Gjest Gjest_eva_* Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Jeg sjelden på facebook og forstår at det er vanskelig å slette seg der? Hvis jeg bare deatkiverer facebookkontoen, vil alle se hva jeg har skrevet og vennelisten min, eller blir profilen usynlig? Hvordan kan man slette seg? Når man har blokkert en venn, kan denne da se opplysninger om deg? F.eks venneliste og profilen din? Jeg synes også det er et problem å få forespørsler om å bli venn med venners venner. Noen er gifte eller har byttet etternavn og andre husker jeg rett og slett ikke. Derfor er jeg lite på facebook. Hver gang må jeg ta stilling til om jeg kjenner personen når jeg ikke kjenner igjen navnet. Har ikke tid til å legge alle som spør inn som venn, fordi jeg ikke ser poenget med å leke detektiv. Å spørre og sende melding er tidkrevende. Når jeg åpner søppelmailadressen som jeg også har brukt når jeg selger eller kjøper på nettet, er den overfylt av meldinger fra facebook som hva andre har skrevet på veggen. Kun venners venner kan skrive til meg og kun venner kan se profilen min, men venners venner blir noen tusen...
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Når du sletter profilen, blir selve profilen borte, men tidligere beskjeder du ahr sendt til folk osv blir liggende i dems innbokser. Men profilen ligger sikkert lagret ett eller annet sted hos facebook, men ingen kan gå inn på den og se. Hva andre kan se, kommer jo an på hvilke sikkerhetsinnstillinger du har skrudd på, har du alt på strengeste kan ikke noen utenom de du har godkjent se noe særlig mer enn bildet ditt og hva du er fan av. Om du får forespørsler av folk, så MÅ du jo ikke svare ja. Om det ikke er noen du kjenner godt og har interesse av å snakke med de, er det da bare å trykke nei på invitasjonen fremfor å leke detektiv. Du kan også deaktivere slik at du ikke blir tilsendt mailer fra facebook. Er sjelden på facebook selv, men tok meg tid til de 5 minuttene det tar og skjule det jeg ikke synes andre enn nærmeste venner har behov for å se. Og deaktivere automatiske e-post meldinger. Om du synes facbook er så forferdelig, hvorfor gidder du da å være der i første omgang??
Gjest Gjest_eva_* Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Ja, hvorfor ble jeg med der? Fordi venninner ville ha meg med. Det er bare hyggelig fordi de selv er lite der og vi har andre måter å kommunisere på. Jeg har på sikkerhetsinnstillinger så bare venner kan se profilen, men venners venner kan invitere meg. Deaktivere automatisk e-post har jeg gjort nå. Er det ingen som føler facebook som et mas?
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Nei, jeg føler det ikke som et mas. Men det er fordi jeg ikke bryr meg. Sjekker vel innom der en gang i uken eller noe, mest fordi jeg har en del utenlandske venner som er greie å holde kontakten med på den måten. Man må jo ikke sjekke ut nærmere alt som kommer av forepørsler, jeg gidder ikke å se på de engang, utenom venneforespørsler. Da legger jeg til de jeg vet hvem er og de jeg vil ha kontakt med, resten overser jeg bare. Så enkelt er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå