Gå til innhold

Hvordan rengjøre dusjforheng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har badekar som vi dusjer i, og da har vi et dusjforheng på innsiden, men dette er veldig gulnet nederst ved delen som ligger i badekaret. Gjetter på at fukt og skitne mennesker har lagt fra seg sine spor.

Så er det noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde et slikt for mange år siden og jeg la det i en bøtte med klorvann før det fikk en omgang i maskinen når det ble vasket. Det blir fort sur lukt i slike forheng og de blir relativt ekle. Det står sikkert vaskeanvisning på det, 40 grader bør gå greit.

Skrevet

Jeg vasker det på 40 grader.

Du kan ev. kjøpe et nytt. Ikea har rimelige.

Skrevet

Vårt går i vaskemaskinen en gang i blandt. Førti grader, så henger vi det opp rett etterpå. :)

Skrevet

Jeg flyttet inn i en studentbolig en gang med en avskyelig dusjforheng (her snakker vi om gult og brunt opp til magehøyde), jeg dristet meg til å vaske det på 60 grader, og det gikk bra :)

Skrevet

Hmm.. da skal jeg prøve å vaske det i maskinen.

Ja, det ser rimelig ulekkert ut.

Gjest Eurodice
Skrevet
Vi har badekar som vi dusjer i, og da har vi et dusjforheng på innsiden, men dette er veldig gulnet nederst ved delen som ligger i badekaret. Gjetter på at fukt og skitne mennesker har lagt fra seg sine spor.

Så er det noen som har noen råd?

Bare et tips i tillegg til det flere andre allerede har sagt. Ikke la forhenget bli hengende på innsiden i badekaret etter dusjing, da tørker det ikke. La det renne fra seg utenfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...