Gå til innhold

Min nye kjæreste

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Har funnet meg en fyr jeg er kjempeforelsket i. Har kjent han ca 3 mnd nå, og nå kan jeg kalle han kjæresten min også....

til opplysning er begge i midten av 30 åra.

Et par ting jeg reagerer litt på:

Han insisterer på å bruke kondom, til tross for at jeg har hormonspiral. Han er superstressa for graviditet (vi har begge barn fra tidligere forhold). Jeg føler litt på at han ikke stoler på meg, at han tror jeg har sykdommer eller noe. Noe som er helt utelukket, men det vet jo ikke han....Han er en veldig "ordentlig" fyr. Jeg ønsker meg sex med han uten kondom, men jeg repsekterer selvsagt ønsket hans.

Det virker som om at han har problemer med at jeg er øverst. Og at jeg tar litt styring når vi elsker. Det plager meg egentlig mer enn det første jeg nevnte her, for jeg har ikke sjans til å få orgasme uten at jeg tar styringen...Tips til å få han over på andre tanker....?

Jeg får ikke orgasme med han. Jeg elsker å ha sex med han, men får det ikke til. Skjønner ikke hva som er galt, for jeg tenner veldig på han. Jeg tenker at det er fordi vi er "ferske" sammen, det er mange spenninger/følelser etc som stenger for at jeg klarer å slappe skikkelig av. I tillegg til at han ikke vil la meg styre.

Skjønner at jeg nok må prate med han om dette, men ærlig talt er det ganske vanskleig da jeg er superforelsket og ikke kjenner han SÅ godt enda.

Vi har hatt mange fine stunder sammen, og han er helt topp på alle måter. Det er bare disse greiene her jeg kanskje trenger noen råd om...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at han har en kjønnsykdom og derfor vil bruke kondom for å beskytte deg?

Gjest Gjest (ts)
Skrevet
Kan det være at han har en kjønnsykdom og derfor vil bruke kondom for å beskytte deg?

Det tviler jeg veldig sterkt på. Han er superordtentlig på alle måter. Han er nok mest redd for graviditet (det har han fortalt). Da jeg svarte at jeg har hormonspiral (noe som er etav de absolutt sikreste prevensjonsmetodene), så sa han at han fikk litt hetta over flere fopliktelser (altså barn). Mulig han er er redd for sykdommer, men det sier han altså ingenting om. I så fall har han ingenting å frykte, jeg har kun hatt en annen partner (min eks, som jeg var gift med i "hundre år", og avsluttet forholdet til han for over ett år siden).

Jeg vil gjerne elske med han uten gummi, men må vel ta tiden til hjelp....De andre tingene jeg skriver om er egentlig vanskeligere...

Gjest nobilian
Skrevet
Hei

Har funnet meg en fyr jeg er kjempeforelsket i. Har kjent han ca 3 mnd nå, og nå kan jeg kalle han kjæresten min også....

til opplysning er begge i midten av 30 åra.

Et par ting jeg reagerer litt på:

Han insisterer på å bruke kondom, til tross for at jeg har hormonspiral. Han er superstressa for graviditet (vi har begge barn fra tidligere forhold). Jeg føler litt på at han ikke stoler på meg, at han tror jeg har sykdommer eller noe. Noe som er helt utelukket, men det vet jo ikke han....Han er en veldig "ordentlig" fyr. Jeg ønsker meg sex med han uten kondom, men jeg repsekterer selvsagt ønsket hans.

Det virker som om at han har problemer med at jeg er øverst. Og at jeg tar litt styring når vi elsker. Det plager meg egentlig mer enn det første jeg nevnte her, for jeg har ikke sjans til å få orgasme uten at jeg tar styringen...Tips til å få han over på andre tanker....?

Jeg får ikke orgasme med han. Jeg elsker å ha sex med han, men får det ikke til. Skjønner ikke hva som er galt, for jeg tenner veldig på han. Jeg tenker at det er fordi vi er "ferske" sammen, det er mange spenninger/følelser etc som stenger for at jeg klarer å slappe skikkelig av. I tillegg til at han ikke vil la meg styre.

Skjønner at jeg nok må prate med han om dette, men ærlig talt er det ganske vanskleig da jeg er superforelsket og ikke kjenner han SÅ godt enda.

Vi har hatt mange fine stunder sammen, og han er helt topp på alle måter. Det er bare disse greiene her jeg kanskje trenger noen råd om...

Problem nummer én, det er fornuftig av ham å bruke kondom inntil test av kjønnssykdommer er unnagjort. Hva gjelder graviditet har jeg selv lurt spiral, kan være han har gjort det samme? Jeg har for tida ALDRI sex uten kondom, come hell or high water (selv om jeg hater det).

Nummer to, dere er ikke samkjørte i senga etter tre måneder. Hvis du vil satse på fyren må du gi det litt tid, det er sikkert ikke lettere for ham å venne seg til ny partner med nye preferanser enn det er for deg.

Muligens har han aldri vært borti ei som vil styre i senga før, og da kan du tenke deg hvor stressa han blir når du prøver. :gjeiper:

Etterhvert vil du i det minste finne ut av hvordan du best kan snakke med ham om problemet.

Lykke til.

Skrevet

Off topic: Jeg er et resultat av hormonspiral goes wrong ;)

Skrevet
Jeg vil gjerne elske med han uten gummi, men må vel ta tiden til hjelp....De andre tingene jeg skriver om er egentlig vanskeligere...

Er det fysisk eller psykisk bedre å bli knullet uten kondom?

Gjest Gjest (ts)
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på, egentlig, men jeg tror det er begge deler. Dessuten er det deilig å suge han først, og så ta han inn. Da er han jo så glatt og deilig :-)

Og å suge en kondom er liksom ikke det samme.

Gjest Gjest (ts)
Skrevet
Off topic: Jeg er et resultat av hormonspiral goes wrong ;)

Ok, det KAN jo skje. Men sannsynligheten er minimal. Men jeg håper det er det han tenker på, og ikke sykdommer ...

Skrevet

Det er fysisk forskjellig med og uten kondom, ihvertfall for min del.

Det er bevegelser og trykk i/fra penis jeg kjenner uten kondom, som jeg ikke kjenner særlig med kondom. Det er f.eks lett å kjenne det før han kommer når han ikke har kondom, mens jeg må kjenne litt mer etter for å kjenne akkurat di små endringene om han har kondom.

Så rent fysisk, ville jeg også foretrukket uten kondom, men pga psyken er jeg som kjæresten til TS, med kondom er best, pga at psyken også lar seg rive med bedre når jeg VET at vi er sikre.

Skrevet
Det har jeg aldri tenkt på, egentlig, men jeg tror det er begge deler. Dessuten er det deilig å suge han først, og så ta han inn. Da er han jo så glatt og deilig :-)

Og å suge en kondom er liksom ikke det samme.

Du kan jo suge han før dere setter på kondom også bruke glidemiddel om du vil ha det glatt:)

Men jo, jeg er enig i at det er bedre med sex uten kondom. Mindre stress også :) Ting går litt mer naturlig uten avbrudd hvor man må sette på en kondom når man har mest lyst til bare å kjøre på ;)

Gjest Gjest (ts)
Skrevet

Problem nummer én, det er fornuftig av ham å bruke kondom inntil test av kjønnssykdommer er unnagjort. Hva gjelder graviditet har jeg selv lurt spiral, kan være han har gjort det samme? Jeg har for tida ALDRI sex uten kondom, come hell or high water (selv om jeg hater det).

Nummer to, dere er ikke samkjørte i senga etter tre måneder. Hvis du vil satse på fyren må du gi det litt tid, det er sikkert ikke lettere for ham å venne seg til ny partner med nye preferanser enn det er for deg.

Muligens har han aldri vært borti ei som vil styre i senga før, og da kan du tenke deg hvor stressa han blir når du prøver. :gjeiper:

Etterhvert vil du i det minste finne ut av hvordan du best kan snakke med ham om problemet.

Lykke til.

Ja, det er vel fornuftig med kondombruken. Han er også en veldig fornuftig fyr (nesten litt for fornuftig, men men).

Takk for rådene, uansett. vi finner vel ut av det på et vis.

Men hvorfor er det så skremmende at dama vil styre litt innimellom? Jeg mener jo ikke å ta over helt?! Jeg aner jo ikke hva slags damer han har hatt før, men og hvilke preferanser han har, men jeg tror ikke jeg virker så veldig avskrekkende...

Men han trekker seg helt unna hvis jeg prøver å styre litt...DET kan bli et problem, kjenner jeg....

Gjest spurvemann
Skrevet

(det med kondom er en sak for seg selv, jeg tenkte å skrive litt om det andre: hun øverst, og muligheten til å styre og komme)

Jeg skal ikke påstå at d nødvendigvis er lett, men jeg tenker likevel: dersom vi våger å være nakne sammen med et annet menneske, og å oppleve hverandres orgasmer (håper jeg, for deres del), så burde det ikke være noe som var umulig å snakke om. I en ideell verden burde gjensidig åpenhet om hva vi vil og hvordan vi vil, bli høyt verdsatt av begge, og oppfattes som noe som bringer forholdet framover.

Kanskje han sitter igjen i mønster om hvordan ting skal være; men dersom han skal være noe å samle på på sikt, så bør han vel være opptatt av hvordan et samleie kan bli best mulig for deg. Da vil han lytte og lære når du - på et velvalgt tidspunkt - tar opp dette, som noe som er viktig for deg. :klemmer:

Jeg har oppdratt to barn som nå er hhv voksen og stor tenåring. Vi kan selvsagt ikke gjøre noe fra eller til for barnas debut og seksualliv, men mitt råd :kjefte: til dem har vært (og det er basert på alle skrekkerfaringene om tause, sjenerte debuter i rus og på fester): Ikke gjør noe med noen som du ikke kan snakke med dem om mens du er klar, påkledd og fremdeles stående. Hvis du ikke kan snakke med den vordende sexpartneren om det først, så kjenner du ham/henne ikke godt nok ennå. :skravle:

Lykke til!

Skrevet

Jenter er fine, men de kan av og til oppføre seg uhyre ulogisk. Dette er fascinerende, men samtidig litt skremmende. Det finnes tilfeller hvor jenter møter en mann de liker, og lyver om at de går på prevensjon, og dermed lurer mannen til å gjøre dem gravid. Samfunnet beskylder mannen for å være hensynsløs og rettslig pålegger han barnebidrag samtidig som han får "et psykisk arr" for livet. Dette er ufint, men sant.

Når det er sagt, så er det rimelig naturlig for ressurssterke menn å ta sin del av ansvaret for å forhindre uønsket graviditet. For min egen del ville jeg ikke sluttet å bruke kondom før jeg var 100% sikker på at dette var dama jeg ville ha. :-) Det er ikke ille å knulle med kondom ;-)

Gjest Gjest (ts)
Skrevet
Jenter er fine, men de kan av og til oppføre seg uhyre ulogisk. Dette er fascinerende, men samtidig litt skremmende. Det finnes tilfeller hvor jenter møter en mann de liker, og lyver om at de går på prevensjon, og dermed lurer mannen til å gjøre dem gravid. Samfunnet beskylder mannen for å være hensynsløs og rettslig pålegger han barnebidrag samtidig som han får "et psykisk arr" for livet. Dette er ufint, men sant.

Når det er sagt, så er det rimelig naturlig for ressurssterke menn å ta sin del av ansvaret for å forhindre uønsket graviditet. For min egen del ville jeg ikke sluttet å bruke kondom før jeg var 100% sikker på at dette var dama jeg ville ha. :-) Det er ikke ille å knulle med kondom ;-)

Ok, jeg skjønner det.

Har du noen innspill med tanke på det andre jeg tok opp?

Skrevet

Vet du om det er lenge siden bruddet med den forrige damen, og var det mor til barna? Det tar ofte litt tid å "omprogrammere" seg etter et langt samliv. Kanskje han er ferdig med henne, men ikke helt klar for et nytt seriøst forhold (tenker på redselen for barn og den litt frigide holdningen hans..)? Noen ganger kan vi forelske oss før vi egentlig er helt klar for det mentalt. Tror du det kan være grunnen?

Gjest navnelapp
Skrevet

Tenk over det med "litt for ordentlig". Det blir ikkje betre med åra, er mi erfaring.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Tenk over det med "litt for ordentlig". Det blir ikkje betre med åra, er mi erfaring.

Han er "ordentlig" på alle måter i livet, både med seg selv (jobb, helse, kosthold, utseende osv) og med huset og barna (en virkelig konsekvent og kjærlig far som jeg ser det. gjennomtenkt).

Selv kan jeg la ting flyte litt rundt, og tenker ofte at det går bra likevel. Jeg lar nok barna få mer slingringsmonn enn han gir sine.

Dette gjenspeiler seg nok i sexlivet også, på en måte. Det virker som om han liker å ha kontroll over det som skjer her. Litt usikkerhet og frykt for hva som kan skje, liksom. synes ikke det er så veldig positivt akkurat nå.

Samtidig er han verdens deiligste mann, og dette er sikkert ting som løser seg når vi blir bedre kjent.

Gjest Gjest (ts)
Skrevet
Vet du om det er lenge siden bruddet med den forrige damen, og var det mor til barna? Det tar ofte litt tid å "omprogrammere" seg etter et langt samliv. Kanskje han er ferdig med henne, men ikke helt klar for et nytt seriøst forhold (tenker på redselen for barn og den litt frigide holdningen hans..)? Noen ganger kan vi forelske oss før vi egentlig er helt klar for det mentalt. Tror du det kan være grunnen?

Han har vært skilt i mange år. Han er ferdig med barnemoren. Men det jeg ikke vet er om han har hatt andre etterpå som han ikke er ferdig med, da. Har ikke hørt om noen.

Skrevet

Når det gjelder kondomet så skjønner jeg ham fordi dere har ikke holdt på så lenge. Det kan være en idé uansett å teste seg for kjønnssykdommer. Jeg har alltid gjort det ved partnerskifte. Man vet aldri om man er smittet av noe, uansett...så da er det fint å være på den trygge siden.

Det at han er redd for at du skal bli gravid skjønner jeg også godt, for ingen prevensjon er 100%, ikke en gang kondom om den sprekker. Min mor ble gravid med hormonspiral, og min tante ble det. Så jeg er generelt skeptisk til den...men det er nå så.

Men hvis dette er et forhold som varer, kan dere jo evt. snakke om at han steriliserer seg? Dette kan man jo ikke ta opp før det har gått en stund selvfølgelig...

Enn så lenge får dere nesten bare bruke kondom, om det er det han vil. Syns jeg da...

Når det gjelder sexen så tenker jeg som flere skriver her, det tar tid før sexlivet blir avslappet og "samkjørt". Med min nåværende mann tok det lenger enn 3 mnd. før vi hadde blitt kjent med hverandre seksuelt. Er ikke noe annet å gjøre enn å snakke sammen om det. Det gjorde vi, og det var den beste og raskeste måte å bli kjent med hverandres kropper og lyster på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...