Gjest Gjest_Kine_* Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Jeg har noe på "rullebladet" (mindre alvorlig, ca.17 år tilbake i tid),og trenger derfor å søke om visum (vanlig turistvisum) ved den amerikanske ambassaden i Oslo. Til dere som har vært i samme situasjon: 1. Bestilte dere vanlig eller uttømmende politiattest hos Politiet? Jeg finner ingen informasjon om hvilken type attest som brukes til turistvisum-søknader. 2. Må politiattesten være skrevet på engelsk når den skal leveres på den amerikanske ambassaden? Blir takknemmelig for svar
Gjest Gjest_noname_* Skrevet 24. januar 2010 #2 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har noe på "rullebladet" (mindre alvorlig, ca.17 år tilbake i tid),og trenger derfor å søke om visum (vanlig turistvisum) ved den amerikanske ambassaden i Oslo. Til dere som har vært i samme situasjon: 1. Bestilte dere vanlig eller uttømmende politiattest hos Politiet? Jeg finner ingen informasjon om hvilken type attest som brukes til turistvisum-søknader. 2. Må politiattesten være skrevet på engelsk når den skal leveres på den amerikanske ambassaden? Blir takknemmelig for svar Skal du på vanlig ferie som ikke varer mer en 90 dager, trenger du ikke å søke om noe visum. Da holder det med et maskin lesbart pass!
Gjest Gjest_Karianne_* Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Jeg tror det er den ut-tømmende varianten du skal ha. Den som viser ALT du eventuelt har gjort,uansett hvor langt tilbake i tid det er. Det virker ihvertfall logisk, for USA vil jo vite om lovbrudd som er foreldet også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå