Snop Skrevet 22. januar 2010 #1 Del Skrevet 22. januar 2010 For noen år siden var jeg heftig bruker av selvbruningslotionene til l'oreal, garnier, dove osv. Jeg har lyst til å begynne med selvbruning igjen, men jeg har bare kritthvitt sengetøy og når jeg sov i lyst sengetøy i selvbruningsperioden så det ut som om noen hadde dødd på madrassen min. Jeg smurte meg ikke inn på kvelden engang. Er kremene/sprayene fortsatt slik? Er det eventuelt noen som ikke farger så voldsomt av på sengetøyet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleblomst Skrevet 23. januar 2010 #2 Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg har aldri vært selvbruner selv, så jeg har ingen personlig erfaring på det. Men slik jeg har forstått det ligger fargen fra selvbruning i det ytterste hudlaget, og når man mister av det ytterste hudlaget om natten (det ligger ganske mye hudrester i sengetøy) blir det veldig synlig om man bruker selvbruningskrem siden dette hudlaget da er farget. For de som ikke bruker selvbruning vil det tørre/døde hudlaget som faller av i sengetøyet være mer eller mindre fargeløst (og dermed mer usynlig) da den naturlige hudfargen sitter lenger ned i huden. Likevel kan man se etter lang tids bruk (uten å vaske det altså) av spesielt hvitt sengetøy at det blir litt grålig der man ligger mest. Av den grunn vil jeg tro at ting ikke kan ha endret seg så veldig mye. Men om det er noe annet det er snakk om beklager jeg forstyrrelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :) Skrevet 23. januar 2010 #3 Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg har aldri merket at selvbruningen har smittet over på sengetøyet. Nå har jeg aldri hatt alt sengetøy i hvitt, bare laken (men det er vel også det som er mest utsatt? ) Jeg har egentlig aldri tenkt over at den kan smitte, men etter å ha lest Humleblomst sin post synes jeg det er rart at den ikke har gjort det Forresten, jeg bruker Dior Bronze, og prøver å smøre meg inn tidlig på dagen og dusje av det "overflødige" om kvelden, før jeg legger meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleblomst Skrevet 23. januar 2010 #4 Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg har aldri merket at selvbruningen har smittet over på sengetøyet. Nå har jeg aldri hatt alt sengetøy i hvitt, bare laken (men det er vel også det som er mest utsatt? ) Jeg har egentlig aldri tenkt over at den kan smitte, men etter å ha lest Humleblomst sin post synes jeg det er rart at den ikke har gjort det Forresten, jeg bruker Dior Bronze, og prøver å smøre meg inn tidlig på dagen og dusje av det "overflødige" om kvelden, før jeg legger meg. Om du dusjer før du legger deg vasker du gjerne av det døde hudlaget, og frotterer du deg forsvinner enda mer. Er det bare første natten det farger mest av på selgetøyet? Da sitter gjerne fargestoffet kraftigst i de allerede døde hudcellene. Det er mulig det da hjelper å bruke skubbevott/vaskeklut i dusjen, om vanlig dusj ikke er nok. Men dette er bare teorier ut i fra slik huden fornyer seg, jeg har som sagt ingen praktisk erfaring... :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå