Smørblomsten Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 Jeg finner ikke ut hvor på nettet man kan bestille fotokopi-bilder som er helt kvadratiske, dvs 30x30 cm store? Har firkanta rammer som har firkanta passepartout i midten som måler 30x30 cm
Gjest fotoglad Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Om du "tør" å bestille fra utlandet, kan du jo se på denne eller denne siden for eksempel. Eventuelt vil jeg råde deg til å finne noe som er nært i størrelse, og så kutte bildet til selv. Om passepartout-hullet er 30x30, kan du feks kutte 32x32, så har du litt å gå på. Bruk stål-linjal, vinkel og skarp tapetkniv for å få det beint og fint.
Smørblomsten Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2010 Om du "tør" å bestille fra utlandet, kan du jo se på denne eller denne siden for eksempel. Eventuelt vil jeg råde deg til å finne noe som er nært i størrelse, og så kutte bildet til selv. Om passepartout-hullet er 30x30, kan du feks kutte 32x32, så har du litt å gå på. Bruk stål-linjal, vinkel og skarp tapetkniv for å få det beint og fint. Takk for tips. Har ikke noe å "gå på" dessverre siden jeg ikke kan beskjære noe av bildet, dumt. Det eneste dumme med å bestille fra utlandet er porto og tollen... Er det virkelig ingen i Norge som produserer kvadratiske bilder!?
Gjest fotoglad Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Om du bestiller fra den første siden jeg linket til i forrige innlegg, får du fire 30x30 bilder + frakt for rett under 200 kr. På elkjop.no og fotoknudsen koster et 30x40 bilde 49,-. Så prisene er nok omtrent like. Men om du har, eller kjenner noen som kan, photoshop eller et annet litt avansert bilderedigeringsprogram, kan du lett forstørre lerretet uten å forstørre bildet. Slik at motivet blir på midten og holder seg på 30x30 og det blir en hvit kant opp og nede. Det er få som produserer kvadratiske bilder, fordi det er svært få kameraer som fotograferer i et kvadratisk format (Og de som har slike, fremkaller det nok selv).
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Jeg finner ikke ut hvor på nettet man kan bestille fotokopi-bilder som er helt kvadratiske, dvs 30x30 cm store? Har firkanta rammer som har firkanta passepartout i midten som måler 30x30 cm jeg er på jakt etter firkanta RAMMER, hvor finner du disse?
Smørblomsten Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2010 jeg er på jakt etter firkanta RAMMER, hvor finner du disse? IKEA Mine er ca 50x50 cm og med 30x30 i midten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå