Gjest lucky me Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 For å få den flinkeste brudestylisten i regionen til å fixe meg til bryllupet til sommeren, var jeg tidlig ute og booket henne allerede i fjor høst. Det kom til å bli på fridagen hennes, men siden vi også er litt veninner skulle hun så gjerne ta det oppdraget på seg. Gjett om jeg var glad. Men i dag sendte jeg henne et oppfølgingsspørsmål om en ekstra ting, og får da beskjed om at det hadde kommet inn en booking på et stooort bryllup den dagen jeg hadde avtalt, så pga overbooking kunne hun ikke fixe meg likevel. Huff, jeg blei så skuffa! Jeg var jo først på listen siden jeg var så tidlig ute, så jeg føler at det ble slik: " Sorry, det kom et større bryllup inn, så selv om du var først ute, avbestiller vi deg" Så nå må jeg ta ringerunden for å finne frisør og noen som er flink å legge brudesminke.... Jaja, det er jo større kriser i verden, men jeg ble rett og slett veldig lei meg, og måtte bare få det ut.
Gjest Supermimz Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 For å få den flinkeste brudestylisten i regionen til å fixe meg til bryllupet til sommeren, var jeg tidlig ute og booket henne allerede i fjor høst. Det kom til å bli på fridagen hennes, men siden vi også er litt veninner skulle hun så gjerne ta det oppdraget på seg. Gjett om jeg var glad. Men i dag sendte jeg henne et oppfølgingsspørsmål om en ekstra ting, og får da beskjed om at det hadde kommet inn en booking på et stooort bryllup den dagen jeg hadde avtalt, så pga overbooking kunne hun ikke fixe meg likevel. Huff, jeg blei så skuffa! Jeg var jo først på listen siden jeg var så tidlig ute, så jeg føler at det ble slik: " Sorry, det kom et større bryllup inn, så selv om du var først ute, avbestiller vi deg" Så nå må jeg ta ringerunden for å finne frisør og noen som er flink å legge brudesminke.... Jaja, det er jo større kriser i verden, men jeg ble rett og slett veldig lei meg, og måtte bare få det ut. Det var ikke meningen, rett og slett. Ta det som en utfordring som du kan se tilbake på og vite at DET fikset du fint. Og du blir nok fin skal du se
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 Jeg synes det var dårlig gjort av henne at hun ikke tok kontakt med deg, men ventet til du tok kontakt med henne. Om du ikke hadde kommet med det spørsmålet, hvor lenge hadde hun da tenkt å vente med å fortelle at det var avbestilt?
Gjest lucky me Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Nei, si det... Får ta noen ringerunder i dag og høre litt rundt omkring, men her i området er det ikke mange flinke brudestylister, så jeg kjenner at jeg er slik i dag:
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Fy faen, eg hadde blitt forbanna og skjelt ho ut.. Du booka først, ergo burde hun ikkje strøket deg. Ho burde heller latt være å ta den andre avtalen om ho ikkje greide ta seg av begge. Og, å ikkje si ifra om det eingang? Wtf..
Humleblomst Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 Dette virker jo veldig useriøst da. Jeg hadde nok først fortalt bedriften at jeg kom til å spre et dårlig rykte om de ikke ordnet opp etter seg, og hadde de ikke ordnet opp så hadde jeg spredt ut rykte om dårlig service til alle jeg kjente... Det virker gjerne smålig, men jeg hadde ikke ønsket at mine venner og bekjente skulle ha gått i samme felle som meg, og jeg synes faktisk at bedrifter skal følge en viss etikk og moral om de ønsker å overleve på markedet. Men dette forutsetter jo at du skulle betale fullpris som vanlig kunde. Stort bryllup eller lite bryllup har ingenting å si i den sammenheng, en avtale er en avtale. Om hun skulle gjøre det som en vennetjeneste handler det om dårlig vennskap og en enkeltperson som ikke holder løfter, da har det ikke noe med bedriften å gjøre. Lykke til med å finne ny brudestylist ihvertfall!
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 Det er jo veldig dårlig gjort. Hvorfor sa hun ikke i fra før? Meld fra til sjefen hennes. Hvis sjefen liker dette, sier det sitt.
Gjest lucky me Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Siden hun skulle gjøre det på fridagen sin, hadde hun ikke notert det opp i avtaleboka, eller sagt noe til kollegaene sine, så det ble dobbelbooking da sjefen hennes satte opp kunder på henne uten å forhøre seg først om det var ok. Så på en måte går veninnen min litt fri, og sjefen hennes tar seg friheter som setter opp ekstra på fridagen hennes. Men - hun KUNNE ha sagt at hun allerede hadde tatt på seg et brudeoppdrag til ei venninne den dagen, så noen andre på salongen måtte gjøre den jobben som ble avtalt nå nylig. Jeg ser ingen grunn til å ringe til sjefen hennes, for hun viste ikke om avtalen vår, men jeg er irritert på veninna mi som driter i avtalen vår, pga et større arrangement....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå