Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest happyhart
Skrevet

Se deg rundt på en stor parkeringsplass, feks et kjøpesenter.

Mange biler er parkert med snuten først, mens de bilene som er rygget på plass er stort sett menn...

Grunn; sweet escape?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg rygger alltid bilen inn. Synes det er mye enklere enn å kjøre inn med fronten først, og så er det så mye greiere å komme ut igjen

Gjest Kvinne 40+
Skrevet

Nå er jeg kvinne, men jeg kan vel kanskje svare likevel...?

Jeg rygger stort sett alltid inn på parkeringsplassen, og grunnen er så enkel som at jeg synes det er mye lettere å bare kunne kjøre rett ut når jeg er ferdig med ærendene mine.

Det er dessuten mye lettere å rygge inn, enn å rygge ut... mye bedre plass! ;)

Skrevet

Det er vel ikke bare menn som rygger inn på parkering. Jeg gjør det også alltid, og jeg er kvinne. Synes det er enklere å ryggparker, dessuten er det enklere å komme seg ut igjen :biggrin:

Skrevet

Gjør de det? De fleste av de mennene jeg kjenner som jeg har sett i "parkeringssituasjoner" rygger ikke inn når de parkerer. Selv gjør jeg det (nesten) alltid. For det første synes jeg det er lettere å rygge inn og for det andre gir det meg bedre oversikt når jeg skal kjøre ut. Ikke så mange som står i parkeringsluka jeg skal inn i, men kan være både fotgjengere og annen trafikk i området jeg skal ut i.

Gjest Gjest_Generalen_*
Skrevet

Man får det inn med teskje i militæret. For i en krise eller et angrep, skal man kunne forflytte seg så raskt og effektivt som mulig :)

Skrevet

Jeg rygger ikke inn, for stor risiko for å treffe en dyr metallklump som er parkert ved siden av, mye mindre sjanse for å treffe noe sånt om man rygger ut. :gjeiper:

Skrevet

Jeg er dame og som ofteste rygger jeg bilen inn på parkeringsplassen. De gangene jeg kjører rett inn er, når jeg har med en vogn bak i bilen som jeg skal ha med ut og det ikke er plass til det om jeg rygger bilen på plass.

Skrevet

Menn rygger sjelden inn. Det er fordi de ikke planlegger.

Skrevet

Det er rimelig stor sjanse for å rygge på noe(n) på vei ut, dersom man kjører ut blir sjansene betydelig mindre. Kan man rygge er det heller ikke spesielt vanskelig å unngå treffe nabobilene på vei inn. Rygge-parkering vet jeg at landet store industriområder har påbudt, ene og alene for at man ikke skal rygge ut uten å se seg for.

Skrevet
Nå er jeg kvinne, men jeg kan vel kanskje svare likevel...?

Jeg rygger stort sett alltid inn på parkeringsplassen, og grunnen er så enkel som at jeg synes det er mye lettere å bare kunne kjøre rett ut når jeg er ferdig med ærendene mine.

Det er dessuten mye lettere å rygge inn, enn å rygge ut... mye bedre plass! ;)

Helt enig! Parkeringsplassen virker mye større når jeg rygger inn enn å kjøre inn med fronten :sjenert:

Gjest Gjest_Annette_*
Skrevet

Når tre biler står parkert foran og på sidene der jeg skal parkere, har jeg ikke sjangs til å rygge inn. Har jeg flaks har bilen foran kjørt før jeg skal kjøre, så jeg slipper å rygge.. Ellers går det helt fint å rygge ut. Litt bakvent jeg da... Kan ikke skjønne dere synes det er lettest å rygge inn. Når det ikke er andre biler på sidene, foretrekker jeg også å rygge inn, så det blir lett å kjøre ut igjen.

Skrevet
Man får det inn med teskje i militæret. For i en krise eller et angrep, skal man kunne forflytte seg så raskt og effektivt som mulig :)

Vi snakker om Norge. Norge er som en fredelig gravlund. Her finnes ikke kriser og angrep. )Så fremt ikke den ikke-vestlige innvandringen/asyløkerne øker...)

Skrevet
Det er rimelig stor sjanse for å rygge på noe(n) på vei ut, dersom man kjører ut blir sjansene betydelig mindre. Kan man rygge er det heller ikke spesielt vanskelig å unngå treffe nabobilene på vei inn. Rygge-parkering vet jeg at landet store industriområder har påbudt, ene og alene for at man ikke skal rygge ut uten å se seg for.

Kjipe vibber...!Mann" som heter "snill" med det lame bildet. Kan du ikke bytte avatar?

Gjest Gjest_Malena_*
Skrevet

Alle burde rygge inn når de parkerer - man hadde unngått mange skader både på mennesker og biler om flere kunne gjøre det.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg rygger veldig sjelden inn, ser ikke poenget. Dessuten er det problematisk å ha rygget inn, når man etterpå skal ha mange poser inn i bagasjerommet som da gjerne er inneklemt mellom to biler og en murvegg.

Ellers er det faktisk mulig å ha oversikt når man rygger ut også, men det gjelder da selvfølgelig å ta seg god tid og ikke stresse. Det er vel igrunn det som fører til mest skader i trafikken vil jeg tro.

Skrevet

Jeg rygger nesten alltid inn - synes det er lettere - parkeringsplassen virker større - slipper så "krapp" sving..:)

Skrevet

Jeg er jente og rygger alltid inn. Fordi det er mye enklere å kjøre ut igjen. Mannen rygger også alltid inn.

Skrevet

Rygge inn er vanskelig, men å rygge ut er lett, så jeg kjører alltid inn og rygger ut igjen.

Skrevet
Jeg rygger ikke inn, for stor risiko for å treffe en dyr metallklump som er parkert ved siden av, mye mindre sjanse for å treffe noe sånt om man rygger ut. :gjeiper:

Mens ungen som kommer løpende i full fart forbi den dyre metallklumpen mens du rygger ut igjen er det ikke så nøye med? :forvirret: Jeg rygger inn fordi det er mer oversiktlig, såfremt jeg ikke har noen særskilt grunn til å la være. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...