Gå til innhold

Hamster og parring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til familien hører hamsterne Hampus og Mathilde. 3.juledag parret de seg - det var action ganske så lenge Det viste seg imidlertid at det ikke kom noen unger. Ikke ble Mathilde synlig rundere heller (hun er ganske rundt i utgangspunktet )

I går møttes de igjen. Full klaff med en gang, og de holdt vel på i tre kvarter tror jeg...

Spørsmålet er - siden det ikke ble noe første gangen, kan det bety at en av dem er sterile? Jeg har tidligere hatt rottekull, og rottemamma'n la på seg ganske mye under drektigheten. Vil et evt svangerskap synes på vekta til Mathilde?

Andre tanker om hvorfor det ikke kom noen babyer forrige gang, og sjansen for at det skal være vellykket nå? Mathilde er 4 mnd, Hampus er 1 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kan ikke jeg mye om hamstere, men er ikke 4mnd ganske ungt å bli mor?

Skrevet

Graviditet på hamstere brukes svært sjeldent å vises, mange som derfor kjøper hamster uten å vite at de er gravide (blant annet jeg). Den vi kjøpte viste null tegn til at den ventet små, før det plutselig lå 11 små nøster nedi høyet. Husk at de er bitte bitte små og først vokser i en rasende fart etter at de er født.

Skrevet
Nå kan ikke jeg mye om hamstere, men er ikke 4mnd ganske ungt å bli mor?

Hamstere skal helst ha sitt første kull før de er 6 mnd, ellers kan det bli vanskelig for dem å føde...

Hun var 4 mnd da vi prøvde første gangen, så egentlig er hun straks 5 nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...