Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret
Skrevet

Som overskriften sier er jeg nå i uke 18, og noen mage har fortsatt ikke kommet. Har vært fornøyd med det, egentlig, for jeg regner jo med at magen kommer før eller siden, og jeg har tenkt at det kanskje betyr at jeg ikke blir så stor i løpet av graviditeten.

Nå til uka skal jeg til ultralyd, og jeg innser at jeg alltid har sett for meg at jeg skal ha en rund og fin gravidmage på ultralyden, mens faktum er at jeg ser helt ut som vanlig.

Er det vanlig? Kan det bety at fosteret ikke vokser som det skal?

Alt ved graviditeten har gått fint hittil og jeg har begynt å merke bevegelser. Jeg er slank fra før, hvis det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig forskjell fra person til person. Vet at for førstegangs gravide kan magen la vente på seg og gjerne ikke komme før 5.-6. mnd.

Jeg er 17 uker nå, og magen har så vidt begynt å komme. Så det er nok ikke unormalt :) Trodde selv at jeg ville ha en fin babymage på ultralyden, men ser bare ut som jeg har lagt på meg litt :gjeiper:

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

hei :)

jeg var på ultralyd når jeg var i uke 18 og hadde helt flat mage. brukte de samme buksene som før jeg ble gravid til uke 20, selv om de passet fortsatt, begynte de å bli ubehagelige og trange utover dagen, så gikk til innkjøp av mammabukser. fom. uke 20 skjedde ting plutselig veldig fort, dog det var mer en "valk" i starten, enn fin gravidmage.

"gravidmagen" kom vel ikke før ca. uke 23 :)

vet det er kjedelig å vente på at magen kommer, men ikke tro at noe er galt- det er vanlig at den ikke kommer før du er over 20uker...

:)

Skrevet

jeg er 19 uker i dag.... Og har enda ikke mage, men babayen hadde det fint og var normal på ultralyden sist uke.

Så det hele er nok veldig individuelt.

Men jeg håper jo den kommer snart:)

Skrevet

Heilt normalt. Eg hadde ikkje noko mage å snakke om før langt over halvveis i begge mine svangerskap.

Skrevet

Som alle de andre sier er det helt normalt! Det som er unormalt er de som er 8 uker på vei og mener at den oppblåste magen som skyldes luft egentlig er der pga. et foster på størrelse med en ert.

Gjest Bekymret
Skrevet

Så bra at det er normalt :) Merkelig det der, hvordan forestillinger man har viser seg å ikke stemme. Jeg får vel bare være fornøyd så lenge jeg får være lett i kroppen!

Skrevet

Jeg sa ikke fra på jobb før uke 20 og det var ingen som så det på meg :)

Skrevet

Jeg hadde ikke mage før etter uke 20 med første, og likevel endte symfysemålet utenfor boksen på skjema to uker før termin ;)

Skrevet

Jeg hadde heller ingen mage på ultralyden, og den kom ikke ordentlig før jeg var godt over halvveis.

Bare nyt det, den blir fort nok stor og tung! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...