Gå til innhold

Hvor bestille bilder som er FIRKANTA?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg finner ikke ut hvor på nettet man kan bestille fotokopi-bilder som er helt kvadratiske, dvs 30x30 cm store?

Har firkanta rammer som har firkanta passepartout i midten som måler 30x30 cm :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest fotoglad
Skrevet

Om du "tør" å bestille fra utlandet, kan du jo se på denne eller denne siden for eksempel.

Eventuelt vil jeg råde deg til å finne noe som er nært i størrelse, og så kutte bildet til selv. Om passepartout-hullet er 30x30, kan du feks kutte 32x32, så har du litt å gå på. Bruk stål-linjal, vinkel og skarp tapetkniv for å få det beint og fint.

Skrevet
Om du "tør" å bestille fra utlandet, kan du jo se på denne eller denne siden for eksempel.

Eventuelt vil jeg råde deg til å finne noe som er nært i størrelse, og så kutte bildet til selv. Om passepartout-hullet er 30x30, kan du feks kutte 32x32, så har du litt å gå på. Bruk stål-linjal, vinkel og skarp tapetkniv for å få det beint og fint.

Takk for tips. Har ikke noe å "gå på" dessverre siden jeg ikke kan beskjære noe av bildet, dumt.

Det eneste dumme med å bestille fra utlandet er porto og tollen...

Er det virkelig ingen i Norge som produserer kvadratiske bilder!?

Gjest fotoglad
Skrevet

Om du bestiller fra den første siden jeg linket til i forrige innlegg, får du fire 30x30 bilder + frakt for rett under 200 kr. På elkjop.no og fotoknudsen koster et 30x40 bilde 49,-. Så prisene er nok omtrent like.

Men om du har, eller kjenner noen som kan, photoshop eller et annet litt avansert bilderedigeringsprogram, kan du lett forstørre lerretet uten å forstørre bildet. Slik at motivet blir på midten og holder seg på 30x30 og det blir en hvit kant opp og nede. :)

Det er få som produserer kvadratiske bilder, fordi det er svært få kameraer som fotograferer i et kvadratisk format (Og de som har slike, fremkaller det nok selv).

Skrevet
Jeg finner ikke ut hvor på nettet man kan bestille fotokopi-bilder som er helt kvadratiske, dvs 30x30 cm store?

Har firkanta rammer som har firkanta passepartout i midten som måler 30x30 cm :roll:

jeg er på jakt etter firkanta RAMMER, hvor finner du disse?

Skrevet
jeg er på jakt etter firkanta RAMMER, hvor finner du disse?

IKEA :)

Mine er ca 50x50 cm og med 30x30 i midten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...