Gå til innhold

Å søke om turistvisum til USA når man har noe på "rullebladet"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet

Jeg har noe på "rullebladet" (mindre alvorlig, ca.17 år tilbake i tid),og trenger derfor å søke om visum (vanlig turistvisum) ved den amerikanske ambassaden i Oslo.

Til dere som har vært i samme situasjon:

1.

Bestilte dere vanlig eller uttømmende politiattest hos Politiet? Jeg finner ingen informasjon om hvilken type attest som brukes til turistvisum-søknader.

2.

Må politiattesten være skrevet på engelsk når den skal leveres på den amerikanske ambassaden?

Blir takknemmelig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_noname_*
Skrevet
Jeg har noe på "rullebladet" (mindre alvorlig, ca.17 år tilbake i tid),og trenger derfor å søke om visum (vanlig turistvisum) ved den amerikanske ambassaden i Oslo.

Til dere som har vært i samme situasjon:

1.

Bestilte dere vanlig eller uttømmende politiattest hos Politiet? Jeg finner ingen informasjon om hvilken type attest som brukes til turistvisum-søknader.

2.

Må politiattesten være skrevet på engelsk når den skal leveres på den amerikanske ambassaden?

Blir takknemmelig for svar :)

Skal du på vanlig ferie som ikke varer mer en 90 dager, trenger du ikke å søke om noe visum. Da holder det med et maskin lesbart pass!

Gjest Gjest_Karianne_*
Skrevet

Jeg tror det er den ut-tømmende varianten du skal ha. Den som viser ALT du eventuelt har gjort,uansett hvor langt tilbake i tid det er.

Det virker ihvertfall logisk, for USA vil jo vite om lovbrudd som er foreldet også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...