Gå til innhold

Hvor mange pedofile kjenner du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle kjenner en pedofil, men få tror de gjør det. 20% av våre barn blir misbrukt, de fleste av voksne. Hvor mange overgripere kjenner DU? om en av fem blir misbrukt, er tallet på overgripere kanskje like høyt. Men si at det er langt lavere, bare 5 av 100. Har du 20 bekjente er altså en av dem overgriper. Har du tenkt over hvilke overgripere DU omgås i familien din, på jobben din, i nabolaget? Gjør barnet ditt en tjeneste og VÅG OG TENK TANKEN!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alle kjenner en pedofil, men få tror de gjør det. 20% av våre barn blir misbrukt, de fleste av voksne. Hvor mange overgripere kjenner DU? om en av fem blir misbrukt, er tallet på overgripere kanskje like høyt. Men si at det er langt lavere, bare 5 av 100. Har du 20 bekjente er altså en av dem overgriper. Har du tenkt over hvilke overgripere DU omgås i familien din, på jobben din, i nabolaget? Gjør barnet ditt en tjeneste og VÅG OG TENK TANKEN!

Jeg forstår at du vil forsøke å skremme oss til å være mer på vakt mot pedofile og du mener tydeligvis at vi ikke er påpasselige nok. I hvilken sammenhenger mener du at det kan gjøre bedre? Du tror ikke at det er en fare for at det kan gå for mye den andre veien og at vi blir for paranoide? (Har du forresten noen referanse til tallene dine?)

Skrevet

Beklager, men jeg spør ikke alle jeg kjenner "unnskyld, jeg bare lurer på om du er pedofil?". :)

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke på at så mange som 20% av alle barn blir misbrukt av voksne. 20% er veldig mange. Jeg nekter å tro at så mange som 2 av 10 barn blir utsatt for overgrep. Noen blir misbrukt, dessverre, men ikke så mange som 20%. I såfall har de barna som har blitt spurt, fått ledende spørsmål. Barn kan svare "ja" til alt, så lenge man spør på den "rette" måten.

Man kan ikke gå rundt og tenke på hvem som kan være pedofil eller ikke. Antagelig kjenner mange av oss en eller annen som går med pedofile fantasier, men det er ikke sikkert at disse nødvendigvis forgriper seg på noen. Uansett vil det være svært få som ville innrømme noe slikt.

Man kan ikke gå rundt og mistenke "annenhver" en for å være en pedo. Beviset får man ikke før noe eventuellt skjer med et barn.

Skrevet
Ingen!

Tror du at INGEN av dine bekjente misbruker barn?! :sjokk: Hvor mange kjenner du? Tre personer?

Skrevet

TS er antagelig en av dem som ikke vil la barn sitte ved siden av menn på fly :sjenert:

Skrevet

jeg vet det er forskjellige betegnelser på overgriper utifra alder på barnet.

Jeg har en jeg vet har overgrepet seg på barn under 6 år.

Jeg har en som jeg er mellom 35-40 som har hatt forhold til to 12 åringer, like gammle som foreldrene til barnene, men frivillig fra barnene sin side,( forskjellige tidsperioder) om noe kan kalles frivillig i en slik situasjon.

Og desverre flere (4-5) som er med jenter i gråsone alderen 13-16. fest/alkohol og eksprementering. Og det er "flotte mannfok" æsj!!

Men er en oppegående 30 åring og dette ikke sier noe mitt sosiale nettverk, jeg bare vet. og forholdene er oppklart.

Skrevet (endret)

Kilder?

Endret av kisskissbangbang
Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Jeg kjenner dessverre flere som har forgrepet seg på barn i nær familie. Kun en av disse ble anmeldt for forholdet, og i alle tilfellene har familien bestemt at dette er en familiehemmelighet. Årsaken til at jeg vet om disse, er at ofrene har åpnet seg i voksen alder.

Skrevet (endret)

Har også lest statistikker på at ca. 20 % har vært utsatt for overgrep i barndommen. Vil nok tro at dette er tall som inkluderer alle typer seksuelle overgrep, ikke bare de mest alvorlige. Prøv å snu spørsmålet litt. Hvor mange kjenner du som har vært utsatt for overgarep. Jeg kjenner 4-5...og for hver av disse er det en overgriper. Men jeg kjenner ingen overgripere, men jeg er faktisk ikke så naiv at jeg ikke tror det eksisterer bare fordi jeg ikke vet om det. Vi må passe på barna våre, sånn er det bare.

Sitat og svar på sitat slettet som ledd i rydding.

Pheadra,mod

Endret av Phaedra
Skrevet

Desverre kjenner jeg en overgriper såalt for godt, nemelig min kjære flotte, solide og moralske mann. Eller nå X mann.

Han hadde altså en side jeg ikke viste om, han ble forelsket i en 13 åring i familien.

Alt er ødelagt for resten av livet.

Skrevet

Jeg trodde de 20% som TS snakker om var antall barn som har blitt utsatt for overgrep fra en voksen. Hvis det heller er snakk andelen barn som har blitt utsatt for et overgrep (totalt både fra voksne og andre barn) så er det jo noe helt annet. Da tar man også med 15-16 åringer som har blitt sjenket fulle og som har hatt sex med jevnaldrende og mindre barn som har mer eller mindre blitt tvunget med på "doktorleker". Da tviler jeg ikke på at man kan komme opp i 20% men hvis man bare snakker om overgrep fra voksne vil jeg anta at antallet er en del under 20%.

Skrevet
Desverre kjenner jeg en overgriper såalt for godt, nemelig min kjære flotte, solide og moralske mann. Eller nå X mann.

Han hadde altså en side jeg ikke viste om, han ble forelsket i en 13 åring i familien.

Alt er ødelagt for resten av livet.

Vil gi deg en klem.. :klemmer: Jeg vet så altfor godt hvordan det er, og det er en helt forferdelig situasjon :( Livet blir satt på hodet og fotfeste forsvinner helt. Er det lenge siden du fikk vite? Hvordan går det for deg? Alt dette er relativt nytt for meg..

Skrevet
20% av våre barn blir misbrukt, de fleste av voksne.

At de fleste missbrukte barn blir missbrukt av voksne tror jeg rett og slett ikke noe på. Langt de fleste missbruk når jeg vokste opp skjedde av jevnaldrede barn, ofte i sammenheng med alkohol.

Skrevet
Hvis det heller er snakk andelen barn som har blitt utsatt for et overgrep (totalt både fra voksne og andre barn) så er det jo noe helt annet. Da tar man også med 15-16 åringer som har blitt sjenket fulle og som har hatt sex med jevnaldrende og mindre barn som har mer eller mindre blitt tvunget med på "doktorleker".

Jeg lurer på hvor mange % som ville svart ja på at deres egne barn var overgripere... sannsynligvis i de tilfellene at skylappene er størst.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Definer barn og definer missbruk. Så kan vi snakke prosenter. Bildet er veldig komplekst.

Når det er sagt, jeg kjenner nå totalt 6 damer jeg vet har blitt missbrukt/voldtatt. Det synes jeg er et meget høyt tall for en med en såpass liten omgangskrets som meg.

Om jeg kjenner noen pedofile, ikke som jeg vet. Skulle det vise seg at noen jeg kjenner er praktiserende pedofile så vil jeg gjøre det jeg kan med lovlige midler for å holde vedkommende isolert fra resten av samfunnet for evig tid.

Skrevet

Jeg kjenner èn i familien som er pedofil. En i strøket jeg vet er pedofil, samt en på jobb.

Skrevet
Vil gi deg en klem.. :klemmer: Jeg vet så altfor godt hvordan det er, og det er en helt forferdelig situasjon :( Livet blir satt på hodet og fotfeste forsvinner helt. Er det lenge siden du fikk vite? Hvordan går det for deg? Alt dette er relativt nytt for meg..

Takk for klemmen. Ett år siden jeg fikk vite. Svært vanskelig å tro eller ta inn over seg. Forholdet er annmelt og henlagt, ord mot ord. Men jeg jeg har innsett at jenta nok snakker sant.

Men jeg savner det vi hadde, min mann og helheten i vår familie, men tvinger meg til å fortrenge savnet. Og savnet kan jeg aldri snakke høyt om uten å bli dømt hardt.

Er sint på min x. Vil jo selfølgelig ikke ha han tilbake, men jeg har en stor sorg.

Jenta sier selv hun var forelsket i min mann, så det var ikke av de stygge overgrep, men tenker det gir senvirkninger. Ønsker hun får den støtten hun trenger.

Våre barn vet ingenting, og synes det er tøft vi skilles.

Alt er ødelagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...