Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
har lett litt rundt på nettet og funnet et sted der det står at en oreo bar(et stykke) har 280 kcal. dette var jo egentlig ikke så ille, trodde det var mer. kan det stemme? her er forsåvidt linken http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article425828.ece

Hva er en oreo bar, det er vel ikke det samme som en liten oreo kjeks, kan da ikke være så mange kalorier i en liten kjeks?

Skrevet

nei,det er ikke en kjeks, det er oreo kakestykke :)

Skrevet

Hva er liksom "et stykke", da? Vekten på stykket kan variere noe til de grader..

Skrevet (endret)

Nå har jeg aldri sett en Oreokake IRL, men ut i fra bilder ser de ganske så massive ut. Tviler på det kan være så lite som 280 kcal. i et vanlig stykke.

Endret av Stellia
Skrevet

Jeg spiste oreokake på restaurant her om dagen. Den målte kanskje 10 x 10 x 5 cm. Garantert mer en 280 kcal!!! Sikkert minst 5- 600 kcal, kanskje mer, skulle ikke forbause meg om det dreier seg m 7 - 800 kcal, med sukkersaus og is i tillegg, er vi nok oppe i 1000 kcal!! angst angst angst angst

Skrevet

hmm...synes det virket lite jeg også. men det er jo merkelig, for alle de andre kakene i "testen" ser jo ut til å være riktige.

Skrevet

Den oreokaken jeg lager inneholder en bunn av knuste oreokjeks og smør. Oppå der er det et lag med en ostekrem (philadelphia blandet med kremfløte og melis), oppå der igjen sjokolademousse, og oppå der igjen et nytt lag med ostekrem. Og så strør man jo ofte oreokjeks på toppen. Dette er den oppskriften som er mest brukt, så jeg tviler på at 280 kcal pr. stykke er riktig! Må være et veldig lite stykke i så fall:p

Skrevet
hmm...synes det virket lite jeg også. men det er jo merkelig, for alle de andre kakene i "testen" ser jo ut til å være riktige.

Da har de tatt utgangsounkt i en liten flis, da?

Har spist oreo-kake selv, og tror lett at man runder 1000 kcal med den bomba der.

Skrevet (endret)

Å herregud nå fikk jeg lyst på oreokake :ler:

(Men også jeg tror at de er litt av noen kaloribomber)

Endret av Linelia
Skrevet
Å herregud nå fikk jeg lyst på oreokake :ler:

(Men også jeg tror at de er litt av noen kaloribomber)

Når en først unner seg ett slikt herlig stykke med kake er det vel ikke for å spare kalorier ? For de dagene har en frukt =) :gjeiper:

Skrevet
Når en først unner seg ett slikt herlig stykke med kake er det vel ikke for å spare kalorier ? For de dagene har en frukt =) :gjeiper:

Det jeg tenker også ;)

Skrevet (endret)
Det jeg tenker også ;)

Har ikke smakt den selv, men elsker kjeksene (de gode gamle :popcorn: ikke smakt alle de nye typene som har kommet ), men vet ikke hvor denne kaken selges i Bergen jeg.. Vet den kan bakes, men jeg er ikke noe kokk, så det vil bare ødelegge hele tanken jeg har om denne herligheten :gjeiper:

Endret av Lotte28
Skrevet
Har ikke smakt den selv, men elsker kjeksene (de gode gamle :popcorn: ikke smakt alle de nye typene som har kommet ), men vet ikke hvor denne kaken selges i Bergen jeg.. Vet den kan bakes, men jeg er ikke noe kokk, så det vil bare ødelegge hele tanken jeg har om denne herligheten :gjeiper:

De har den blant annet som dessert på både Dolly Dimples og Peppes ;) Mmmmm.. Må prøves!

Skrevet
De har den blant annet som dessert på både Dolly Dimples og Peppes ;) Mmmmm.. Må prøves!

Åh, det visste jeg ikke, er nok en stund siden jeg har vært på disse stedene =)Eneste stedet jeg kunne tenke meg som solgte dette var Deli Deluca siden det er amerikansk =) Men da får jeg prøve å spare litt plass ved neste besøk på pizzarestaurant, sjelden jeg har dessert der da jeg alltid er full av pizza =)

Skrevet

Deli har også. Vet i alle fall at sambo har kjøpt hos Deli her i byen (Bergen). :)

Jeg synes nesten den man lager selv er enda bedre, da. :sjenert: Ikke vanskelig, akkurat.. Men da får man i alle fall alt for mye kake, og alt for mange kalorier. :ler:

Skrevet
Deli har også. Vet i alle fall at sambo har kjøpt hos Deli her i byen (Bergen). :)

Jeg synes nesten den man lager selv er enda bedre, da. :sjenert: Ikke vanskelig, akkurat.. Men da får man i alle fall alt for mye kake, og alt for mange kalorier. :ler:

Tenkte de hadde den, kanskje jeg skal prøve å lage den selv da, har du oppskrift? Finner sikkert en på nettet, men alltid kjekt å ha en som er anbefalt! Vel, med fare for å gjenta meg så er ikke akkurat det å unne seg Oreo-kake noe en gjør for å spare kalorier vel? Når en først unner seg noe godt så er det vel for å kose seg.

Skrevet
Tenkte de hadde den, kanskje jeg skal prøve å lage den selv da, har du oppskrift? Finner sikkert en på nettet, men alltid kjekt å ha en som er anbefalt! Vel, med fare for å gjenta meg så er ikke akkurat det å unne seg Oreo-kake noe en gjør for å spare kalorier vel? Når en først unner seg noe godt så er det vel for å kose seg.

Så klart. Men når det står en svær oreokake i kjøleskapet, så blir det logisk nok spist mer enn om det bare er et stykke kjøpt fra Deli. :fnise: Tror for eksempel samboeren min fint kunne levd på oreokake en hel dag. :P

Oppskrift, ja.. Vi bruker litt forskjellige, egentlig. :klø: Pleier å bli godt uansett. Smør og oreokjeks i bunnen, så et lag med kremost naturell eller philadelphia, så et lag sjokoladepudding (selv om det egentig skal være mousse, tror jeg), og så et lag med krem.

Om du søker på detsoteliv.no og googler litt, så finner du forskjellig alternativer, og så kan du plukke og mikse litt selv. ;)

Uff, blir kvalm bare av å tenke på det. :fnise:

Skrevet
Så klart. Men når det står en svær oreokake i kjøleskapet, så blir det logisk nok spist mer enn om det bare er et stykke kjøpt fra Deli. :fnise: Tror for eksempel samboeren min fint kunne levd på oreokake en hel dag. :P

Oppskrift, ja.. Vi bruker litt forskjellige, egentlig. :klø: Pleier å bli godt uansett. Smør og oreokjeks i bunnen, så et lag med kremost naturell eller philadelphia, så et lag sjokoladepudding (selv om det egentig skal være mousse, tror jeg), og så et lag med krem.

Om du søker på detsoteliv.no og googler litt, så finner du forskjellig alternativer, og så kan du plukke og mikse litt selv. ;)

Uff, blir kvalm bare av å tenke på det. :fnise:

Edit: Kremosten skal selvsagt blandes med melis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...