Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte ny pc for ca 4 mnd siden, nå har en av piltastene falt av. Er dette noe som bør gå på garantien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den bare har fallt av skal den gå på garantien.(Tror jeg.) Da er den ikke festet godt nok.

Har du gjort noe med den så den falt av er det selvforskyldt, og ikke garantisak.

Skrevet

Selvsagt er det garanti. Det er sikkert bare et av plastopphengene som har klipset seg av, evt. et dårlig klips, altså fabrikasjonsfeil...

Skrevet
Selvsagt er det garanti. Det er sikkert bare et av plastopphengene som har klipset seg av, evt. et dårlig klips, altså fabrikasjonsfeil...

Ved fabrikasjonsfeil ville jeg sagt "selvsagt er det reklamasjonsrett", men garanti/reklamasjonsrett og toll/mva er jo tydeligvis synonymer i dagens norsk... *legger et nytt eksemplar til samlingen av spikkede fliser*

Skrevet

Selvsagt er ikke reklamasjon og garanti det samme. Garantien er en utvidelse av de rettigheter man har som forbruker, og i og med at det er et nytt produkt, så synes jeg det er mer naturlig å vise til garanti foran reklamasjon...

Skrevet

Poenget er at garanti kan være så mangt, alt etter hva produsent/selger føler for å gi. Reklamasjonsrett er lovfestet til å dekke produksjonsfeil.

Skrevet

Ja, selvsagt er det forskjellig hva de ulike produsentene gir av garantier. Det som er felles for alle produsenters garantier er likevel at de minst dekker det som reklamasjonsretten dekker...

Skrevet

Mener du en av piltastene på tastaturet falt av ? Du kan ofte bare dyttete den på igjen . Jeg tar av tastene når jeg rengjør min.

Det er garanti første 1-2 leveår. Reklamasjon kan man evt satse på hvis man ikke lenger har garanti.

Skrevet
Mener du en av piltastene på tastaturet falt av ? Du kan ofte bare dyttete den på igjen . Jeg tar av tastene når jeg rengjør min.

Det er garanti første 1-2 leveår. Reklamasjon kan man evt satse på hvis man ikke lenger har garanti.

Ja, det er den.

Den falt første gang av etter kun en uke, men da fikk jeg klipset den på plass selv, men denne gangen går det ikke...

Uansett, takk for svar alle sammen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...