Gå til innhold

Transport fra kirke til lokalet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skikkelig usikker, og tar gjerne i mot innspill fra alle her :)

Mange av gjestene som kommer i bryllupet vårt kommer fra Nord-Norge, og må nok booke seg inn på hotell.

Vi har valgt et lokale som ligger i samme by som vi selv bor, og det er nok også her vi kommer til å be om tilbud fra hotell ang. overnatting for våre gjester.

Problemet er bare at vi skal gifte oss i den kirken jeg er døpt og konfirmert i og som ligger i en annen by. Det er ikke mer enn 45 min avstand mellom byene (med bil). Så vi må jo få gjestene fra A - Å, egentlig burde vi jo også få gjestene fra by 1 til by 2 så tilbake til lokalet i by 1.

Så jeg står mellom tre alternativer;

1. bestille buss som kjører gjestene fra by 1 til by 2 så tilbake til festlokalet. (trenger da 2 busser tenker jeg, iallefall fra kirken og til lokalet)

2. La gjestene ta toget (da vil vi som brudepar også bli med. Tenk hvor kult å ta toget da! Så kan jeg få min hest og kjerre som står og venter på oss på togstasjonen)

3. La gjestene ordne dette selv'

Jeg vil jo egentlig alt. 1, slik at det skal bli lett for gjestene å komme seg frem og tilbake, men samtidig vet jeg at det vil bli dyrt, og med et budsjett som allerede er for høyt, vet jeg ikke om det er det jeg vil bruke pengene på heller. Er litt redd for at det da kanskje blir DJ eller buss... HJELP! Noen so, har noen gode råd? Hva er egentlig "vanlig"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville også absolutt sagt alt 1. vi skal også ha buss fra kirken til lokalet og hjem fra lokalet igjen, ca 30 min avstand hver vei. vi betaler ca 3000,- t/r, noe jeg ikke synes var mye egentlig. men det kan jo bli mye om en har stramt budsjett.. hvor mange skal være med? det var en grense på ca 50 stk tror jeg, slik at om vi hadde vært over 50 ville det blitt nesten dobbelt så dyrt (må ha større buss). vi har avtalt med våre nærmeste, som søsken, foreldre og slikt, at de kan kjøre selv, men at de som gjerne ikke har bil her i byen og slikt, får buss. da slipper vi å måtte bestille stor buss :)

tøft med tog også, men vet jo aldri om det kan oppstå uforutsett hendelse, eller at det er fullt med folk, eller hva det måtte være. men absolutt tøft hvis det hadde latt seg gjennomføre ;)

hvis gjestene som reiser langt for å komme i bryllupet kan sitte på med andre som skal komme, og at dere gjerne ordner dette for dem, kan jo at de ordner seg selv også være et alternativt.

men jeg holder på alt 1 som det beste :)

lykke til :)

Skrevet

Eg hadde nok gått for alternativ 1, og heller droppa DJ i bryllaupet. Lagar du deg ei fin speleliste i spotify eller mediaplayer, så kan den surre og gå av seg sjølv. Kanskje nokon som kan ha eit lite auge med musikken av vennar...?

Skrevet

Litt usikkert ennå hvor mange som trenger transport fra kirken til lokalet, men hvis alle kommer, så er det ca 80 stk som trenger busstransport..

Jeg skal begynner å sende litt mailer til forksjellige selskaper nå, og høre om priser.. :)

hadde vært sinnsykt kult med tog, og jeg brenner mer og mer for idden, men med alle probleme NSB har hatt på Vestfoldbanen i det siste, vet jeg ikke om det er det beste ;)

Skrevet

Hva om toget blir stående i flere timer uten at dere får gå av, som det har skjedd flere ganger i det siste?

Jeg hadde gått for det en foreslår; spør hvor mange av de tilreisende som ønsker busstransport, og lei en buss for dem. De som bor i nærheten kan jo kjøre bil selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...