Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

... Hadde en herlig episode på uniersitet igår. Jeg gikk til kassen i kantinen og skulle betale. Plutsetlig hører jeg en høy stemme bak meg som sier hey! sniker du i køen?? Jeg snur meg og der står en annen student som hadde stått og snakket med noen andre elever. De hadde tydligvis stått i kø, men litt utav sånn at jeg ikke registerte det. Slapp henne bare forbi, men tenkte ..hmmm hva hadde jeg sagt, og tror jeg hadde tatt det litt på meg selv, og sagt noe som; tror det var min tur el... Reagerte vell litt på at jenta automatisk skyldte på meg, istedet for å ta det litt mer nøytralt hehe.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet
... Hadde en herlig episode på uniersitet igår. Jeg gikk til kassen i kantinen og skulle betale. Plutsetlig hører jeg en høy stemme bak meg som sier hey! sniker du i køen?? Jeg snur meg og der står en annen student som hadde stått og snakket med noen andre elever. De hadde tydligvis stått i kø, men litt utav sånn at jeg ikke registerte det. Slapp henne bare forbi, men tenkte ..hmmm hva hadde jeg sagt, og tror jeg hadde tatt det litt på meg selv, og sagt noe som; tror det var min tur el... Reagerte vell litt på at jenta automatisk skyldte på meg, istedet for å ta det litt mer nøytralt hehe.........

Din situasjon var jo litt artig, men generellt irriterer jeg meg sykt på mennesker som sniker i kø.

Spesielt ungdom, voksen og eldre som sniker seg foran barn.

Grrrr

Skrevet

Som regel så driter jeg i om folk sniker.

Jeg sier til snikerne at det er godt ikke alle har det så travelt som dem :P

Om jeg selv har det travelt (rekke bussen e.l.) så pleier jeg å fortelle snikere at de får pent nødt til å gå tilbake til sin plass eller så skal jeg sørge for at varene i det minste gjør det, da det er flere som har det travelt.

Skrevet

Jeg sniker ikke med vilje i hvert fall :fnise: og om jeg sniker så er det fordi folk ikke har stilt seg i køen. Om du står og blar i ukebladene halvannet meter fra kassa, så går ikke jeg automatisk ut fra at du står i kø, for å si det sånn.

Da jeg var yngre fikk jeg kjeft fordi jeg visstnok hadde sneket i køen da jeg skulle pante flasker, det var 2 middelaldrende kvinnfolk som sto og pratet og slarvet ganske så langt unna panteautomaten. Javel, så de ventet på tur, men da er det jo lurt å stille seg sånn noenlunde i nærheten også.

Skrevet

De gangene jeg er borti folk som sniker er det som regel enten godt voksne damer som later som om de ser etter noe eller bare vimser litt i butikken, og så står de og loker litt ved kassa og trekker liksom tilfeldigvis inn i køen etterhvert. Men jeg kjenner lusa på gangen, så jeg sier høyt med et stort smil: "Køen begynner der nede!" og peker. Jaggu er jeg behjelpelig... :lur: Ellers er det gjerne folk med spisse albuer foran tog eller t-bane, da spisser jeg mine egne albuer og kjemper meg forbi. Om jeg tråkker dem på tærne bryr jeg meg ikke om. De får følge køen som alle andre.

For noen uker siden var jeg i butikken, skulle kjøpe tre ting og kjapt ut og hjem og spise - jeg var sulten. Det sto et par og bladde i noen blader ved kassen, og de var mer opptatte av det enn av køen. Så jeg tenkte at hvis de likevel skulle stå der og lese, kunne jeg jo gå fram når køen beveget seg. Da de oppdaget det var jeg allerede forbi, og dama ble ganske gretten. Men jeg sa i fra at jeg ikke visste om de sto i kø eller ikke, og at jeg dessuten skulle ha tre ting, så jeg tenkte at det kanskje ikke var så farlig... Tydeligvis var hun like sulten og gretten som meg selv. Kjærestene våre så like beskjemmet ut. :ler:

Skrevet

Jeg misliker sterkt folk som ikke klarer å holde seg i køen, som sniker. Sniker noen når jeg står i kø, sier jeg i fra. Som regel noe sånt som "unskyld, men nå er det min tur"...

Jo eldre, jo verre er min påstand.

Skrevet

Jeg blir veldig irritert på snikere! Spesielt de som står langt bak i køen, og prøver å presse seg frem når det åpnes ei ny kasse. Opplevde det senest i går, det var ei kø til den eneste kassa som var åpen og det kom en for å åpne ei ny kasse. Jeg sto sånn til at det bare var for meg å vippe vognen til siden for å komme over i den nye køen, bak meg sto blandt annet noen ungdommer. Og tror dere ikke disse ungdommene var frekke nok til å prøve å presse seg foran i køen? Seriøst, vi skal da ikke omrokkere hele køen bare fordi det åpnes en ny kasse! Jeg stakk ut albuene og ga dem et blikk da ja!

Skrevet

Hvis jeg lurer, så spør jeg bare om folk står i kø eller ikke. Ellers pleier jeg å si "unnskyld, men det var min tur nå". Noen har krangla på det, men vanligvis går det bra. Nordmenn har virkelig INGEN køkultur. Stimer sammen.

Skrevet

Det er dårlig køkultur i Norge ja. Jeg personlig må si jeg ikke bryr meg særlig om folk sniker. Jeg har aldri så dårlig tid at jeg må kjefte ut vedkommende. Jeg synes det er mye mer festlig å se og studere de som sniker. Det er som flere andre sier mye utspekulert atferd, for å si det mildt...

Skrevet
Det er dårlig køkultur i Norge ja. Jeg personlig må si jeg ikke bryr meg særlig om folk sniker. Jeg har aldri så dårlig tid at jeg må kjefte ut vedkommende. Jeg synes det er mye mer festlig å se og studere de som sniker. Det er som flere andre sier mye utspekulert atferd, for å si det mildt...

:fnise:

Skrevet

For ikke så alt for lenge siden så stod jeg i kø på Obs! Jeg stod bakerst i den køen, og plutselig kom ei lita, gammel dame og bare stilte seg rett foran meg. Jeg gjør ingenting annet enn å smile for meg selv jeg.

Men om det der hadde skjedd på en dårlig dag, med en litt yngre dame, så hadde nok vedkommende fått gjennomgå. Jeg kan nok klikke litt om jeg ikke har dagen altså.

Men nå opplever jeg heldigvis ikke så mye sniking i køen, jeg da. Og jeg er og en av de som synes det er ok å se at andre stimer ut av køen når det åpnes en ny kasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...