Gå til innhold

Til dere med fet hudtype (og fuktfattig)

Anbefalte innlegg

Gjest Vestlandslefsa
Skrevet

Heia!

Jeg har logisk nok ut ifra innlegget mitt fet og fuktfattig hud. Mitt problem er at jeg blir så blank utover dagen, uansett om jeg har foundation over eller går uten sminke. Så mitt spørsmål er om dere med samme hudtype kan tipse meg om noen gode produkter som hindrer nettopp dette eller skjuler?

Bruker per idag decleor og MD produkter som rens og krem o.l., foundation fra Make up store.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker Decleor Aroma Purete Matt Finish Skin Fluid over evt annen fuktighetskrem, de dagene huden vil ha mer. Synes den er super :)

Skrevet

Jeg skulle også gjerne ha noen tips her.. Jeg bruker ikke noe type fuktighetskrem fordi da blir huden enda feitere.. Jeg bruker renseprodukter fra Biotherm (Biopure), synes de er bra:)

Ellers er mitt beste tips dopapir!!!! hehe.. Trykk det i trynet hver gang du er på do..

Irriterende å bli så blank.. skulle ønske det var noe som hjalp :S

Gjest Gjest*_*
Skrevet
Jeg skulle også gjerne ha noen tips her.. Jeg bruker ikke noe type fuktighetskrem fordi da blir huden enda feitere.. Jeg bruker renseprodukter fra Biotherm (Biopure), synes de er bra:)

Ellers er mitt beste tips dopapir!!!! hehe.. Trykk det i trynet hver gang du er på do..

Irriterende å bli så blank.. skulle ønske det var noe som hjalp :S

Det er veldig viktig å bruke fuktighetskrem uansett. Huden produserer ennå mer talg om den ikke blir tilført noe.. å rense huden uten å tilføre fuktighet etterpå tørker den mer ut, noe som resulterer i mer talgproduksjon = blank hud.

Bruk en lett fuktighetskrem beregnet på fet/blandingshud både morgen og kveld. Lancome har en mattende gele man kan ha på etterpå, den kan også påføres utenpå makeup:)

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

Du burde prøve økologisk jojobaolje.

Jojoba olje passer til alle hudtyper, da den normaliserer huden. Den trenger dypt inn i huden, absorberes lett av hudens øverste lag og gir en fløyelslignende følelse. Mykner, beskytter og binder hudens fuktighet. Har en naturlig solfaktor på 4.

Jojobaoljen er bakteriedrepende og talgløsende.

Gjennom flere forsøk i USA har man funnet at oljen har en positiv effekt ved behandling av flass, seborre, akne, eksem, psoriasis.

Jojoba olje er perfekt til å lindre nybarbert hud og bør alltid brukes etter voksing og barbering for å unngå irritert, rød og småkvisete hud. Under hårfjerning skades hudens syrekappe. Syrekappen er en beskyttende hinne og hudens immunforsvar som skal beskytte mot ytre skade. Jojoba olje kan også motvirke tendens til inngrodde hår. Den er fin som beskyttelse mot kulde og er fin som sminkefjerner.

Jojoba olje brukes mot barneeksem og bleieutslett.

Gjest Gjest_Charlotte_*
Skrevet

Jeg har fet underhud og fuktfattig overhud.

bruker Bioelement sitt sett for "oily skin", inneholder rens, tonic og krem. Denne kremen spesieldesigner de i hudpleiesalongen og putter i masse fukt. Ellers anbefaller jeg å ta hjemmelaget avacado maske, kjøp en avakado,mos den og påfør i hele ansiktet + halsen. Vask av etter ca 20 minutt. Gir huden massevis av fukt!

Viktig å unngå fettholdige produkter, og å bruke produkter som inneholder mye fukt :-)

Håper dette var til hjelp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...