Gå til innhold

Blodig gnagsår med puss

Fremhevede innlegg

Gjest Robotkall
Skrevet

Dessuten kapsler compeed infiserte sår inn. Heller ikke bra. Infiserte sår skal aldri lukkes, pga abscessfare. Puss skal ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei ikke bruk compeed. Du river av huden igjen når du tar det av. Compeed er fint fordi det er en ekstra beskyttelsespute, som forhindrer smerter. Om du trenger det, så bruker du heller usterile kompresser, og evt. jelonet under om du er råflott. Et par-tre ganger vasking daglig, og brulidin, så blir det bra. Bacimycin går sikkert også, men man kan reagere allergisk på bacimycin, og jeg er litt lite happy for lemfeldig bruk av lokalantibiotika av hensyn til deg selv og resistent flora.

enig med gnagsår det har bare forverret det , problemt mitt er at jeg får veldig vondt med bare kompress også fordi jeg såver på siden om natten og da kræsjer de ekstra knokene (der jeg har gnagsår) mot hværandre , noe tips til det ?

reagerer ikke allergisk på bacimycin og det er noe jeg har så får prøve det.

lokalantibiotika ville vært siste alternativ , jeg har nettop vært igjennom 3uker med antibiotika noe kroppen min lite tålte.

Skrevet

Slenger meg på resten av dem som sier nei til Compeed. Hold deg unna det så lenge det er hull på huden. Compeed er ypperlig når du kjenner at det begynner å gnage, for å unngå hull på huden. Hvis det er pga sko du har fått gnagsårene, bruk Compeed på de utsatte stedene før du har fått gått inn skoene ordentlig.

Gjest Gjest_michelle_*
Skrevet

skøyter faktisk..

helt nye , klandrer meg virkelig for å ikke å ha tatt på compeed før jeg sto på skøyter i 3 timer.

grønnsåpe bad ?

nei jeg tror ikke det , jeg tåler ingen for av flytende på føtenne mine det er for smertefult.

Skrevet
skøyter faktisk..

helt nye , klandrer meg virkelig for å ikke å ha tatt på compeed før jeg sto på skøyter i 3 timer.

grønnsåpe bad ?

nei jeg tror ikke det , jeg tåler ingen for av flytende på føtenne mine det er for smertefult.

Det hjelper på sårhelbredelsen å sitte med føttene i varmt vann med en dæsj vanlig grønnsepe. Hvordan vet du det gjør vondt før du har prøvd? ;)

Gjest Gjest_michelle_*
Skrevet

jeg har prøvd :fnise:

første jeg tenkte, men det kjennes ut som om det brenner!

foten min kjennes ut som om den er blitt tent på , har ikke stor smerte terskel! :kgbaby:

Skrevet

Ok, hva med et kompress du bløter i grønnsepeblanding og fester med "medisintape"?

Skrevet

kan jo forsovidt prøve det, får ta å prøve det i morgen

Skrevet

Husk at det er viktig at sårene får mye luft også.

Skrevet

jepp skal huske dette , har fonne meg bacimysin og kompress. har dem av når jeg sitter her på pcen og ikke rører bena

Gjest Gjest_charlotte_*
Skrevet
grønnsåpe bad ?

Jeg er og har vært svært plaget med gnagsår, og vet med sikkerhet at grønnsåpebad er genialt. Du får bare bite tennene sammen om du vil bli kvitt dette!

Det er vondt, men putt foten nedi og gjør dette minst en gang daglig. Husk også på at du må la sårene puste. Så viktig å tørke så godt som mulig etter du har tatt grønnsåpebadet.

Jeg har akkurat hatt en periode med stoooooooort gnagsår. Hele hælen var et stort sår etter nye skisko. Så har hatt en uke med tøfler og slippers. Ikke så sexy, men må man så må man. Har i tillegg lagt foten høyt på en pute og uten sokk på for å tørke ut såret mest mulig. Skulle nesten tatt bilde, for det var tre ganger så stort og betent som det du viste frem. Og nå har det altså blitt veldig bra, takket være grønnsåpen! Og det var myyye puss første dagene, grønt og forferdelig. Men ha tålmodighet og bit tenna godt sammen=o)

Ps fikk beskjed av legen sist jeg hadde monstergnagsår at det ikkje gjorde ting bedre at jeg smurte det inn med salve hele tiden. Så etter det har jeg kun brukt grønnsåpe og lufttørking, og det har gjort at det blir bedre fortere!

Skrevet

har tatt grønnsåpe bad, var ikke så vondt denne gangen , men bloet fosset ut av foten. noe som var litt ekkelt og vondt. men har plastret det med bacymisin nå så får se hvordan det er i morgen

Skrevet

Plastret det mad bacimycin?

Vil det si at du har smurt på litt salve og lagt plaster over?

Om så er tilfelle: det er bedre for såret om det får "puste" om natta, uten plaster, kompress eller lignende over. Da danner gnagsåret lettere skorpe.

Skrevet
Plastret det mad bacimycin?

Vil det si at du har smurt på litt salve og lagt plaster over?

Om så er tilfelle: det er bedre for såret om det får "puste" om natta, uten plaster, kompress eller lignende over. Da danner gnagsåret lettere skorpe.

ja plastret oppå , jeg må ha noe beskyttelse for jeg ligger med sårene vendt mot hværandre , altså de gnisser.

Skrevet

Hvor mye er fosser? I mitt hode trenger man førstehjelp når det faktisk fosser blod ut...

Skrevet
Hvor mye er fosser? I mitt hode trenger man førstehjelp når det faktisk fosser blod ut...

det stoppet av seg selv etter 2-3 minutter.

fosser mener jeg med at det bare strømmet på og rant nedover foten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...