 10-12 man til tors.

signerer denne med tykk s-t-r-e-k under! RR er ett must i hverdagen, har du ikke hørt på dette enda MÅ du gjøre det nå. de får meg alltid til å le :happy:

også er herreavdeligen på P1 bra!

alt høres dog på podcast, da får jeg med meg hele sendingen og jeg slipper musikken (musikken er kanskje en stor del av herreavdelingen, men jeg klarer meg fint uten, synes pjattet til herrene er artigere).

podcast er flott å ha på bussen og jobben (om man kan)!

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

hei igjen, jeg er sammme gjest som over.

glemte å skrive tidspunkt på de forskjellige programmene;

- radioresepsjonen: man-tors 10-12 P3

- herreavdelingen: tir 22-24 P1

Skrevet

Løyntnant V nrk mp3! Torsd og Lørd kveld!

Skrevet
Hvis jeg hører på noe så er det Radioresepsjonen på p3 Fra 10-12 man til tors.

Elsker Radioresepsjonen! Ellers liker jeg også Hallo i Uken på P2.

Skrevet

Enig med alle som nemner Radioresepsjonen. Heilt fantastisk!!

Får desverre ikkje høyrt så mykje på radio for tida, men podcast er ein finfin ting ja.

Er også enig i at Herreavdelingen på P1 er veldig bra :)

Når eg jobbar og brukar hørselvern går det i P3 frå kl.7-16. Kun avbrutt med P1 i ny og ne for å høyre lokalnyhende.

Frå kl.16 til 01 vekslar eg mellom RadioNorge og P1.

Skrevet

Stjerneklart på mandag 22-00 (P1) er en favoritt i tillegg til mye av det som er nevnt.

Prøver å få med meg Nitimen (9-11 daglig untatt søndag, P1) og Norgesglasset (13-15 man-tors, 14-15 fre, P1), men det blir for det meste Nitimen om lørdagen. Av og til hører jeg på Popquiz på lørdag etter Nitimen. Men jeg MÅ ha med meg P.I.L.S., Radioteateret (krimmen) og 20 spørsmål. (Irriterer meg når disse må vike for sporten). Søndags morgen må jeg også høre Språkteigen 09.30-10.00 på P2.

Har akkurat oppdaget at Filmpolitiet går fredag fra 19-20 på P1, så i stedet for å høre den avkortede reprisen på søndagen, så hører jeg hele der.

Skrevet

Museum på P2 er også veldig informativt og underholdende dersom du er interessert i historie og arkeologi. Aner ikke tidspunkt.

Min favoritt er Nyhetsmorgen på P2. Vet ikke helt når det begynner å slutter, men jeg pleier å skru på sånn i sjutida. Fin utrbrodering av nyhetsbildet, og da slipper jeg å se på nyheter resten av dagen.

Skrevet (endret)

Hallo i uken og Harald Are Lund er topp. Morsomt og god musikk.

Endret av mettemarit_ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...