Gå til innhold

Til guttene

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kvinne_*
Skrevet

Jeg har vært sammen med min mann i 8 år. Han har ved et par anledninger sagt at han elsker meg, men det virker ganske halvhjertet. Han mener at det er tåpelig å si, og at det er en grunn til at temaet blir tøyset om når det gjelder gutter/menn. Han sier at å være glad i noen er lett, men å si at man ELSKER noen er en "jentegreie". Han sier også at de få gangene han har sagt det til meg, så er det for å tilfredsstille mitt behov for å høre det.

Hva sier dere, gutter? Elsker dere noen eller er det for "pompøst"?? Er det noe dere gjerne sier dersom dere er glad i jenta men vil gjøre henne ekstra glad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte mannen min om dette.

Han synes også det er veldig vanskelig å si at han elsker meg. Jeg vet inderlig godt at han gjør det, men han sier det sjeldent. g da fordi jeg liker å høre det.

Så for mange menn er det er stort ord som er vanskelig å si, men som de allikevel mener ett hundre prosent.

Så jeg ville ikke tenkt over dette hadde det vært meg. :)

(Og det er det jo også, på en måte. ;) )

Skrevet (endret)
Jeg har vært sammen med min mann i 8 år. Han har ved et par anledninger sagt at han elsker meg, men det virker ganske halvhjertet. Han mener at det er tåpelig å si, og at det er en grunn til at temaet blir tøyset om når det gjelder gutter/menn. Han sier at å være glad i noen er lett, men å si at man ELSKER noen er en "jentegreie". Han sier også at de få gangene han har sagt det til meg, så er det for å tilfredsstille mitt behov for å høre det.

Hva sier dere, gutter? Elsker dere noen eller er det for "pompøst"?? Er det noe dere gjerne sier dersom dere er glad i jenta men vil gjøre henne ekstra glad?

Sier at jeg elsker noen om jeg gjør det. Føler det er naturlig, men ikke noe jeg slenger ut etter 1 mnd nei. Men 8 år :hakeslepp:

Sikkert ulike meninger da, men jeg syns det blir litt drittunge om man er sammen med en dame som man i realiteten elsker, men at man er så usikker på seg selv og at man er mann at man ikke kan si det. Samme som sånn "jeg har vansker for å vise følelser". :klø: På tide å jobbe litt med seg selv kanskje? :arwen:

Endret av kristian82
Skrevet

Det der er jo veldig forskjellig fra person til person. Kjæresten min sier aldri at han elsker meg, og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Han synes "elsker" er et tomt og oppbrukt ord som ikke har noe særlig mening, og foretrekker å si at han er glad i meg istedet.

Det passer meg egentlig veldig fint, heller en mann som har egne meninger og enn som gjør ting fordi man "skal" gjøre det. Jeg får ikke noe ut av at han skal si ting bare fordi det forventes i et forhold, han er veldig flink ellers både til å si og vise at han brys seg masse om meg og at han synes jeg er super! :rødme:

Gjest Gjest_Kvinne_*
Skrevet

For min del er det en så sterk, naturlig følelse - som egentlig ikke kan kalles noe annet - at det slår meg at han kanskje ikke elsker meg. At han ikke har evne til å ha den følelsen, eller at han ikke kan få den for meg...

Skrevet
For min del er det en så sterk, naturlig følelse - som egentlig ikke kan kalles noe annet - at det slår meg at han kanskje ikke elsker meg. At han ikke har evne til å ha den følelsen, eller at han ikke kan få den for meg...

Synes du virkelig det!? Jeg kan skjønne det om han aldri så jeg er glad i deg heller, eller på noen måte klarte å formidle hva han mente om deg. Mulig det er jeg som er veldig relativistisk her, men "elsker" er bare et ord. Mange språk har ikke en gang et eget ord for det, men bruker bare "glad i" eller til og med "liker".

Skrevet

Hvis noen hadde sagt det til meg, dvs. en eventuell kjæreste og virkelig ment det, tror jeg at jeg hadde slitt med å holde maska. Ville begynt å grine om jeg ikke hadde tatt meg skikkelig sammen. Jeg tror det er like mange forskjellige reaksjoner på det der som det er menn i verden.

Skrevet

For enkelte menn så tror jeg det er mye lettere å si ting som at "Jeg er glad i deg" enn at "jeg elsker deg".

Jeg tror at dette kan ha noe å gjøre med at menn som har en slik "sperre" er veldig ærlige av seg, og ikke føler at det å "elske deg" er beskrivende i forhold til hva de faktisk føler.

Også er det helt sikkert også enkelte som mener at det er flaut og/eller unaturlig for en mann å snakke særlig mye om følelser i det hele tatt.

Jeg har også et inntrykk av at mange menn som slenger ut av seg med en mengde av komplimenter er de som ofte mener det minst.

Som en mann en gang sa; Når kvinner forklarer hva de ønsker av en mann så beskriver de en kvinne. :-))

-Men!! Og dette er et STORT MEN!! :-))

Ingen generalisering uten et mangfold av unntak...! :-)

Skrevet

Det er ikke rettferdig av deg å kreve at mannen din skal vise sin kjærlighet til deg på nøyaktig samme måte som du gjør.

For deg er det helt naturlig å si at jeg elsker deg. Ikke for ham.

Å da tvile på at han faktisk gjør det er ikke realt synes jeg.

Mannen min viser at han elsker meg bla. ved å gjøre visse ting for meg. Dette er ting jeg ikke liker å gjøre, men som han ikke har noe imot.

Skal han da føle at jeg ikke elsker ham like høyt fordi jeg ikke gjør det for ham?

Noen mener/ føler at å si at jeg er glad i deg er noe man kun sier hvis man virkelig mener det. Til den man elsker.

Og at å si at man elsker noen blir for pompøst og svulstig. Eller at det er oppbrukt. Jeg er til dels enig i det siste.

Jeg vil annbefale deg en bok .

Den er veldig god og belyser hvordan det er naturlig for mennesker å vise sin kjærlighet på ulike måter uten at det betyr at de ikke elsker.

Der kan du også finne ut hva som skal til for at mannen din skal vise deg at han virkelig elsker deg. For det tviler jeg ikke på at han gjør.

Han elsker deg like fullt selv om det ikke er naturlig for ham å si det med dine ord.

Skrevet

Det Leirbål sier er helt korrekt. Jeg stiller meg 100% bak henne. Mennesker er forskjellige og viser kjærlighet på forskjellige måter. Alt annet spiller inn minst like mye som kjønn. Hvis du viser kjærlighet ved å gi han massasje og komplimenter, gjør han det kanskje ved å rydde heimen før du kommer hjem og ha middagen klar. Teit eksempel, men du skjønner hva jeg mener. Å forvente at partneren skal vise kjærlighet til deg på akkurat samme måte som du gjør mot ham er arrogant og vil støte han fra deg. Ikke forvent noenting. Bare vær i forholdet og prøv å se ham for den han er. Da vil dere virkelig trives, spesielt hvis han klarer å gjøre det samme. Hvis du har et stort behov for å høre at han elsker deg, kan du si det, men ikke bli skuffet om han ikke tar det innover seg. Da er det bare ikke hans måte. Å fullstendig akseptere noen for hvem de er er nødvendig for å fullstendig elske dem også. Jeg syns du skal tenke litt på dette også prøve å ta det ut i praksis.

Dette er ikke det samme som at du skal la deg tråkke på, såklart. Det er noe helt annet.

Skrevet

Tåpelig å si? Jammen meg noen kalde fisker ute og går her.

Min sier dette hele tiden. Ja hver dag faktisk.

At det er teit å si en så god ting, sier litt.

Mente mennene dette i begynnelsen av forholdet også?

Altså, elsker man noen, sier man det.

Alle gjør ikke, men de fleste gjør. Av de jeg har vært sammen med har alle sagt dette med gjevne mellomrom, men det er klart, hvis dere som aldri hører dette presser mannen deres til å si sånt, så vil han vel ikke si dette da det blir unaturlig til de grader.

Skrevet

Helt enig.

Gjest Gjest_Kvinne_*
Skrevet

Nå verken krever jeg noe eller har noe spesielt ønske om noe. Ikke er det noe jeg maser om heller. Jeg bare lurer rett og slett, og synes det er trist om han faktisk elsker meg men ikke evner å si det. Enda mer trist dersom han IKKE elsker meg, men er sammen med meg. Eller om han ikke har evne til å elske noen. Supertrist - for HAN.

Skrevet
Nå verken krever jeg noe eller har noe spesielt ønske om noe. Ikke er det noe jeg maser om heller. Jeg bare lurer rett og slett, og synes det er trist om han faktisk elsker meg men ikke evner å si det. Enda mer trist dersom han IKKE elsker meg, men er sammen med meg. Eller om han ikke har evne til å elske noen. Supertrist - for HAN.

Jeg undrer meg veldig over at du tviler så på kjærligheten hans. Det virker som om det er noe annet som stikker under enn bare at han ikke finner det naturlig å bruke ordet elsker.

Du virker ganske så i forsvarsposisjon på dette. Er det noe mer som stikker under?

Skrevet

Kjæresten min har både behov for å høre at jeg elsker ham, og fortelle meg at han elsker meg tilbake. Det er klart dette varierer fra mannfolk til mannfolk. Jeg er venninne med flere av kjærestene til kompisene hans, og det virker som det er ganske vanlig at de får høre at kjærestene/samboerne elsker dem

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Mannen min har ikke problemer med å si at han elsker meg, og det er jeg glad for, for jeg elsker å høre det.

Har vel egentlig ikke hatt noen ekser som har hatt problemer med å si det heller. Synes det er macho med en mann som tør å si hva han tenker og føler. Å være glad i er noe man sier til venner og familie, den ene man elsker fortjener å få høre det.

Skrevet

Jeg vet dette er veldig off-topic, men jeg må bare si til Gjest_Tine ovenfor her: TAKK! Tusen tusen takk! Du gav meg nettopp en real boost på selvtilliten. Jeg føler ofte at jeg ikke er "mann" nok fordi jeg ofte sier hva jeg tenker og føler... det tradisjonelle bildet på hva som er maskulint er nok litt for godt boret inn i skallen på meg iblant.

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

Jeg elsker dama mi! og har ingen problemer med å si det.

Mannfolk må slutte å tro at de er soft bare fordi de ytrer en settning eller to om følelser.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

syns det er no tull at det å si jeg elsker deg er en jenteting.burde overhodet ikke være noe problem for gutten og si det.hver morra føre samboern drar vi jobb sier vi at vi elsker en annen.er faktisk ganske viktig og få høre engang i blandt.

Skrevet

Det høres så dumt ut da jeg snakker trønders: "Æ ælske dæ"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...