Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nok av erfaringer av hvordan alkohol kan skape problemer i et forhold. Altså hvordan selve rusen får mange til å oppføre seg på en meget uheldig måte.

Jeg kjenner lite til hvordan det oppleves å omgås en som røyker en gang i blant mens du selv ikke gjør det. Det har vært nok av tråder som tar opp for/imot cannabis, legalisering, at man gjør noe ulovlig etc.

Jeg spør bare enkelt om dine opplevelser av å omgås en ruset kjæreste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt en kjæreste som røyker hasj, men en søster.

Hun blir sløv og selvsentrert, snakker serrete og er vanskelig å ha med å gjøre, da hasjrusen er altoppslukende.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Min eks kunne røyke en gang i blant. I begynnelsen reagerte jeg på det, men etter å ha lest mye om det innså jeg at det faktisk ikke er verre enn alkohol.

Jeg ville ikke ha det i huset, fordi det tross alt er ulovlig, men om han kom hjem etter å ha røyka hos en kompis gjorde det meg ingenting, samma som om han hadde kommet hjem full.

Men akkurat som med alkohol så hadde jeg ikke likt det om han hadde ruset seg (ergo drukket seg full) hver dag. DA blir det et problem i mine øyne, selv om hasjrusen går over etter en 30 minutters tid i motsetning til en alkoholrus.

Så vidt jeg vet røyker han hasj og drikker hver dag nå for tiden, og det hadde ikke jeg kunnet leve med.

Men en gang i blant hadde jeg altså ikke hatt noe som helst problem med.

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problem med at kjæresten min røyka hasj av og til. Jeg vet at det ikke er noe mer skadelig enn feks. alkohol.

Hasj skaper ikke de samme problemene som alkohol ofte gjør, som aggresjon og store humørsvingninger. Når man røyker hasj blir man vel heller ganske harmløs og glad. Det eneste problemet jeg kan se med hasj er at det er ulovlig (noe jeg mener er feil).

Jeg synes altså det er greit så lenge det ikke går utover andre ting i hverdagen( at man utsetter ting man burde fått gjort og ikke kommer seg på jobb, eller stresser jorda rundt for å få tak i hasj). Da vil jeg si man har et rusproblem (samme hvilket rusmiddel det handler om)...

Skrevet
Jeg hadde ikke hatt noe problem med at kjæresten min røyka hasj av og til. Jeg vet at det ikke er noe mer skadelig enn feks. alkohol.

Hasj skaper ikke de samme problemene som alkohol ofte gjør, som aggresjon og store humørsvingninger. Når man røyker hasj blir man vel heller ganske harmløs og glad. Det eneste problemet jeg kan se med hasj er at det er ulovlig (noe jeg mener er feil).

Jeg synes altså det er greit så lenge det ikke går utover andre ting i hverdagen( at man utsetter ting man burde fått gjort og ikke kommer seg på jobb, eller stresser jorda rundt for å få tak i hasj). Da vil jeg si man har et rusproblem (samme hvilket rusmiddel det handler om)...

Ja veldig harmløs blir man..... Og på ingen måte humørsvingninger eller depresjon/angst..... Hasj er mindre farlig enn alkohol....

Tenker at sånne uttalelser kommer av at man har liten innsikt i virknin/skadevirkning av stoffet.

Hasj påvirker psyken i stor grad- og nei, jeg ville aldri vært sammen med en som røykte!

Skrevet (endret)

Hasj er både angstfremkallende (selv mange år etter slutt) og psykosefremkallende (også shcizofreni),større sjanser for hjerneskade + kreft. Jeg hadde absolutt ikke likt å ha verken vennskap eller forhold med noen som røykte dette.

Endret av Beauté
Gjest Gjest_Synne_*
Skrevet

Vet om et par som driver med dette, og de holder jeg meg langt unna. Sløve, svimete mennesker. Jeg er livredd for den dagen de roter seg av gårde med bil.

Kunne aldri tenkt meg å omgås narkomane av noe slag.

Er for øvrig ganske fed up av alle narkotrådene, tydelig at noen har behov for å misjonere.

Skrevet
Hasj er både angstfremkallende (selv mange år etter slutt) og psykosefremkallende (også shcizofreni),større sjanser for hjerneskade + kreft. Jeg hadde absolutt ikke likt å ha verken vennskap eller forhold med noen som røykte dette.

Kilder takk?

Gjest strykebrett
Skrevet

Så lenge det var bare av og til hadde jeg ikke brydd meg om det. Et avhengighetsproblem, uansett om det er med spill, rus, mat eller hva som helst annet, er en klar dealbreaker for min del.

Skrevet
Kilder takk?

Du behøver ingen andre kilder enn at narkotika er forbudt.

- Og vennligst spar oss for de milelange innleggene dine om hvor fortreffelig narkotika er.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, hvertfall ikke i felles hjem. Jeg har lest mye om det og alle argumentene for det, og jeg dømmer ingen som røyker moderat og har selv prøvd det, men jeg vil ikke ha en kjæreste som gjør det fast og i hverdagen. Jeg liker ikke hvordan man påvirkes, og jeg hadde synes det hadde vært ukomfortabelt om kjæresten min hadde vært slik ofte.

Skrevet

Jeg ville helst ikke hatt det i felles hjem fordi det er ulovlig, men at kjæresten valgte å røyke hasj i stedet for å drikke alkohol en gang i blant ville jeg ikke hatt noe i mot.

Og ikke kom med det at mine meninger skyldes manglende erfaring med stoffet, for jeg har minst like mange personlige historier og anekdotiske bevis å komme med som fanatikerne. Dere må øve på å tenke selv.

Skrevet

Det er helt ok at VELDIG mange ikke synes det er greit at folk røyker hasj. Fint for dere det. Men jeg blir så UTROLIIIIIIG lei av den samme regla hver gang noen tar opp emnet! "DU KAN FÅ ANGST, SCHIZOFRENI, PSYKOSE, DEPRESJON" Jeg har hatt min del av røyking gjennom åra og jeg kan ikke si jeg merker noen ting.

Forresten så er ikke dette engang påvist at det stemmer. Hvor er det folk får alt fra? IDIOTER

Dere vet jo tydeligvis ikke hva dere snakker om.. I DET HELE TATT.

Som noen andre her sa så er det lov til å tenke selv. Alt man lærer på skolen er ikke nødvendigvis rett.

Skrevet

Om man er vant med en aktiv livsstil tror jeg det er vanskelig å kombinere med en kjæreste som røyker. Såklart, det kommer jo ann på hvor ofte personen røyker, men mer enn én gang i mnd kan bli problematisk.

Min "nye" kjæreste røyker kanske 1-3 ganger i mnd, og jeg synes han er en smule tiltaksløs. Jeg klarer sjeldent å sitte i ro så lenge om gangen, og det som har skjedd med oss er at jeg røyker sammen med han for å få ro i kroppen og tålmodighet til ikke å gjøre noenting. Ikke bra! Jeg har røykt sporadisk i flere år, men ikke på langt nær så ofte. Nå merker jeg at jeg f.eks kan bli litt sløv på jobb.

Jeg vil så gjerne ha han med meg ut å trene eller bare være i aktivitet, men det er et slit å dra han ut døra. Vi har bare vert sammen i tre mnd, så det er for tidlig å lage drama av dette enda, men om det ikke bedrer vil jeg ikke takle det i lengden.

Om et forhold der den ene røyker skal fungere, tror jeg den ikkerøykende parten bør være veldig lat.. :P

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Jeg spør bare enkelt om dine opplevelser av å omgås en ruset kjæreste.

Enkleste forholdet jeg har hatt ;)

Sånn generellt sett spørs det helt hva du legger i moderat, kunne nok ikke levd med noen som røyker mer enn noen få ganger i måneden.

Gjest ferdig med det
Skrevet

Det virker nok forskjellig på folk. Kjæresten min sier jeg blir lat og dum, også går det over etter en time. Fint for oss om hun skal se en kjedlig jentefilm. Da kan jeg sitte fscinert og følge forundret med på filmen.

Når jeg er nykter takler jeg ikke sånne filmer og kommer med vittigheter eller bare kjeder meg

Nå røyker jeg bare ett par ganger i mnd så ikke noe problem eller drama.

Skrevet

Jeg la ikke opp til enda en debatt med argumenter for eller imot hasj. Noen har heldigvis skjønt poenget og svart på hvordan de opplever den rusede personen når de selv er nykter. Sånn sett er det fullt mulig å fordømme hasj generelt og samtidig mene at kjæresten opptrer på en grei måte etter en joint.

Skrevet

Jeg kunne ikke vært sammen med en som bruker narkotika av noe slag. Jeg liker heller ikke drita fulle mennesker og heller ikke vanlig røyk. Er ikke snerpete, drikker alkohol selv, men synes at det er en idé å sette visse grenser.

Folk som bruker hasj jevnlig blir etterhvert veldig sløve. De får gjerne problemer med hukommelsen og temperamentet. Dette merker man kanskje ikke før det har gått 20 år - la meg si man begynner å røyke hasj når man er 15, da er man bare 35 år når man blir merkbart sløv...

Skrevet (endret)

Det mange av kvinnene her ser ut til å glemme er at et par små trekk av en cannabisjoint kan for eksempel hjelpe mot kvalme mens man er gravid.

Alle oppavgående mennesker forstår det at det er antinarkotikaindustriens titusenvis av arbeidsplasser som også er årsak til at visse legemidler som kodein, nitrazapam, benzo, oxyapam, morfin, cannabis og masse andre som jeg ikke husker i hodet er totalt avhengig av omsetningsforbudet.

Om hvem som helst kunne forhandle og selvmedisinere seg så ville jo hele respekten for legestanden forsvunnet. Det er nok hovedårsaken til at disse stoffene er forbudt omsatt unntatt sykehus og apotek.

Endret av waco
Skrevet
Det er helt ok at VELDIG mange ikke synes det er greit at folk røyker hasj. Fint for dere det. Men jeg blir så UTROLIIIIIIG lei av den samme regla hver gang noen tar opp emnet! "DU KAN FÅ ANGST, SCHIZOFRENI, PSYKOSE, DEPRESJON" Jeg har hatt min del av røyking gjennom åra og jeg kan ikke si jeg merker noen ting.

Forresten så er ikke dette engang påvist at det stemmer. Hvor er det folk får alt fra? IDIOTER

Dere vet jo tydeligvis ikke hva dere snakker om.. I DET HELE TATT.

Som noen andre her sa så er det lov til å tenke selv. Alt man lærer på skolen er ikke nødvendigvis rett.

Heisann, du som er så utrolig lei. Hvis du ser alle seks delene av denne http://www.youtube.com/watch?v=lTyL6wlk5sk og følger godt med i starten når hun snakker med en lege, så lærer du kanskje noe nytt.

Man trenger ikke tenke selv hele tiden. Det finnes eksperter som kan gjøre en del av det for deg, vettu. Alt man lærer på skolen er ikke nødvendigvis feil, heller. Og selv om du, din heldiggris ikke har merket noen ting til disse "bivirkningene" så vil det ikke automatisk si at de ikke eksisterer. Verden er dessverre ikke så enkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...