Gå til innhold

Er de som bruker nettdating B-laget?

Gjest Gjestelinnea

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestelinnea

Ja, tittelen sier sitt. Hvem er folka som henger på Sukker, Møteplassen, Q500 etc.?

Jeg er en kvinne på 28 år. Utad virker jeg sikkert helt normalt oppegående med jobb, hus og bil på stell. Sannheten er imidlertid at jeg har svært begrenset nettverk, er ganske sjenert og rett og slett ikke ser for meg at jeg naturlig skal kunne finne kjæreste andre steder enn på nett.

Alle har selvfølgelig sin andel bagasje og ulemper, men gjelder dette i større grad de som prøver å finne kjæreste gjennom datingsider? Det er en litt uggen tanke som har begynt å dale ned den siste tiden, nemlig om jeg har større sjanse for å møte folk med problemer på nett enn i den virkelige verden. Jeg har møtt menn fra nett som har hatt så mange issues. Gjerne sjenerte og tilbakeholdne, som er redd for å reise, lite aktive, som jeg ikke ser for meg jeg kan bygge et sunt forhold med på sikt...

Finnes det oppegående, reflekterte, høyt utdannede menn på nett uten de store skavankene? Eller er slike menn rett og slett for lengst opptatt, særlig i min aldersgruppe? (Ser for meg jeg snart må begynne å leite i gruppen av fraskilte familiefedre, med alt hva det fører med seg...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på nettsider for dating i to lengre perioder. Første gang nesten 1,5 år før jeg traff en jeg hadde en lengre kjæresteforhold til, og nå har jeg vært i et godt halvår. Tror jeg kan si at jeg uten unntak har hatt date med hyggelig, oppegående menn. Problemet er vell heller at kjemien ikke har stemt uten at jeg kan sette fingen helt på hva det er. Så min erfaring er at det er mange hyggelig vanlige menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Billyboy_*

Det er sikkert mange hyggelige mennesker på nettdating, men man kommer jo ikke fra at dette er single som ser etter en enkel utvei for å komme i kontakt med kjæresteemne, og ja da kan man lett definere dette som B-laget eventuelt. Allikevel skal man ikke dømme alle, men man vet jo at man treffer kjæresten gjerne i andre "settinger" enn på nettet akkurat, og derfor oppleves dette som en siste utvei. Men også fordi det er lettvint og enkelt i en ellers hektisk hverdag. Derfor mener jeg at nettdating faktisk er en variant av "B-laget" ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Arild30

Vi lever i 2010. Å bruke internett for hva det er verdt, synes jeg er helt greit. Når det er sagt blir du ikke godt kjent med noen sånn uten videre over internett. Men det kan man jo igjen finne ut av om man har en åpen dialog på hva man har av interesser, livssyn osv.

Selv om man sitter på internett, er det nok en ulempe å være sjenert sånn sett.

Er enig i at det fungerer ikke å finne noe seriøst bare ved å gå ut på byen, da skal du være veldig heldig. Men igjen, det må man jo være uansett. Heldig, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B-laget, helt klart. De som bruker nettdating som møteplass er i veldig stor grad folk som sitter for mye inne eller ikke møter noe særlig nye folk gjennom sin egen hverdag. Om det er fordi at de er sjenerte eller fordi at de henger med de samme menneskene dag inn og dag ut er det ingen som vet, men det har ikke så mye og si heller.

Det sagt så er det ikke nødvendigvis noe galt i det, ikke alle er utendørs 2-4 timer om dagen eller har en livsstil som gjør at de konstant kommer i kontakt med nye mennesker, de kan fremdeles være fantastiske som både personer og partnere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann
B-laget, helt klart. De som bruker nettdating som møteplass er i veldig stor grad folk som sitter for mye inne eller ikke møter noe særlig nye folk gjennom sin egen hverdag. Om det er fordi at de er sjenerte eller fordi at de henger med de samme menneskene dag inn og dag ut er det ingen som vet, men det har ikke så mye og si heller.

Det sagt så er det ikke nødvendigvis noe galt i det, ikke alle er utendørs 2-4 timer om dagen eller har en livsstil som gjør at de konstant kommer i kontakt med nye mennesker, de kan fremdeles være fantastiske som både personer og partnere!

Kan ikke si dette stemmer på meg og mine venner hvertfall. Jeg har et stort nettverk, mange venner, er mye på byen og aktiv ellers, men problemet er at de jeg møter er bare ute etter 1 ting. Så da er liksom nettet siste utvei. Try before you buy vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke si dette stemmer på meg og mine venner hvertfall. Jeg har et stort nettverk, mange venner, er mye på byen og aktiv ellers, men problemet er at de jeg møter er bare ute etter 1 ting. Så da er liksom nettet siste utvei. Try before you buy vet du ;)

Unntaket som bekrefter regelen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du fullstendig feil. Personlig var jeg svært politisk aktiv i min største nettdatingsperiode, jeg trente mye og traff generelt mye mennesker.

Nettdating passer for oss som blant annet sliter med å tørre å sjekke opp gutter, som er redd for å bli avvist face to face og som kanskje sliter med dårlig selvtillit.

B-lag? Har da ingenting med det å gjøre. Mennesker kan ikke kategoriseres slik jeg ser det, men ulike arenaer passer ulike mennesker. Man er ikke mer verdt bare fordi man er skikkelig utadvendt og har hatt 10 kjærester.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke mer verdt bare fordi man er skikkelig utadvendt og har hatt 10 kjærester.

Nei, man har hatt 10 kjærester fordi man er skikkelig utadvent og generelt sett har høy verdi som menneske.

Og ja, det er forskjell på verdien fra menneske til menneske, å si noe annet er bare tullete. De aller fleste av oss føler oss bedre enn en alkoholiker eller uteligger selv om det er politisk ukorrekt og si det høyt, på samme måte som at de fleste jenter syntes de er bedre enn hu som har hatt 100 tilfeldige sexpartnere, og at hu som har hatt 100 tilfeldige sexpartnere fremdeles føler seg bedre enn en hore fordi hun ikke har tatt betalt.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man har hatt 10 kjærester fordi man er skikkelig utadvent og generelt sett har høy verdi som menneske.

Vet dette er politisk ukorrekt å diskutere, men dette stemmer ikke med min erfaring.

De som har hatt en haug med kjærester er ofte de som takker ja til alt og alle, muligens pga. dårlig selvbilde. Ofte er disse også "redde" for å være alene og veldig avhengig av bekreftelse fra andre.

Men dette blir jo uansett bare generaliseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, det er forskjell på verdien fra menneske til menneske, å si noe annet er bare tullete. De aller fleste av oss føler oss bedre enn en alkoholiker eller uteligger selv om det er politisk ukorrekt og si det høyt, på samme måte som at de fleste jenter syntes de er bedre enn hu som har hatt 100 tilfeldige sexpartnere, og at hu som har hatt 100 tilfeldige sexpartnere fremdeles føler seg bedre enn en hore fordi hun ikke har tatt betalt.

Det kan jo også bety at man er særdeles ukritisk i valg av partner også. Og nei, jeg føler meg slettes ikke som et bedre menneske bare fordi jeg ikke er narkoman. Godt mulig du gjør det, men ikke jeg. Du får snakke for deg selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo også bety at man er særdeles ukritisk i valg av partner også. Og nei, jeg føler meg slettes ikke som et bedre menneske bare fordi jeg ikke er narkoman. Godt mulig du gjør det, men ikke jeg. Du får snakke for deg selv. ;)

Så om typen din hadde dumpa deg for en narkoman hadde du ikke holdt det mot henne? Jada, dårlig argument men det er rett å slett dumt å høre på deg. Så du mener at alle har lik verdi? Heltene dine har samme verdi som en narkoman, du har samme verdi som en narkoman? Eller at du selv har samme verdi som heltene dine?

middagstid, så skriver ikke noe mer nå men dette er tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om typen din hadde dumpa deg for en narkoman hadde du ikke holdt det mot henne? Jada, dårlig argument men det er rett å slett dumt å høre på deg. Så du mener at alle har lik verdi? Heltene dine har samme verdi som en narkoman, du har samme verdi som en narkoman? Eller at du selv har samme verdi som heltene dine?

middagstid, så skriver ikke noe mer nå men dette er tåpelig.

Godt mulig du synes det er tåpelig, men ikke alle har samme verdiene som deg selv. Hadde typen min dumpet meg, så hadde jeg blitt antagelig mest sint på han.

Men kanskje dette har noe med at jeg selv har hatt noen i nærmeste familie som faktisk er narkoman, og jeg ser hvor fantastisk flott dette mennesket er til tross sin avhengighet og misburk. Personlig føler jeg mest synd på slike mennesker, jeg skammer meg heller over at vi ikke klarer å ta opp de signalene til de som sliter mest, fremfor å sette meg på min høye hest og se ned på dem.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at jeg mener de ikke på langt nær har like mye og komme med som meg eller mine venner er ikke det samme som ikke å ha sympati for deres situasjon eller å syntes synd i dem. Det er å være realistisk i forhold til det at de i de aller fleste tilfeller ikke kan tilføre noe som helst positivt til livet mitt eller er villige til å gjøre en innsats for å komme seg ut av sin egen situasjon.

Jeg har ca 80 år her i livet og ingen som helst planer om å kaste bort den tiden på mennesker som ikke er verdt å bruke tid på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har misforstått noe vesentlig, mulig du er veldig ung for dette er virkelig naivt.

Så antall kjærester har noe å si for hvilke verdi man har?...folk som bruker nettdating er b-lag?

hvordan har dere fått slike fordommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Finnes det oppegående, reflekterte, høyt utdannede menn på nett uten de store skavankene? Eller er slike menn rett og slett for lengst opptatt, særlig i min aldersgruppe? (Ser for meg jeg snart må begynne å leite i gruppen av fraskilte familiefedre, med alt hva det fører med seg...).

:fnise:

De finnes nok. Nå som du nærmer deg 30 og alt kan det hende at du må til klasse skilte familiefedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_pasta_*

Omlag 70% av alle single i voksen alder har testet ut sjekkesteder på nett. Pluss de som ikke tør å si at de har gjort det.

Ikke mange igjen på A-laget, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har svært begrenset nettverk, er ganske sjenert og rett og slett ikke ser for meg at jeg naturlig skal kunne finne kjæreste andre steder enn på nett.

Jeg har møtt menn fra nett som har hatt så mange issues. Gjerne sjenerte og tilbakeholdne, som er redd for å reise, lite aktive,

Krake og make? Du er altså redd for å finne noen som sliter med litt av de samme tingene som deg selv? Som er på nettet fordi det kanskje ikke er så lett å sjekke opp noen hvis man er sjenert og tilbakeholden?

Vel, det ville vel ikke være så usannsynlig at du treffer noen av dem? Og hvis både du og de skulle være så redde for å treffe noen med de samme personlighetestrekkene, så er det jommen ikke rart at det blir vanskelig?

Min erfaring med nettdating er at det er alle slags folk der.

Men kanskje en liten overvekt av mannlige playere og kvinnelige head-caser. Skulle jeg måtte ut på sjekkemarkedet igjen selv tror jeg kanskje jeg skulle forsøkt gamlemetoden i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tittelen sier sitt. Hvem er folka som henger på Sukker, Møteplassen, Q500 etc.?

Jeg er en kvinne på 28 år. Utad virker jeg sikkert helt normalt oppegående med jobb, hus og bil på stell. Sannheten er imidlertid at jeg har svært begrenset nettverk, er ganske sjenert og rett og slett ikke ser for meg at jeg naturlig skal kunne finne kjæreste andre steder enn på nett.

Alle har selvfølgelig sin andel bagasje og ulemper, men gjelder dette i større grad de som prøver å finne kjæreste gjennom datingsider? Det er en litt uggen tanke som har begynt å dale ned den siste tiden, nemlig om jeg har større sjanse for å møte folk med problemer på nett enn i den virkelige verden. Jeg har møtt menn fra nett som har hatt så mange issues. Gjerne sjenerte og tilbakeholdne, som er redd for å reise, lite aktive, som jeg ikke ser for meg jeg kan bygge et sunt forhold med på sikt...

Se på det jeg uthevet! DU er sjenert,tilbakeholden klarer ikke finne mann i "real life", MEN en mann som er sjenert, tilbakeholden og ikke klarer å finne en dame i "real life" DET SKAL DU FAEN IKKE HA???? :dåne:

Hva skjer med å finne en likesinnet? Eller det å rakke ned på folk for EKSAKT samme mangler og feil en selv har? :klø:

Alt mulig av folk er nok på nettdating, men sikkert en litt høyere andel av folk som kanskje er sjenerte, ikke liker byen osv. Men DET vurderer jeg bare positivt, syns det er sånn type jenter som appelerer mest til meg.

B-laget? Ja, jeg vil si jeg er på B-laget,om A-laget er den flotte gjengen med ybersosiale,feilfrie og perfekte individ som ikke har et usikkert gram i kroppen, men særdeles happy med det, her er det chill og uhøytidelig og alle kan være som de er. ;)

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, spørsmålet ditt hører hjemme i 2006...

Så er du fra en bygd som nylig har fått bredbånd, så ja, du er nok på B-laget hvis du ennå ikke har kapret en av unkarene i bygda, og må ty til internett. Bor du i byen (som mer eller mindre betyr Oslo: resten av byene ligger fortsatt to år etter), og ennå ikke har forsøkt deg på internettdating, seriøst eller ikke, så tilhører du nok et B-lag. Eller du har et slikt vanvittig aktivt liv, og internett er kun til for din elektroniske postkasse, og beilere kommer dalende ned i fallskjerm så fort du er ledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...