Gå til innhold

Sønnen min vil ha sex for første gang i natt.

Anbefalte innlegg

Gjest Sønnen min vil ha sex for første
Skrevet

Han stakk av, og vil overnatte med en 16 årig jevnaldrende jente.

Han svarte på mobiltelefonen sin og fortalte at han ville overnatte hos henne.

Han sa at han kommer ikke hjem igjen i kveld, og vi vet ikke hvor han er nå.

Han sa at han vil komme tilbake hjem igjen i morgen.

Hva ville du ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, at han sover sammen med en jente om natten sier ingenting om hvorvidt han kommer til å ha sex eller allerede har hatt det.

Send han en melding om at han burde ha vett nok til evt. bruke kondom. Så tar du en ordentlig prat med han i morgen.

Skrevet

Jeg ville ha ringt igjen og sagt at jeg ville vite hvor han er og at han ikke bare kan stikke av sånn, at han må gjøre ordentlige avtaler og at han fortsatt er mitt/vårt ansvar. Hvis han ikke ville svare på tlf. hadde jeg sendt melding.

Sex kan man ha når som helst, hvor som helst, og en overnatting er ikke nødvendig for å ha sex. Det er vanskelig å snakke om på tlf. Da hadde jeg nok heller tatt den praten i morgen, når han kommer hjem. Men han er gammel nok til å ha sex, og trenger forståelse, ikke fordømmelse. Han trenger å vite om følelser som er involvert, og hvordan han skal respektere jenta og være god mot henne. Og om prevensjon (kjøp gjerne kondomer til ham, så har han det). Dere trenger ikke å støtte at han har sex som 16-åring, men dere må respektere at han begynner å bli voksen og lever sitt eget liv mer og mer.

Skrevet
Hva ville du ha gjort?

Ventet til han kom hjem, for så å ta en prat med han. Ikke noe kjekt når man ikke vet hvor barna er. Sørg for å lag gode avtaler med han om at han skal gi beskjed om hvor han er, og at dere skal være enige om han har lov til å overnatte hos andre.

Om han har sex eller ikke, er vel ikke så viktig? Han er gammel nok til å styre det selv.

Skrevet

Jeg ville sagt

"gratulerer din heldiggris. Husk kondom".

Skrevet

Hvordan vet du at han skal ha sex for første gang i natt? Jeg tviler på at en gutt sier det direkte. Fordi han skulle overnatte hos kjæresten? Sønnen din har nok allerede hatt sex, tenker jeg.

Skrevet
Hvordan vet du at han skal ha sex for første gang i natt? Jeg tviler på at en gutt sier det direkte. Fordi han skulle overnatte hos kjæresten? Sønnen din har nok allerede hatt sex, tenker jeg.

Jeg tenkte det samme. Samtidig tenker jeg også at en sms fra mamma om kondomer kan få ting til å dale. Hehe, litt av en moodbreaker.

Skrevet
Han stakk av, og vil overnatte med en 16 årig jevnaldrende jente.

Han svarte på mobiltelefonen sin og fortalte at han ville overnatte hos henne.

Han sa at han kommer ikke hjem igjen i kveld, og vi vet ikke hvor han er nå.

Han sa at han vil komme tilbake hjem igjen i morgen.

Hva ville du ha gjort?

Hva har du sagt i forkant som gjorde at han stakk av da? Og forklaringen, eller hva det kan kalles, henger liksom ikke sammen med overskriften.

Hvis en ungdom vil ha sex, så gjør h*n det. Eneste du kan gjøre er å fortelle om konsekvensene og utruste h*n med kondomer. Her i huset har jeg sagt at jeg ikke bifaller sex så tidlig, men jeg er heller ikke så naiv at jeg tror det aldri vil skje. Derfor har jeg gikk jentungen kondomer og fortalt henne hvorfor hun ikke burde ha sex så tidlig. (Har jo sagt mer enn det, men det er privat)

Skrevet

Jeg ville heller konsentrert meg om den delen at han bare stakk av. Det er viktigere at han vet å fortelle hvor han skal enn at han har sex.

Men uansett så burde du snakket med han om sex'en og. Ikke belærende og kjeftende, men si at hvis han føler seg klar så kan han gjøre som han vil. Du får ikke stoppet han uansett med mindre du låser han inne på rommet.

Fortell hvor viktig det er med kondom, fortell om kjønnsykdommer og graviditet, og at han må være snill med jenta og høre på hva hun vil og.

Skrevet

Ta det helt rolig for det første...

og som flere sier - tviler på at det første gang...!!

å man må ikke ta sex praten med unga sine:p det har i hvertfall ikke foreldra mine gjort. skolen sin jobb:o.

men når han kommer hjem prat med han om regler og at han sier hvor han er. og om han kommer hjem til den tiden..

broren min er 17 og har sånn regel om at han sier i fra sånn ca om han skal ut og drikke om han trur han kommer hjem eller ikkje.

Skrevet
Du får ikke stoppet han uansett med mindre du låser han inne på rommet.

Fortell hvor viktig det er med kondom, fortell om kjønnsykdommer og graviditet, og at han må være snill med jenta og høre på hva hun vil og.

Kan vi ikke heller få lov å lage kyskhetsbelter de må bruke til de er sånn ca rundt en 25 år...? *ironi* :ironi:

Skrevet

TS kan jo verken vite om de skulle ha sex, eller om det var første gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...