Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Hvor mange feriereiser med overnatting har du pr år? I år har jeg kommet til at det blir minst 10 riktignok inkludert innenlandsreiser med bare 1 overnatting. Men ikke rart pengene flyr, nei. Har så langt bestilt 3 utenlandsturer. Skal sies at hver reise går på lavbudsjett. Sikkert mange som bruker like mye penger på 2-3 reiser i året som jeg bruker totalt.
momo Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Det er nok veldig varierende. I fjor ble det 10 utenlandsreiser på meg, de var en ukes turer bortsett fra en på 2 uker. Men dette er virkelig ikke normalen. Arva litt penger da, og derfor ble det mer reising. I år vet jeg ikke noe om hvor mange reiser det blir, det som er planlagt er 2 turer, en hyttetur i sverige på sommeren og en sydentur i november. Men håper vel det blir en tur eller to ekstra og.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Mye... Er veldig glad i å reise, og har muligheten i form av romslig økonomi og fleksitid i jobbene våre. Utenlandstur har vi annenhver måned. Stort sett weekendturer, men påske, og sommer, og innimellom en uke på høsten, reiser vi lengre bort og er der en stund. Kanskje 6-7 ferieturer utenlands i året. Har alt bestilt en uke i Montenegro i juni, en uke i Venezia i sommer og en weekendtur til Roma i mars, og var en uke i Egypt over nyttår. Innenlandstur har vi hver måned, minst. Er glad i å bare kjøre avgårde og utforske fylke og nabofylkene, og ta en natt på hotell, eller fly til en ny by. Vi besøker også ofte venner og familie rundt omkring i Norge. I tillegg kommer jobbreisingen. Er i utlandet 10-15 ganger i året gjennom jobben.
Vindmølle Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 Dette varierer veldig fra år til år. 2009 var et dårlig ferieår. Var på en utenlandsferie (1 uke) og 4 turer med overnatting her i Norge (1-3 netter). I tillegg et par turer (en natt) på fjellet. Stort sett er vi på en lengre utenlandstur om sommeren (2-3 uker) og har 1-2 utenlandsturer i tillegg (langweekend el). I tillegg 2-4 helgeturer innenlands.
Rødtoppen86 Skrevet 24. januar 2010 #5 Skrevet 24. januar 2010 2 ukers sommerferie til syden, langhelg i nord og juleferie i nord. Ble tre reiser i 2009 da
tineline Skrevet 24. januar 2010 #6 Skrevet 24. januar 2010 Oi, så mye folk reiser! Jeg forsøker å ha én ferietur til utlandet i året, det blir ofte til Belgia der jeg har slekt. Ellers drar jeg mye på hytta, kanskje 5-6 turer i året. I profesjonell sammenheng blir det endel konferanser, også noen i utlandet, samt den daglige ambuleringen man har når man er arkeolog i fylket. Normalt sett syns jeg man skal reise minst mulig, dessverre medfører min jobb vanligvis at jeg må reise fra sted til sted nesten hver dag. Blir mye bilkjøring!
zuperduper Skrevet 24. januar 2010 #7 Skrevet 24. januar 2010 Det var mange reiser på noen her, ja. Tenkte at vi reiste endel, jeg - men ikke så mye. I fjor ble det tre utenlandsturer på oss. I tillegg turer til Sverige og noen overnattingsturer i Norge. I år blir det hvertfall tre turer litt lengre avgårde, i tillegg har vi planlagt å dra til København og Stockholm.
Kjetil E Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Hvor mange feriereiser med overnatting har du pr år? I år har jeg kommet til at det blir minst 10 riktignok inkludert innenlandsreiser med bare 1 overnatting. Men ikke rart pengene flyr, nei. Har så langt bestilt 3 utenlandsturer. Skal sies at hver reise går på lavbudsjett. Sikkert mange som bruker like mye penger på 2-3 reiser i året som jeg bruker totalt. Skal se. - 4 dager på Helgatun / Voss fjellandsby Myrkjdalen - Cruise fra Oslo til Brügge og Amsterdam - Tur til Trondheim - Tur til Stockholm - Tur til Gällivare Blir minst 6 turer for min del
Gjest Gjest_fredrikke_* Skrevet 25. januar 2010 #9 Skrevet 25. januar 2010 Hmm.. Utenlandsturer: 4 stk: 1 på 1 måned, 1 toukers + to langhelger. Norge 4 fjellturer+ Hyttetur i sverige(regner liksom ikke sverige som utlandet...),Gøteborghelg, Stavangerhelg, tur til Lofoten, tur til Kragerø, tur til Risør Ca 8 turer på hytta. I tilegg endel reising (med overnattinger) med jobben
Purple Basil Skrevet 25. januar 2010 #10 Skrevet 25. januar 2010 Har som regel tatt meg 3 utenlandsturer i året og så hender det at jeg tar turen innom de større byene i Norge. I år har jeg 3 turer planlagt, og håper jeg få ordnet meg ett par til:P
Gjest M89 Skrevet 25. januar 2010 #11 Skrevet 25. januar 2010 Besøkte følgende byer i løpet av 2009: Bergen, Praha, Budapest, Zagreb, Ljubljana, Venezia, Roma, Milano, Paris, Amsterdam, Utrecht, Bangkok, Pattaya og Siam Reap (Kambodsja). Dette var fordelt på 3 turer. Ferieplanene er ikke helt på plass for i år, men så langt er Wien, Kroatia, Slovenia og Lofoten planlagt
beccy Skrevet 25. januar 2010 #12 Skrevet 25. januar 2010 Vi prøver å få til hvertfall to turer med sol og varme, også et par utenlandsreiser. I fjor var vi to uker på Tenerife, 5 dager i London, to uker i Thailand Så langt dette året er Glasgow, to uker ferie til sommeren (destination unknown) og en helgetur til London og helt sikkert noe mer Vi lever bare en gang
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 25. januar 2010 #13 Skrevet 25. januar 2010 0 de siste 4 årene. Har ikkje råd og har to hunder som mangler hundepass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå