KR-øst Skrevet 30. januar 2010 #141 Del Skrevet 30. januar 2010 de får ikke så himla bra betalt Nå er det ikke alle som vil arbeide så "himla" hardt for lønna heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 30. januar 2010 #142 Del Skrevet 30. januar 2010 Nå er det ikke alle som vil arbeide så "himla" hardt for lønna heller En prest trenger da ikke jobbe så hardt uansett. Hva gjør en prest bortsett fra å stå foran en forsamling og lese ut fra en bibel. Det kan jo hvem som helst gjøre. Skjønner ikke hvorfor prester trenger utdannelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 31. januar 2010 #143 Del Skrevet 31. januar 2010 En prest trenger da ikke jobbe så hardt uansett. Hva gjør en prest bortsett fra å stå foran en forsamling og lese ut fra en bibel. Det kan jo hvem som helst gjøre. Skjønner ikke hvorfor prester trenger utdannelse. Akkurat det jeg mener. Så hvorfor undrer du deg på at han valgte dette yrket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 31. januar 2010 #144 Del Skrevet 31. januar 2010 Akkurat det jeg mener. Så hvorfor undrer du deg på at han valgte dette yrket? Ingen vil bli kristen prest om de ikke er kristne. Det er ikke snakk om å forkynne egne ord, men arbeidsoppgavene innebærer å forkynne Kristendommen. En ikke-kristen ville funnet presteyrket et rent helvete. Ingen trives med en jobb de ikke har tro på, tross alt. Hva angår arbeidsbyrden, har nok prestene langt mer å gjøre enn de fleste er klar over. Det er ikke bare å møte opp på gudstjeneste og gå gjennom ritualene. Gudstjenester må planlegges (jeg hadde ikke maktet å skrive en ny preken hver bidige uke eller oftere), i tillegg til kirkearrangementer, konserter, sosiale begivenheter mm. Prester fungerer også som sjelesørgere, og dette kan være meget slitsomt arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 31. januar 2010 #145 Del Skrevet 31. januar 2010 Akkurat det jeg mener. Så hvorfor undrer du deg på at han valgte dette yrket? Å lese fra bibelen er jo dritkjedelig for en som ikke interesserer seg for kristendom i det hele tatt, så om han gidder å bli prest, så må han enten være kristen eller ha interesse for religionen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 31. januar 2010 #146 Del Skrevet 31. januar 2010 Ingen vil bli kristen prest om de ikke er kristne. Det er ikke snakk om å forkynne egne ord, men arbeidsoppgavene innebærer å forkynne Kristendommen. En ikke-kristen ville funnet presteyrket et rent helvete. Ingen trives med en jobb de ikke har tro på, tross alt. Hva angår arbeidsbyrden, har nok prestene langt mer å gjøre enn de fleste er klar over. Det er ikke bare å møte opp på gudstjeneste og gå gjennom ritualene. Gudstjenester må planlegges (jeg hadde ikke maktet å skrive en ny preken hver bidige uke eller oftere), i tillegg til kirkearrangementer, konserter, sosiale begivenheter mm. Prester fungerer også som sjelesørgere, og dette kan være meget slitsomt arbeid. Det finnes prester i dag som hevder at de ikke tror på det som står i Bibelen. Tror du de lyver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 31. januar 2010 #147 Del Skrevet 31. januar 2010 Det finnes prester i dag som hevder at de ikke tror på det som står i Bibelen. Tror du de lyver? mange kristne som har perioder hvor de tviler. Og jeg tror det å være kristen er mer enn å følge bokens bokstav. Kan jo være de tror på deler av bibelen mens andre deler følger de ikke. Står jo f.eks i bibelen at kvinner skal tie i forsamlinger, men tror ikke en kvinnelig prest følger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 31. januar 2010 #148 Del Skrevet 31. januar 2010 Det finnes prester i dag som hevder at de ikke tror på det som står i Bibelen. Tror du de lyver? Eksempler? Jeg har en mistanke om at du mener prester som ikke tror på en bokstavelig tolkning av det som står i Bibelen. Noe som slett ikke betyr at de ikke tror på Bibelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RPM Skrevet 1. februar 2010 #149 Del Skrevet 1. februar 2010 Alle som vil kan preke fra bibelen, men det er en gave å kune skjelne om du ikke er under forvirret lære. Si fra hvis jeg snakker bullcrap. Innenfor dette emnet vil jeg sitere fra romerne brev fra Paulie. Rom 5 18-21 Altså: Som ett menneskes (Adam) fall ble til fordømmelse for alle mennesker, slik fører ett menneskes (Jesus) rettferdige gjerning til frifinnelse og liv for alle. 19 Slik det ene menneskets ulydighet gjorde de mange til syndere, skal nå den enes lydighet gjøre de mange rettferdige. 20 Loven kom til for at fallet skulle bli stort. Men der synden ble stor, ble nåden enda større. 21 For slik som synden hersket gjennom døden, skal nåden herske gjennom rettferdigheten og gi evig liv ved Jesus Kristus, vår Herre. Vi er blitt syndere ved Adams fall. Vi er et resultat av Adams fall. Men vi kan få hjelp hos Jesus rettferdighet som er oss gitt til evig liv. Rom 6.14-21 Synden skal ikke herske over dere, for dere står ikke under loven, men under nåden. Et verk av nåden som man virkelig kjenner som kristen. Vi kan falle i synd, men den råder ikke som den gjorde før vi var frelst. 15 Hva så? Skal vi synde, fordi vi ikke er under loven, men under nåden? Slett ikke! 16 Vet dere ikke at når dere går i tjeneste hos noen og adlyder ham, da blir dere hans slaver? Dere blir enten slaver under synden, og det fører til død, eller slaver under den lydighet som fører til rettferdighet. Hva er best å være slave under synden? Eller slave under å gå etter det gode av læren du får av Jesu nåde som er vår rettferdighet? Hva høstes det best frukt av? 17 Men Gud være takk! Dere som før var syndens slaver, er nå av hjertet blitt lydige mot den lære som dere ble overgitt til. 18 Dere ble satt fri fra synden og er blitt slaver for det som er rett – 19 jeg bruker et bilde fra dagliglivet fordi dere er svake mennesker av kjøtt og blod. Før stilte dere lemmene deres til tjeneste for urenhet og urett, og det førte bare til mer urett. Men nå skal dere stille lemmene til tjeneste for det som er rett, så dere kan bli hellige. 20 Den gang dere var slaver under synden, var dere fri fra det som er rett. 21 Hva slags frukt høstet dere da? Slikt som dere nå skammer dere over, for det fører til død. 22 Men nå er dere frigjort fra synden og er blitt tjenere for Gud, og frukten av det blir helliggjørelse og til slutt evig liv. 23 Syndens lønn er døden, men Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus, vår Herre. Frukten av å være frigjort fra synden er evig liv, men syndens lønn er døden. Guds nådegave er evig liv. Halleluja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 3. februar 2010 #150 Del Skrevet 3. februar 2010 1:Hmm. Teit at vi alle skal straffes for noe Adam og Eva gjorde. Det er jo ikke vår feil. 2: Her kommer igjen det med at kristne kan gjøre så mye dritt de bare vil. 3: Hva er det som er positivt med å være en slave? 4:Evig liv i total kjedsomhet, der man må leve med en gud som liker å forby alt som er gøy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 3. februar 2010 #151 Del Skrevet 3. februar 2010 1:Hmm. Teit at vi alle skal straffes for noe Adam og Eva gjorde. Det er jo ikke vår feil. Hvem har sagt at vi skal straffes for det Adam og Eva gjorde? Jesus levde her på jorden i ca.33 år, men han ble ikke straffet for noe Adam og Eva hadde gjort. Det blir heller ikke vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 4. februar 2010 #152 Del Skrevet 4. februar 2010 Hvem har sagt at vi skal straffes for det Adam og Eva gjorde? Jesus levde her på jorden i ca.33 år, men han ble ikke straffet for noe Adam og Eva hadde gjort. Det blir heller ikke vi. ååå så bra så noe her hele synd begrepet opphevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 4. februar 2010 #153 Del Skrevet 4. februar 2010 ååå så bra så noe her hele synd begrepet opphevet. Nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. februar 2010 #154 Del Skrevet 4. februar 2010 Hvem har sagt at vi skal straffes for det Adam og Eva gjorde? Jesus levde her på jorden i ca.33 år, men han ble ikke straffet for noe Adam og Eva hadde gjort. Det blir heller ikke vi. Hvem har sagt det? Han som skrev at alle mennesker er syndige pga at Adam synda. Det er jo det samme som å legge skylda på alle hans etterkommere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 4. februar 2010 #155 Del Skrevet 4. februar 2010 Nei! Vel siden det var Adam og eva som i følge deg/dere sørget for at ALLE ETTERKOMMERENE skal være syndige. Det betyr i klartekst at vi på betale for deres fuckup, eller hadde vi kunne leve i paradis. Ikke sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RPM Skrevet 5. februar 2010 #156 Del Skrevet 5. februar 2010 1:Hmm. Teit at vi alle skal straffes for noe Adam og Eva gjorde. Det er jo ikke vår feil. 2: Her kommer igjen det med at kristne kan gjøre så mye dritt de bare vil. 3: Hva er det som er positivt med å være en slave? 4:Evig liv i total kjedsomhet, der man må leve med en gud som liker å forby alt som er gøy? 1: Prøver å lære meg selv, selv er jeg sint på Gud for at det er så mye ondskap i verden, så hvorfor skapte Han ikke noe bedre. Men vi er et resultat av Adam og Evas fall, vi ville ikke vært til uten det fallet, isåfall ville vi ikke sittet her å kranglet om det. Alle er invitert til noe bedre, i mellomtiden skal man få smakebiter av himmelen her på jorden. 2: Kristne får gjør hva de vil, vi er alle frie mennesker, Gud vil bare lære deg med sin nåde istedenfor loven som gir synden kraft. Hvordan kan du bli frelst uten å høre om Jesu nåde. De står om de forskjellige frelste i lignelsen om Såmannen. 3: Hva som er positivt med å være slave? Om Gud finnes, så er vi alle under Han, er Han god, da er det å være Hans "slave" godt, men å være slave under synden er jo rett og slett å bli lurt. Det fører ikke noe godt for deg eller for andre. 4 Du er sikkert enig i at vi lever i en forfallende verden, og det er fordi mange har forskjllig syn på hva som er gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 5. februar 2010 #157 Del Skrevet 5. februar 2010 1: Prøver å lære meg selv, selv er jeg sint på Gud for at det er så mye ondskap i verden, så hvorfor skapte Han ikke noe bedre. Men vi er et resultat av Adam og Evas fall, vi ville ikke vært til uten det fallet, isåfall ville vi ikke sittet her å kranglet om det. Alle er invitert til noe bedre, i mellomtiden skal man få smakebiter av himmelen her på jorden.Ergo, vi i må betale for det dem gjorde. Rettferdig ? Dette greide ikke gud å fikse med å DREPE ALLE menneskene foreutenom familien noha. I tillegg sendte han enebarnet, men han greide ikke det han heller. Er de inkompetente begge to ? 2: Kristne får gjør hva de vil, vi er alle frie mennesker, Gud vil bare lære deg med sin nåde istedenfor loven som gir synden kraft. Hvordan kan du bli frelst uten å høre om Jesu nåde. De står om de forskjellige frelste i lignelsen om Såmannen.Er religiøse (fundamentalister) fri ? 3: Hva som er positivt med å være slave? Om Gud finnes, så er vi alle under Han, er Han god, da er det å være Hans "slave" godt, men å være slave under synden er jo rett og slett å bli lurt. Det fører ikke noe godt for deg eller for andre.Ja nettopp, ikke mye fri nei. Gud god ?? Vel joda, han drepte jo ikke noha men bare ALLE andre.. Hvor mange har gud drept og hvor mange har djevelen drept. Men nå er vel kanskje ikke det å drepe så ille i hans øyne. 4 Du er sikkert enig i at vi lever i en forfallende verden, og det er fordi mange har forskjllig syn på hva som er gøy.Det kan jeg ikke si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RPM Skrevet 5. februar 2010 #158 Del Skrevet 5. februar 2010 Ergo, vi i må betale for det dem gjorde. Rettferdig ? Dette greide ikke gud å fikse med å DREPE ALLE menneskene foreutenom familien noha. I tillegg sendte han enebarnet, men han greide ikke det han heller. Er de inkompetente begge to ? Er religiøse (fundamentalister) fri ? Ja nettopp, ikke mye fri nei. Gud god ?? Vel joda, han drepte jo ikke noha men bare ALLE andre.. Hvor mange har gud drept og hvor mange har djevelen drept. Men nå er vel kanskje ikke det å drepe så ille i hans øyne. Det kan jeg ikke si. Får ta meg en dag å gå mer inn i hvordan man siterer mellom sitat. Se på Adam og Eva som din slektning som måtte være til for at du skulle være til, uten at de var til, så ville du aldri bli til, du tenker alt for mye utenfor deg selv når du mener du kan være til uten at de gjorde den feilen. Gud vil jo gjøre opp jen med å ta din straff for synd som er døden til å gi deg evig liv. vil du ikke tro det, får du dette livet du nå opplever til dagen du går under jorden, klager du da, så vet jeg ikke hva Gud vil si, men Jesus sa noe sånt som at mørket hater lyset og vil ikke ha samvær med det. Så om du innerst inne vil være hos lyset, så tror jeg Han er nådig for sånt, men vil du elske mørkets gjerninger så har du funnet din tilhørighet i evigheten. Kall meg sprø, men de fleste mennesker vet det finnes en høyere form enn oss, men det vil bli lurt til å ikkke gå så langt, for vi er redd for det vi ikke kan se. Så å være mørkeredd, er ikke løsningen om det er mørket du vil være hos. Religiøse er vel bundet til det de gjør om de ikke vil, visst de vil gjøre det de gjør er de fri, du kan jo lese litt om hva Paulus sier om dette i Rom kap 7. Selv liker jeg ikke å gjøre noe jeg ikke vil, så Gud får hjelpe meg om det jeg gjør ikke er bra. Men at vi er alle skapt av Gud gir meg en lærdom til å forstå at du skal gjøre mot din neste som du vil at din neste skal gjøre mot deg. Ellers kan jeg jo gjøre hva jeg vil, om så min neste får det vondt. Egentlig er alle som dør og har blitt drept, et resultat av Gud, men som gud vil rette opp på (Jesus gjorde det), enn så lenge er synden løs og døden et faktum. Er det ikke kjekt Midgard at du fortsatt finnes og fåt oppleve spørsmål og svar? Men om du ikke vet hva du kommer til etter døden, så vil du vel klamre til livet om så noen må dø for at du skal leve. Om du velger å dø for Norge så har du vel fått din lønn. Vel godnatt gamle ørn. Snakkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 6. februar 2010 #159 Del Skrevet 6. februar 2010 Får ta meg en dag å gå mer inn i hvordan man siterer mellom sitat. Se på Adam og Eva som din slektning som måtte være til for at du skulle være til, uten at de var til, så ville du aldri bli til, du tenker alt for mye utenfor deg selv når du mener du kan være til uten at de gjorde den feilen. Gud vil jo gjøre opp jen med å ta din straff for synd som er døden til å gi deg evig liv. vil du ikke tro det, får du dette livet du nå opplever til dagen du går under jorden, klager du da, så vet jeg ikke hva Gud vil si, men Jesus sa noe sånt som at mørket hater lyset og vil ikke ha samvær med det. Så om du innerst inne vil være hos lyset, så tror jeg Han er nådig for sånt, men vil du elske mørkets gjerninger så har du funnet din tilhørighet i evigheten. Kall meg sprø, men de fleste mennesker vet det finnes en høyere form enn oss, men det vil bli lurt til å ikkke gå så langt, for vi er redd for det vi ikke kan se. Så å være mørkeredd, er ikke løsningen om det er mørket du vil være hos. Religiøse er vel bundet til det de gjør om de ikke vil, visst de vil gjøre det de gjør er de fri, du kan jo lese litt om hva Paulus sier om dette i Rom kap 7. Selv liker jeg ikke å gjøre noe jeg ikke vil, så Gud får hjelpe meg om det jeg gjør ikke er bra. Men at vi er alle skapt av Gud gir meg en lærdom til å forstå at du skal gjøre mot din neste som du vil at din neste skal gjøre mot deg. Ellers kan jeg jo gjøre hva jeg vil, om så min neste får det vondt. Egentlig er alle som dør og har blitt drept, et resultat av Gud, men som gud vil rette opp på (Jesus gjorde det), enn så lenge er synden løs og døden et faktum. Er det ikke kjekt Midgard at du fortsatt finnes og fåt oppleve spørsmål og svar? Men om du ikke vet hva du kommer til etter døden, så vil du vel klamre til livet om så noen må dø for at du skal leve. Om du velger å dø for Norge så har du vel fått din lønn. Vel godnatt gamle ørn. Snakkes. hmmm det var kjempelangt, og noe av det bedre jeg jeg har sett på ei stund. MEN, dette er politiker prat, jeg føler du enda er langt unna å forklare det at jeg/vi straffes for noe andre har gjort. Du eller hans72 og kr-øst har heller ikke forklart hva/hvilke synder jesus egentlig døde for oss og hvordan livet ble bedre etter hans død. Du må også gjerne forklare hva som er bra å drepe hele menneskeheten utenom en eneste famile. Som gudommelig er det en smal sak fikse hva som helts uten at noe på dø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 6. februar 2010 #160 Del Skrevet 6. februar 2010 Hvem har sagt det? Han som skrev at alle mennesker er syndige pga at Adam synda. Det er jo det samme som å legge skylda på alle hans etterkommere det. Det er riktig at da Adam og Eva syndet, da overlot de den makten de hadde fått av Gud til å regjere på jorden, til djevelen. Derfor blir det også syndet så mye som det gjør. MEN vi blir bare straffet for de synder vi selv gjør. Og ber vi Gud om tilgivelse for våre synder, og angrer, da slipper vi også denne straffen. Men vi kan ikke bare fortsette å synde etter dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå