Gjest Bianca26 Skrevet 24. januar 2010 #101 Del Skrevet 24. januar 2010 Nettopp. Og da er det en sak mellom deg og Han. Det er Han som gir deg overbevisning om synd, det er du selv som tar imot eller fornekter. Du er spesielt opptatt av dette emnet? jeg er veldig opptatt av at jeg syns det er idiotisk at alle mennesker blir ansett for å være syndige. det hjelper ikke hva vi gjør. Vi må til stadighet be gud om tilgivelse fordi vi i det hele tatt eksisterer. Syns det er idiotisk med tanke på at det visstnok skal være han som har skapt oss. Skulle nesten tro han skapte mennesker for at han selv skulle føle seg viktig. Tyder på dårlig selvtillit fra guds side Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambassadør. Skrevet 24. januar 2010 #102 Del Skrevet 24. januar 2010 Faktisk et av mine yndlingssitat fra hele Bibelen. Viser både visdom, forståelse, toleranse og nestekjærlighet. Men jeg ser ikke helt hva det var du mente å svare på...? Jeg satte det inn for å vise til det alt handler om egentlig. I denne debatten sklir vi lett inn i en slags trelldom-kristendom, men jeg må stadig minne meg på at det må handle om frihet. Og nettopp uttrykker visdom som du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambassadør. Skrevet 24. januar 2010 #103 Del Skrevet 24. januar 2010 jeg er veldig opptatt av at jeg syns det er idiotisk at alle mennesker blir ansett for å være syndige. det hjelper ikke hva vi gjør. Vi må til stadighet be gud om tilgivelse fordi vi i det hele tatt eksisterer. Syns det er idiotisk med tanke på at det visstnok skal være han som har skapt oss. Skulle nesten tro han skapte mennesker for at han selv skulle føle seg viktig. Tyder på dårlig selvtillit fra guds side Det skal egentlig ikke være slik, at vi skal leve et krypende be-om-tilgivelse-liv, og se på oss selv som syndefulle og stygge. Jeg forstår at et kristen-liv, slik du beskriver det høres nitrist ut. Men hvis du kunne leve et kristen-liv, uten noengang å be om tilgivelse for noe, du ble frelst en gang, ferdig med det. Hadde det vært bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 25. januar 2010 #104 Del Skrevet 25. januar 2010 Det skal egentlig ikke være slik, at vi skal leve et krypende be-om-tilgivelse-liv, og se på oss selv som syndefulle og stygge. Jeg forstår at et kristen-liv, slik du beskriver det høres nitrist ut. Men hvis du kunne leve et kristen-liv, uten noengang å be om tilgivelse for noe, du ble frelst en gang, ferdig med det. Hadde det vært bedre? jaha så da sier du at om jeg vender om kan jeg gjøre så mye faenskap jeg bare vil fordi jeg allerede er tilgitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambassadør. Skrevet 26. januar 2010 #105 Del Skrevet 26. januar 2010 jaha så da sier du at om jeg vender om kan jeg gjøre så mye faenskap jeg bare vil fordi jeg allerede er tilgitt? Er du så hypp på å gjøre så mye ugang da? De kristne er underlagt samfunnets lover og regler som alle andre. Du må rette deg etter samfunnets lover uansett, og dermed kan du ikke opptre slik du beskriver. Desutten får du rett og slett ikke lyst til å gjøre ugang hvis Gud har møtt deg. Da får du lyst til å leve et rent liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 26. januar 2010 #106 Del Skrevet 26. januar 2010 Er du så hypp på å gjøre så mye ugang da? De kristne er underlagt samfunnets lover og regler som alle andre. Du må rette deg etter samfunnets lover uansett, og dermed kan du ikke opptre slik du beskriver. Desutten får du rett og slett ikke lyst til å gjøre ugang hvis Gud har møtt deg. Da får du lyst til å leve et rent liv. Jamen det spiller ingen rolle om de er under lovens regler. De lovene er lagd av mennesker, men ut fra din logikk kommer de til himmelen uansett. Dessuten Hitler var faktisk religiøs og han er et av de ondeste mennesker som har levd på kloden. Han fikk tydeligvis ikke lyst til å leve et rent liv. Og det er mange andre kristne som ikke lever rene liv også. Fins mange onde kristne. Ikke kom her å si at de fortjener å komme til himmelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 26. januar 2010 #107 Del Skrevet 26. januar 2010 Jamen det spiller ingen rolle om de er under lovens regler. De lovene er lagd av mennesker, men ut fra din logikk kommer de til himmelen uansett. Dessuten Hitler var faktisk religiøs og han er et av de ondeste mennesker som har levd på kloden. Han fikk tydeligvis ikke lyst til å leve et rent liv. Og det er mange andre kristne som ikke lever rene liv også. Fins mange onde kristne. Ikke kom her å si at de fortjener å komme til himmelen. Den som mener at Hitler var kristen, den vet ikke hva kristendom er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 26. januar 2010 #108 Del Skrevet 26. januar 2010 Den som mener at Hitler var kristen, den vet ikke hva kristendom er. Det er ingen som sier at Hitler var Kristendom. Bare at han var kristen. Eller er kristne per definisjon lytefrie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambassadør. Skrevet 26. januar 2010 #109 Del Skrevet 26. januar 2010 Jamen det spiller ingen rolle om de er under lovens regler. De lovene er lagd av mennesker, men ut fra din logikk kommer de til himmelen uansett. Dessuten Hitler var faktisk religiøs og han er et av de ondeste mennesker som har levd på kloden. Han fikk tydeligvis ikke lyst til å leve et rent liv. Og det er mange andre kristne som ikke lever rene liv også. Fins mange onde kristne. Ikke kom her å si at de fortjener å komme til himmelen. Det handler ikke om å gjøre seg fortjent til noe, det handler om nåde. Jesus elsker deg Bianca Erkjenn dine synder og la Han fylle deg med Sin kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambassadør. Skrevet 26. januar 2010 #110 Del Skrevet 26. januar 2010 Det er ingen som sier at Hitler var Kristendom. Bare at han var kristen. Eller er kristne per definisjon lytefrie? Overhodet ikke. Er det riktig å kalle allah ond selv om bin-laden syndet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambassadør. Skrevet 26. januar 2010 #111 Del Skrevet 26. januar 2010 Dessuten Hitler var faktisk religiøs og han er et av de ondeste mennesker som har levd på kloden. Han fikk tydeligvis ikke lyst til å leve et rent liv. Og det er mange andre kristne som ikke lever rene liv også. Fins mange onde kristne. Ikke kom her å si at de fortjener å komme til himmelen. Siterer Jesus; "Ikke enhver som sier til meg: Herre! Herre! skal komme inn i himlenes rike, men den som gjør Min himmelske Fars vilje." Matteus. 7, 21. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 26. januar 2010 #112 Del Skrevet 26. januar 2010 Overhodet ikke. Er det riktig å kalle allah ond selv om bin-laden syndet? Nei, selvfølgelig ikke. Historien er full av eksempler på både kristne og muslimer, og andre, som bruker sin tro som påskudd til å drive ondskap. Men det er ikke religionen som får dem til å gjøre det de gjør. Det er heller de som får religionen til å si det de vil den skal si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 26. januar 2010 #113 Del Skrevet 26. januar 2010 Siterer Jesus; "Ikke enhver som sier til meg: Herre! Herre! skal komme inn i himlenes rike, men den som gjør Min himmelske Fars vilje." Matteus. 7, 21. Ok så da kan man komme inn så lenge man gjør små uskyldige synder men om man er skikkelig slem kommer man ikke til himmelen uansett. Har jeg rett nå? Og vær så snill å svare med egne ord uten bibelsitater. Jeg forstår dem ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambassadør. Skrevet 26. januar 2010 #114 Del Skrevet 26. januar 2010 Ok så da kan man komme inn så lenge man gjør små uskyldige synder men om man er skikkelig slem kommer man ikke til himmelen uansett. Har jeg rett nå? Og vær så snill å svare med egne ord uten bibelsitater. Jeg forstår dem ikke. Er forutsetningen for spørsmålet ditt at mennesket ikke kan leve uten å synde? Hva er din definisjon på "synd"? Hva mener du spesifikt med "små uskyldige synder", og hva mener du med "å være skikkelig slem? Kan du spesifisere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 27. januar 2010 #115 Del Skrevet 27. januar 2010 Det er ingen som sier at Hitler var Kristendom. Bare at han var kristen. Eller er kristne per definisjon lytefrie? Her er et godt eksempel på en som ikke vet hva kristendom er, og hva det innebærer å være kristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 27. januar 2010 #116 Del Skrevet 27. januar 2010 Her er et godt eksempel på en som ikke vet hva kristendom er, og hva det innebærer å være kristen. Du må gjerne utdype. Ellers er det jo bare en ubegrunnet anklage slengt ut i affekt, og det var det vel ikke...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 27. januar 2010 #117 Del Skrevet 27. januar 2010 Den som mener at Hitler var kristen, den vet ikke hva kristendom er. Ikke desto mindre var han romersk katolsk, han hadde sin skolegang fra en katolsk gutteskole, og han hadde så vidt jeg husker, også planer om å bli prest, på et tidspkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 27. januar 2010 #118 Del Skrevet 27. januar 2010 Du må gjerne utdype. Ellers er det jo bare en ubegrunnet anklage slengt ut i affekt, og det var det vel ikke...? Vel, jeg har da fått inntrykk av at du selv mener at du er en klok person, og da burde du forstå mine enkle utsagn. Men jeg får vel forsøke å forklare hva jeg mener, som svar på ditt utsagn. Du sier at ingen sier at Hitler var kristendom. Det er det da heller ingen som har påstått at noen har sagt, så det utsagnet vet jeg ikke hvorfor du kom med. Men du bør forstå at kristendom, det er å tro på Jesus Kristus og videreføre hans lære. Det har ingenting med om du tror at jesus har eksistert eller eksisterer, for det gjør Djevelen også, og han er ikke kristen. Når det gjelder Hitler så kan det godt hende at han trodde at Gud eksisterte, og Jesus hadde levd her på jorda, men han var da ikke kristen. Hvordan vil du sammenligne Hitlers gjerninger med Jesu lære? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 27. januar 2010 #119 Del Skrevet 27. januar 2010 Ikke desto mindre var han romersk katolsk, han hadde sin skolegang fra en katolsk gutteskole, og han hadde så vidt jeg husker, også planer om å bli prest, på et tidspkt. Mener du da at alle som står oppført i Den Norske Statskirke er kristne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 27. januar 2010 #120 Del Skrevet 27. januar 2010 Mener du da at alle som står oppført i Den Norske Statskirke er kristne? Nei, det mener jeg ikke. Men jeg tror at mennesker som sier ting som "Jeg gjør Guds vilje gjennom min kamp mot jødene", iallfall betrakter seg selv som kristne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå