Gå til innhold

Hjelp, hva var dette?!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Merethe_*
Skrevet

Aner ikke hvor jeg skal legge denne jeg, men prøver her. Jeg bor pr.tiden i et hus som ligger ganske øde til, uten nære naboer. Har bodd her i 3 uker bare.

Det har vært utrolig stille her. Sjelden jeg ser folk.

I natt var jeg ute for å hente inn katten min. Det sto to andre katter der, og den ene jamret litt på katters vis. Plutselig hørtes 7-8 HØYE smell og jeg så gnistrer på bakken i øyenkroken. Jeg skvatt sånn at jeg bare smelte igjen døra. Jeg verken såg eller hørte folk.

Gikk ut etterpå, men ingenting å se eller høre. Det smalt i ganske rask rekkefølge. Nærmeste nabo er 100 meter unna, og det går ingen veier forbi huset mitt.

Skjønner ikkeno jeg! Noen av dere som skjønner noe? Uff.. litt skrekkslagen nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som leker seg med kuler og krutt på landet, vet du...

:-)

Gjest Gjest_Merethe_*
Skrevet

Ja, men det var blikk stille ute. Det er jo utrolig rart at jeg ikke skulle verken se eller høre noe som helst da. Jeg tenkte kanskje noen kan ha prøvd å skyte på kattene fra et vindu eller no, men det er ikke noen vindu som vender hit, etter det jeg kan se.. Dessuten smalt det i rask rekkefølge, og da kan det vel ikke være skudd heller vel?

Skrevet

Det er nok en mer naturlig forklaring at det var det enn noe annet, tenker nå jeg.

Trist at du bor på et sted som normalt sett ville ha vært veldig fint og behagelig rolig, men som nå likevel gjør deg utrygg.

Skrevet

Hvor ble det av kattene da?

Gjest Gjest_Merethe_*
Skrevet

Jeg fikk inn min, men de to andre fløy til værs og stakk.

Skrevet

Kinaputter?

Gjest Gjest_Merethe_*
Skrevet

Unnskyld hvis jeg spør dumt, men smeller èn kinaputt mange ganger etter hverandre?

Skrevet

Helt sikkert noen unger som har funnet en gjenværende nyttårsrakett

Gjest Gjest_Merethe_*
Skrevet
Helt sikkert noen unger som har funnet en gjenværende nyttårsrakett

Garantert ikke. Ikke en lyd å høre sekunder i forveien, ikke noe å se, hverken rett før eller like etter. Blikk stille. Ikke spor av krutt eller noe i snøen der det gnistret. Jeg heller mer og mer til at noen prøvde å skyte kattene fra et eller annet vindu.

Skrevet

Da ville del vel også vært spor etter krutt i snøen?

Gjest SmallTalk
Skrevet
Unnskyld hvis jeg spør dumt, men smeller èn kinaputt mange ganger etter hverandre?

Nei, men hvis man tenner på flere kinaputter etter hverandre, så smeller de med et lite mellomrom.

Skrevet

Men da vil det og ligge rester i snøen..

Gjest SmallTalk
Skrevet
Men da vil det og ligge rester i snøen..

Joda, men slik jeg forsto det så hadde TS gått ut i mørket rett etter smellene. Hvis dette var på kvelden/natta så er det ikke så rart at det ikke er så mye å se.

Gjest Gjest - Gyda
Skrevet

Det gnistrer ikke når man skyter.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Det gnistrer ikke når man skyter.

Vi snakker ikke om skudd, vi snakker om kinaputter. De gnistrer.

Gjest epsilon
Skrevet

Denne situasjonen blir faktisk belyst i The julekalender i den store kloke boken. Under spørsmålet "what was that?" så er svaret: "That was ingenting. If it comes again, then look under: There it was again."

Jeg vet det er ment som en spøk, men det funker for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...