Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Jeg har opparbeidet meg noen triks etter å ha eksperimentert med sminke, hår og hudpleie i 15 år. Har du noen? Her er mine: -Jojobaolje som hårkur over natten. Gjør underverker for tørt hår. -Hårspray i håret før jeg bruker rettetang. Gjør at håret blir lettere rettet ut, og holder lenge. -Billig mascara på ettervekst som burde vært farget. Helst vannfast! -Foundationprimer på leppene før bruk av leppestift, da holder fargen seg mye lenger. - Olivenolje og egg: Skal IKKE i håret, bare kliss og ekkelt hår.
Quirky Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 (endret) *Jeg lar rens med glykolsyre (jeg bruker MD Formulations Facial Cleanser) virke på huden i ca fem minutter før jeg skyller den av, for å få maks effekt. *Jeg påfører nevnte rens også på leppene, og lar den virke, funker supert som en mild eksfoliering. *Peeler også leppene med vanlig peeling med korn (Skin Prep Scrub fra Dermalogica), eksfoliering er essensielt for krevende lepper som mine, som veldig lett blir tørre. Påfører leppepomade fra Decleor etterpå, og sover alltid med leppepomade. *I stedet for foundation-primer, bruker jeg en primer beregnet på leppene (Guerlian KissKiss). Over leppestiften bruker jeg She-Laq sealer fra Benefit, da holder den veldig lenge. *Hårspray får vekk hårfarge som har satt seg på huden ved et uhell. *Støtter tipset om Jojobaolje i håret, det gjør stor forskjell. *For å få ut f.eks olje og rester av stylingprodukter som sitter godt, sjamponer håret mens det er tørt, og la sjampoen virke en liten stund før du vasker som vanlig. *En rensesjampo fjerner produktrester, jeg elsker Cleansing Cream fra Redken. *Fuktighetskurer som All Soft fra Redken kan gjerne få virke over natten. *Konverterte til oljebasert makeup-fjerner for et års tid siden, og anbefaler det varmt, oljen løser opp sminke og dritt og renser i dybden- men man må selvsagt bruke en vanlig ansiktsrens etterpå. Vi som bruker f.eks foundation som sitter veldig godt, trenger oljebasert makeup-fjerner. *Buffy Bodybutter fra LUSH er ukjent for mange, men bør ikke være det- genialt produkt som du påfører i dusjen og skyller av, med minimal innsats får du maksimal effekt, produktet både peeler og tilfører fukt. *Hårbørster spesielt beregnet for å løsne floker er uunnværlige for oss med langt, tykt hår. Jeg liker Tangle Teezer og Detangling-børsten fra Kent. *I stedet for å styre med spatel, bruker jeg en ren q-tip for å påføre hudpleieprodukter fra krukke. Endret 22. januar 2010 av Quirky 1
~white lady~ Skrevet 24. januar 2010 #3 Skrevet 24. januar 2010 Skrubber leppene med fingeren i dusjen, de blir kjempe myke og du får igang blodsirkulasjonen i dem. Istedenfor leppestift eller lipgloss bruker jeg en leppepomade og så smører jeg ruoge på leppene til jeg har fått den nyansen jeg vil ha
Gjest Raptuza Skrevet 24. januar 2010 #4 Skrevet 24. januar 2010 Skyll håret ei lengre stund før du vaskar det. Då treng du ikkje bruka så mykje shampo. Og skyll håret med kaldt vatn etter vask, då lukkar hårskjella seg og det blir blankt når det tørkar.
NovaFlare Skrevet 24. januar 2010 #5 Skrevet 24. januar 2010 *Mange vet ikke at hårkur skal brukes etter shampo, og balsam helt til slutt for å lukke kuren inni håret. *De som sliter med poser under øynene eller bare puffy eyes etter en hard natt på byen kan smøre hemoroidekrem under øynene. Trekker sammen blodårene og strammer opp. *Olivenolje og sukker er en billig og fantastisk kroppsskrubb *Billige ansiktskremer type Nivea er like bra som de lukseriøse til 1000-lappen. *Den eneste antirynkekremen som har dokumentert effekt etter en test i Norge er Boots No7 Protect and perfect, koster mellom 2-300 kr på Apoteket *Fudge Dynamite er den beste hårkuren jeg har prøvd
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #6 Skrevet 24. januar 2010 Sminketips: - Bruk highlighter. Gjerne kombinert med skygge. Brukt riktig gir dette en fantastisk glød og markering av ansiktet. - Gode produkter for bryn. Mange glemmer brynene når de sminker seg. Hudpleie - Smør inn hendene med en god og fet handkrem og sov med dette over natten. - Aldri bruk krem eller leppomade med mindre man trenger det. Det resulterer bare i tørrere hud. - Babyolje på leggene etter dusj - gir flott glød. - Masse fet fisk, sunne oljer og avokado, gjør underverker for huden, mye bedre enn hvilken som helst krem. Hår: - Kjøp et produkt for bruk i røttene for volum. Elsker tigis volum mouse, og osis dust it. - Skyll håret med kladt vann, og bruk kaldluft på føneren avslutningsvis. Gir silkemykt skinnende hår.
Gjest Sandbekken Skrevet 24. januar 2010 #8 Skrevet 24. januar 2010 (endret) Sminke: -Jeg bruker altid en bryngele på brynene for at de skal holde seg i form, Koster 29kr på h&m og varer i 2-3 år! evt kan man bruke en ren maskarakost og litt hårspray. -Ha en ren maskarakost du ikke bruker til påføring lenger, den separerer du vippene med etter du har påført maskara. -Varm vippetangen med hårføner, bedre effekt. -Consealer på øyelokkene! mange glemmer det.. Hår: -Hodebunnen min har vert i ubalanse lenge, men etter jeg begynte med økologisk sjampo uten såpestoffet sodium laureth sylfate som vasker vekk den naturlige fettbalansen, har ting bedret seg. -Ikke vask håret hver dag, sov heller med 2-4 fletter i håret! du unngår flokete og fett hår, og får bølger i bonus! -Hodeputen bør være i et glatt stoff, det sliter mindre på håret. -dustit <3 Kropp: -Huden min drikker(!) babyoljen fra neutral (ca 40 kr på matbutikk), den oljen gjør huden silkemyk, mettet på fukt og gir fin glans. -Dusjsåpe uten Sodium laureth sylfat (iherb.com) tørker ikke ut huden like mye. -Hårbleking for kropp på steder der man ikke vil stresse med høvvel og stikkende piggehår. -bruk egen shavinggel til intimbarbering (rfsu sin er god), ph-verdien er balansert slik at den ikke forstyrrer underlivet. kommer sikkert på mer senere Endret 24. januar 2010 av Sandbekken
Betina Skrevet 24. januar 2010 #9 Skrevet 24. januar 2010 For en super nyttig tråd! Her kan jeg lære masse
Skylines Skrevet 25. januar 2010 #13 Skrevet 25. januar 2010 Skrubb kroppen med natursvamp eller loofah i dusjen noen ganger i uken, gir silkemyk hud:) Viktig med en god krem etterpå! Som noen sier over meg her, prøv å bruk en shampo uten SLS! Prøv å bruk produkter som passer til din hudtype. Kommer ikke på noen mirakeltips egentlig, men det over her funker veldig fint for meg:) Mange bra tips er allerede nevnt i tråden:)
Mubba Skrevet 12. februar 2010 #15 Skrevet 12. februar 2010 Mine innlegg, og- -Jeg bruker alltid jojobaolje etter skrubbing, for fukt. -Jojobaolje som natt"krem". Våkner opp med myk og fornøyd hud. -Weleda Everon Lip Balm har gjort underverker på leppene mine etter at jeg har dynket de i "vanlig" leppepomader som kun gjorde leppene vondt verre(!!!) -Hårspray på en Q-tips fikser øyenbrynene. Haha ^^.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå