Gå til innhold

Har noen gamle dupeditter jeg vil kvitte meg med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et 3 år gammelt digital kompaktkamera som i utgangspunktet er ganske bra, men uheldigvis datt det i bakken og fokusen er ikke til å stole på etter det, men ellers funker det fint. Dermed har jeg ikke brukt det særlig mer enn i et snaut år, før jeg fikk tak i ett nytt(altså: det har ligget i esken i 2 år). Skal endelig kvitte meg med det. Tror dere noen vil kjøpe det? Bør jeg legge det ut som gis bort på finn? Eller er det noe sted jeg kan gå hvor de kaster det?

Har også en mobiltelefon som sluttet å funke bare for et år siden (jeg hadde den i alle fall ca 3år, altså har den ingen verdi). Skal kvitte meg med den, men har noen private ting der(som ikke går an å slettes for får ikke skrudd på, og ikke minnekort) som jeg ikke vil andre skal "komme over". Når man leverer inn gamle mobiler osv, er det noen som sjekker over det som er på den, eller bare kastes de? Eller kan jeg kaste den i søpla hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har et 3 år gammelt digital kompaktkamera som i utgangspunktet er ganske bra, men uheldigvis datt det i bakken og fokusen er ikke til å stole på etter det, men ellers funker det fint. Dermed har jeg ikke brukt det særlig mer enn i et snaut år, før jeg fikk tak i ett nytt(altså: det har ligget i esken i 2 år). Skal endelig kvitte meg med det. Tror dere noen vil kjøpe det? Bør jeg legge det ut som gis bort på finn? Eller er det noe sted jeg kan gå hvor de kaster det?

Har også en mobiltelefon som sluttet å funke bare for et år siden (jeg hadde den i alle fall ca 3år, altså har den ingen verdi). Skal kvitte meg med den, men har noen private ting der(som ikke går an å slettes for får ikke skrudd på, og ikke minnekort) som jeg ikke vil andre skal "komme over". Når man leverer inn gamle mobiler osv, er det noen som sjekker over det som er på den, eller bare kastes de? Eller kan jeg kaste den i søpla hjemme?

Mulig noe vil HA det dersom du legger det ut på Finn, men hvis ikke er dette søppel.

Alle steder som selger slikt er pliktet å ta imot returen - altså dine utrangerte produkter

Skrevet (endret)

Når mobilen ikke kan skrues på blir den nok bare kastet. Så du kan trygt levere det i en elektrisk butikk.

Kameraet ville jeg gitt bort på Finn.no. Eller levert det sammen med mobilen på en butikk som selger elektriske saker.

Endret av leirbål
Gjest Gjest_michelle_*
Skrevet

lever dem til nærmeste elektronikk butikk , elkjøp osv.

de kan som regel kaste dem for deg. mange har også miljøstasjoner for dette..

Skrevet
lever dem til nærmeste elektronikk butikk , elkjøp osv.

de kan som regel kaste dem for deg. mange har også miljøstasjoner for dette..

Ikke bare kan de, de er faktisk forpliktet til å ta imot! :)

Det gjelder altså steder som selger varer som tilsvarer den du skal levere. Og man må ikke kjøpe noe der for å få "lov" til å returnere det gamle (vet det er noen som tror det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...