fruitdrops Skrevet 23. januar 2010 #1 Skrevet 23. januar 2010 Jeg er veldig glad i å ta bilder, og ser ofte ting jeg vil ta bilder av, men telefonkamera/kompaktkameraet mitt gjør sjelden bildene bra. Så nå er jeg på utkikk etter ett speilreflekskamera(evt et litt større/bedre digitalkamera). Jeg tar stort sett bilder av landskap, i byer, portretter, dyr, langt unna og veldig nærme; alstå det meste! Jeg er ingen proff, men vil gjerne lære mye! Stort sett vil bildene bare bli liggende på data/internett, men vil ha muligheten til å kunne få printet noen bilder hvis jeg blir veldig fornøyd med de. Har sett litt på Canon EOS 450D og litt flere, men er usikker. Noen som har erfaringer? Noe å annbefale? Ser etter kameraer som ligger på rundt 5000,- men kan variere litt. Takk ^^
Gjest mr mr Skrevet 23. januar 2010 #2 Skrevet 23. januar 2010 Jeg er veldig glad i å ta bilder, og ser ofte ting jeg vil ta bilder av, men telefonkamera/kompaktkameraet mitt gjør sjelden bildene bra. Så nå er jeg på utkikk etter ett speilreflekskamera(evt et litt større/bedre digitalkamera). Jeg tar stort sett bilder av landskap, i byer, portretter, dyr, langt unna og veldig nærme; alstå det meste! Jeg er ingen proff, men vil gjerne lære mye! Stort sett vil bildene bare bli liggende på data/internett, men vil ha muligheten til å kunne få printet noen bilder hvis jeg blir veldig fornøyd med de. Har sett litt på Canon EOS 450D og litt flere, men er usikker. Noen som har erfaringer? Noe å annbefale? Ser etter kameraer som ligger på rundt 5000,- men kan variere litt. Takk ^^ Canon EOS 450D er supert i ditt tilfelle. Ingen kamera er ABSOLUTT best eller ABSOLUTT dårligst i den lave prisklassen hvis du holder deg til de kjente merkene (canon, nikon osv) Kjøp det kameraet du FØLER ligger godt i hånda, og det som evt de har et godt tilbud på. Husk. Når det gjelder fotografering er det 10% kamerahus, 20% objektiv(linsekvalitet) og 70% fotografen som avgjør om sluttresultatet blir bra. I tillegg kommer digital etterbehandling (men det har jo ingenting med kameraet å gjøre) En god fotograf får kule bilder selv med en iPhone...
Zzyzx Skrevet 23. januar 2010 #3 Skrevet 23. januar 2010 (endret) Hva med Olympus EP-1? Kompakt "speilrefleks uten speil". Jeg brukte det på ferie i New York og det er het glimrende. http://www.prisguide.no/produkt/111773 Endret 23. januar 2010 av Zzyzx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå