Gå til innhold

Babydyner

Anbefalte innlegg

Gjest Smaragd
Skrevet

Heisann :)

Jeg var på nippet til å kjøpe et baby sengesett her en dag jeg stod i en Princess butikk..

De hadde et med Ludvig fra flåklypa på, og det er min samboers store idol... hehe..

Han har alltid likt flåklypa og Aukrust sine ting.

Hadde lyst å kjøpe dette sengesettet og gi han som gave den dagen jeg får positiv test, men så ble jeg usikker...

Det var så mange forskjellige størrelser avmerket på pakken, og jeg innså da at jeg vet jo ikke noe om babydyner - hva man trenger i de forskjellige vogner/senger...

Jeg ser for meg at man har en liten en i vognen

(Kanskje ikke den aller minste? Ser for meg at det er godt å pakke rundt bena litt når babyen er helt liten, da er jo bagen veldig stor), en litt større i sengen og så går man over til en større når barnet nærmer seg året?

Selvfølgelig må en tilpasse dynen etter årstiden, men nå er det størrelsen jeg lurer på, og ikke tykkelsen :)

Så da tenkte jeg å spørre her.

Hvilke dyner har du hjemme til din baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg baby enda, men jeg er godt over halvveis i graviditeten. Jeg tenkte å ha den minste i vogna (65x80) og den litt større i senga (80x100). Til ungen vokser seg større så klart. Tror det blir for stort å ha 80x100 i vogna, men det kan sikkert andre svare mer sikkert på..

Gjest _Leela_
Skrevet

Vi har en dyne i 80 x 100 og det holder for vår del.

Bruker den hovedsaklig i sprinkelsenga, men har også brukt den i vugga uten at den ble for stor. Nå har hun ullteppe i vugga på dagtid og i vognen har vi vognpose, men kunne nok brukt denne størrelsen der også fordi det er omtrent lik størrelse på vugga og vogna vår.

Eneste styret med en dyne er jo at man må flytte den litt rundt, men den lille perioden vi har gjort det har det ikke vært noe problem.

Skrevet

I vogna har vi voksipose, så der bruker vi ikke dyne, men ville nok absolutt hatt den minste dyna til vognbruk.

Vi har den minste som vi flytter mellom senga (liten bedside crib som står ved siden av vår seng) og vugga, den er mer enn stor nok til å pakke rundt babyen ennå (4 mnd). Skal kjøpe større dyne når vi flytter han i sprinkelseng om et par måneder.

Skrevet

Vi har brukt den minste (65x80) i vogna fram til vi tok i bruk pose, og faktisk hadde vi også en i samme størrelse i senga fram til hun var 4-5 måneder gammel, siden vi følte at hun druknet i den vanlige babydyna i 80x100.

Skrevet

Vi hadde den minste i vogna, frem til det ble Voksipose.

I vugga følgte det med en enda mindre dyne som passa vugga. Han flytta over i sprinkelseng ved 3 mnd alder og bruker nå den minste (65*80) der også. Den er derimot for liten å pakke rundt han nå (6 mnd), så vi har kjøpt neste størrelse og skal ta den i bruk så fort vi får den i hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...