MissTiril Skrevet 24. januar 2010 #1 Skrevet 24. januar 2010 Noen tips? Vil bli så myk i beina som mulig. Vil ha tips om øvelser jeg primært kan trene på hjemme alene. Jeg har ingen treningsapparater så øvelsene må kunne trenes på uten.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Strekk mye! Sitt på gulvet med strake ben og hold godt rundt tærne feks. Med hodet vendt nedover. Hold slik så lenge du orker og litt til hver dag i et måneder. Sitt med strake ben i V-form, bruk begge hender på en fot (hold under fotsålen) om gangen, og prøv å legge hodet ned til kneet og hold. Du kan også gå så langt du greier i spagat og holde den stillingen.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Ikke sitt slik i flere måneder ( ), men gjør øvelsene hver dag, så skal du se.
tineline Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 (endret) Det har jo litt med leddutslag å gjøre også. Ikke tøy etter styrketrening, bare - det har ikke noen god effekt. Varm opp lett og tøy på baklår (hamstrings) hvis du skal ned i jentespagat, og innside lår hvis du skal ned i gutte-. Ikke tøy i rykk og napp, men hold jevnt. Det tar nok tid! Ikke overdriv til du blir stiv, ta heller flere økter om dagen. Endret 24. januar 2010 av tineline
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 For å komme ned i jentespagaten må du være myk på fremside lår, hofteleddsbøyeren og bakside lår. Hvis du vil bli myk raskest mulig bør du holde hver posisjon i 2 minutter minst. Press også ifra i ca. 30 sek - 1min og tøy videre. Ikke hold pusten selv om det kan strekke veldig av og til, prøv å la musklene slappe av så mye som mulig, det er da de blir lengre. Du trenger forresten ikke å ha trent masse på forhånd for å tøye, men råder deg til ikke å se hvor langt ned du kommer hvis du ikke er varm, da kan du ende opp med en langvarig strekk, som jeg selv har erfart. Men separate øvelser for lårene kan du alltid gjøre, bare vær forsiktig. Lykke til!
Maud Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Raskeste måten er jo bare å hoppe rett ned i spagaten det, kanskje ikke så behagelig, men Nei, sier som de over her: tøy og tøy og strekk og strekk. Jeg syns det er best å strekke og tøye når jeg har varmet opp først. Jeg pleier også å holde en posisjon, puste ut og strekke meg litt lenger. Når jeg puster rolig ut, og fokuserer på å puste rolig, er det lettere å strekke seg litt lenger. Noen er mer tøylige enn andre, så om du syns det går tregt så ikke fortvil: det går sikkert etter hvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå