Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som bruker sminke fra I.D Bare minerals her?

Har aldri prøvd det, før, men tenkte å kjøpe meg en "startpakke" i morgen. Koster 1000 kr, men innholdet er visstnok verdt 2500.

Til vanlig bruker jeg MAX Factor fundation, og er veldig fornøyd med den.

Men har et gavekort på et Spasenter jeg må få brukt opp, og der har de bare sminke fra I.D minerals..

Hvordan er det å påføre denne sminken? For Fundation'en er vel i pudderform? Dekker den bra? Og hvor lenge sitter den?

Skriv enten du har positive eller negative erfaringer :)

Takk for svar ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

er mye billigere på ebay enn her i norge, men siden du har gavekort så hvorfor ikke. :)

før jeg tar på meg noe som helst sminke smører jeg meg prime time.

Den får pudderet til å holde mye lengere. aldri angret kjøpet. har også eyelid primer for øyene. Øyeskyggen er like fin år du tar den av som den var da du tok den på. alt fra bare escentuals er pudderform. hvis du går inn på youtube og søker på bare escentuals er det masse klipper av hvordan du påfører sminken.

Skrevet

jeg kan ikke bruke vanlig id(blir diskokule i ansiktet og klør pga bismuth), men bare matte foundation. den selges ikke i norge.

jeg ville først kjøpt en foundation på ebay eller strawberrynet, testet denne ut, og så eventuelt kjøpt på gavekortet.

det varer vel i ett år - så slipper du eventuelt å kaste bort tusen kroner.

jeg kan ha øyenskyggene, og elsker concealeren, men foundationen samt veilen som selges i norge er helt feil for meg.

anbefaler forøvrig kabukikosten med langt skaft.

jeg kjøpte den korte og en vanlig børste fra id ho hudpleier etter anbefaling der, og de gir ikke godt resultat på meg iallefall. bare der gik jo 700 kr ut av vinduet....

ble helt annerledes og mye bedre med riktig kost:)

Skrevet

Heia,har brukt begge som nevnt over og likte begge men holder meg til Matte for den er finest.Kjøpte på nettet for rundt 135 kr for noen dager siden.Hva med hudpleieren din finner fargen og du kan bes.på nett og bruke gavekortet til ting som hun har, som ikke du finner på nettet så billig? ;-)

Skrevet

Vet mange sverger til I.D., men for meg funket den ikke i det hele tatt.. Ansiktet klør pga bismuth, jeg blir veldig skinnende og porene vises veldig godt. Men du kan jo kanskje få prøvd den på der du skal kjøpe den, så du ser om det er noe for deg? :)

Skrevet

Jeg likte foundation-pudderet veldig godt. Ansiktet fikk en fin farge av det (kan nevnet med at jeg generelt sliter med å finne riktig farge siden jeg ikke har nordisk hud. Så det var et stort pluss) og det ble jevnt og fint. Satt godt. MEN... så begynte jeg å klø i ansiktet og fikk små utslett/klumper i huden av det, så jeg kunne ikke bruke det mer. Regner med at det er den bismuthen alle snakker om. :tristbla:

Skrevet
Jeg likte foundation-pudderet veldig godt. Ansiktet fikk en fin farge av det (kan nevnet med at jeg generelt sliter med å finne riktig farge siden jeg ikke har nordisk hud. Så det var et stort pluss) og det ble jevnt og fint. Satt godt. MEN... så begynte jeg å klø i ansiktet og fikk små utslett/klumper i huden av det, så jeg kunne ikke bruke det mer. Regner med at det er den bismuthen alle snakker om. :tristbla:

Heia,prøv Matte for den er vel uten? Den bruker jeg nå og den er finere syntes jeg.Men bytter litt på de.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Har sett på nett, at det ofte er halve prisen der i forhold til butikkene, men har et gavekort på 1500 jeg fikk, og det må brukes opp innen februar er over. Liker ikke å bli massert etc på slike plasser.. Rar jeg :P

Og utenom sminken, har de veldig lite utvalg av saker og ting, kun kjempedyre kremer til rundt 600 kr krukka. Men jeg blir lett "rødflammet" av krem, så har et par gode jeg bytter mellom, som jeg vet jeg ikke reagerer på :)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Kanskje du skal prøve å selge gavekortet til noen du kjenner eller evt. på nettet? Så kan du bruke pengene på noe annet :)

Takk for svar alle sammen :)

Har sett på nett, at det ofte er halve prisen der i forhold til butikkene, men har et gavekort på 1500 jeg fikk, og det må brukes opp innen februar er over. Liker ikke å bli massert etc på slike plasser.. Rar jeg :P

Og utenom sminken, har de veldig lite utvalg av saker og ting, kun kjempedyre kremer til rundt 600 kr krukka. Men jeg blir lett "rødflammet" av krem, så har et par gode jeg bytter mellom, som jeg vet jeg ikke reagerer på :)

Skrevet

Jeg reagerte også på ID. Fikk ikke utslett, men store porer (har aldri hatt problem med det før), og tørr og "gråaktig" hud.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg reagerte også på ID. Fikk ikke utslett, men store porer (har aldri hatt problem med det før), og tørr og "gråaktig" hud.

nå har det kommet en ny variant i id, en som heter noe med matt. denne er uten stoffet bismuth. er derimot usikker på om den har rukket å komme til norge.

Gjest Sandbekken
Skrevet

jeg fikk disse nuppene og kløete hud av everyday minnerals også jeg.. og det merket har ikke bismuth i produktene sine..

Skrevet

Bruker du riktig formula til din hudtype? Kan jo hende du klør fordi du blir for tørr? Eller at du reagerer på et stoff i sminken. Ikke bare bismuth folk reagerer på.

Gjest Sandbekken
Skrevet
Bruker du riktig formula til din hudtype? Kan jo hende du klør fordi du blir for tørr? Eller at du reagerer på et stoff i sminken. Ikke bare bismuth folk reagerer på.

Jeg har prøvd alle de forskjellige formulaene, og enten var det for tørt, eller så var det helt motsatt :P

Bruker Tikei nå, uten hell her også.. :(

Skrevet

Du bruker ikke kabukikost med naturhår? Jeg klødde ihvertfall noe voldsomt hver gang jeg hadde brukt den til ID.

Ellers så har jo Tikei de samme ingrediensene som EM (+ en til), så hvis du reagerer på et av stoffene, så tåler du gjerne ikke den heller...

Gjest Sandbekken
Skrevet

Jeg bruker ikke kost med naturhår heller.. har den kabukien fra em nå. brukte id sin før, men som du sier, den klødde og "skrapte opp" huden :/

Jeg har også merket at sminken legger seg litt kakete og holder

maks 3 timer uansett hva jeg gjør.. siste test var med id sin primetime oilcontroll, men det funka dåårlig :(

Uff jeg vet ikke jeg.. kansje minneralsminke ikke er noe for meg lenger?

Skrevet

Prøver ID bare minerals igjen etter en liten mineralstopp.

Elsker Helena Rubenstein sin concealer og foundation, men den inneholder så mye dårlig, og de tester på dyr, så da ble det ID.

Har prøvd mineralfoundation fra IsaDora (for 4 år siden), ID, Everydayminerals og glominerals. Mest fornøyd med EM og glo, men fargene var feil..

av ID har jeg prøvd den originale og den matte foundationen, og den matte er helt klart BEST! Den er virkelig bra. I hvert fall med everyday minerals flat top brush, og liten mengde, for den dekker bra:) Men den finnes desverre ikke i Norge.

Kjøpte startkitet selv i går, med den orginale foundationen, og det er helt ok.. Naturlig resultat, men skinnende etter noen timer og det holder ikke ut dagen. I morgen skal jeg på byen, så tester da med prime time under, og håper på et mirakel. Kostene er jo bra, da:) I hvert fall nå som de er nye og myke.

Gjest ny bruker
Skrevet

heisann! kjøpte startkitet til id minerals idag.. jeg fikk ikke helt med meg hva hun brukte da hun viste meg så lurte på hvilken av de skal jeg bruke der jeg vil dekke og hvilken skal jeg bruke etter det på hele ansiktet?

Skrevet

Fulgte det ikke med DVD? Hvis ikke, finner du det på nettsidene og evt. youtube.

Skrevet

av de store børstene så skjuler full flawless mest (bruker den til foundation og warmth), og den som kun heter flawless er til mineral veil.

Concealer brush er til ekstra dekke under øyne, ved nesevingene osv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...