fru sp Skrevet 22. januar 2010 #1 Skrevet 22. januar 2010 SKAL DU HOLDE TALE til brudgommen? Jeg tror jeg skal...men da må jeg jo snart begynne å tenke på det. Jeg er en skravlebøtte, så ville kanskje være litt underlig om jeg skulle holde munn i mitt eget bryllup?... Vi har også vært gjennom vanvittig mye sammen, mer enn de aller fleste, så føles jeg vil si litt om det også Men...så vil jeg jo grue meg, da. Men vil nok angre siden på at jeg ikke gjør det.. Hva gjør du??
Anglofil Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Ja, det kommer jeg til å holde. Synes bare det er koselig jeg da, at man sier noe i sitt eget bryllup. Man må gjøre det man føler er best selv, det er deres dag! Mvh Yvonne
Oliva Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Jeg har litt vanskeligheter med å snakke foran mange, men vil nok angre hvis ikke jeg laget et lite tale-opplegg for min kjære på en så viktig dag i livet vårt. Det er jo derimot mulig å si det til han privat enn foran alle? Kanskje ha noe skriftlig... :klø: Jeg vet ikke. Dette får jeg heller fintenke på til det en dag blir min tur, og det er nok ikke med det første. :happy:
Cæmis Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Jeg skal skrive en tale å holde den om jegikke blir for berørt følelsesmessig. Har ikke problemer med å snakke forran stor forsamling, problemet er heller hulkingen og alle tårene...hehe.
leirbål Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Jeg holdt tale, selv om jeg var utrolig nervøs. Et annet alternativ er å lage en lysbildeserie med fine tekster hvor dere skriver det dere har lyst å si til ham. Noen synger eller leser et dikt.
Sort Pastill Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 Jeg skal visst holde tale Gruer meg allerede, men synes ikke han skal måtte holde tale til meg uten å få noe igjen for det. Vi har bestemt oss for å holde det lett og morsomt, heller enn veldig dypt og følelser tytende ut av hvert ord, så jeg tror det skal gå greit. Har den første setningen klar- ellers ikke noe
Gjest Vinterbrud <3 Skrevet 22. januar 2010 #9 Skrevet 22. januar 2010 Ja det synes jeg nesten er en selvfølge Gleder meg masse til å få fortelle ikke bare han men også familien hans, familien min og våre venner hvor mye de betyr for meg :rødme: Det er liksom ikke så ofte man får sjansen til å fortelle gud og hvermann sånne sentimentale ting uten å bli sett på som gal hehe.. Synes også at min kjære fortjener en skikkelig romantisk tale rett og slett. Eneste problemet er at jeg er veldig veldig lettrørt så det blir nok endel tårer (særlig siden vi har vært igjennom mye vondt sammen også.. Ikke i forholdet da), men jeg regner med at alle som er tilstede kjenner meg såpass godt at de ikke forventer annet enn snørr og tårer
lilleGrethe Skrevet 22. januar 2010 #10 Skrevet 22. januar 2010 Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å holde tale til kaffen. Så talen min blir en slags takketale - til foreldrene våre, forloverne, brudepike og -sven, og selvfølgelig til min kommende mann.
LindaM Skrevet 23. januar 2010 #11 Skrevet 23. januar 2010 Jepp! Det fortjener han! Håper jeg ikke blir for nervøs, men tror det skal gå veldig fint.
Jade Skrevet 23. januar 2010 #12 Skrevet 23. januar 2010 Jeg leste et selvskrevet dikt. Jeg ble fortalt at bruden ikke trengte å si noe, men jeg synes han fortjente noen fine ord fra sin fru
solungen Skrevet 23. januar 2010 #13 Skrevet 23. januar 2010 Nei tror ikke jeg skal det. Jeg har skrevet en sang da men om det blir noe av den det vet jeg ikke. Har lurt litt på å ha bildefremvisning hvor det er musikk vi liker og legge inn litt tekst innimellom bildene der..
Gjest brud 2009 Skrevet 24. januar 2010 #14 Skrevet 24. januar 2010 Jeg laget en fotomontasje som ble vist frem til kaffe. Det ble mange tårvåte øyner blant gjestene da ja... Her fikk jeg vist frem masse bilder, tekst til...samt VÅR sang i bakgrunnen hele tiden. VAKKERT!
Bolus Skrevet 24. januar 2010 #15 Skrevet 24. januar 2010 SKAL DU HOLDE TALE til brudgommen? Jeg tror jeg skal...men da må jeg jo snart begynne å tenke på det. Jeg er en skravlebøtte, så ville kanskje være litt underlig om jeg skulle holde munn i mitt eget bryllup?... Vi har også vært gjennom vanvittig mye sammen, mer enn de aller fleste, så føles jeg vil si litt om det også Men...så vil jeg jo grue meg, da. Men vil nok angre siden på at jeg ikke gjør det.. Hva gjør du?? Hei! Jeg har veldig lyst til det, men hva skal dere si??Brudgommen kommer jo til å si det meste uansett, og da blir jo talen min bare en gjentakelse av det samme....Forslag anyone? Jeg er ikke veldig god på å skrive taler, så jeg lurer på om noen vet om nettsider med tips til hva bruden kan ha med i talen sin? Hilsen spent brud
sorbet Skrevet 25. januar 2010 #16 Skrevet 25. januar 2010 Jeg liker virkelig ikke å prate i forsamlinger, og synes det er dumt å gå og måtte være nervøs for talen hele dagen. Så jeg har mest lyst til å slippe. Men må si jeg blir litt stresset av at så mange av dere har tenkt å gjør det. Pappa er heller ingen taler, virkelig ikke. Og jeg har allerede sagt fra til ham at han skal få slippe. Han hadde virkelig ikke klart det noe bra uansett. Han er derimot flink til å skrive. Så jeg har tenkt at han skal få skrive en "minitale" til oss som vi kan trykke i festprogrammet. Hva synes dere om det? Har generelt få talere i familien, men tror nok forloverene kommer til å holde tale, og antageligvis min kommende mann.
Gjest Lea Skrevet 25. januar 2010 #17 Skrevet 25. januar 2010 Jeg har ikke tenkt å holde tale. Men, vurderer å gjøre noe annet for min kommende mann i stedet. F.eks å skrive et brev til ham han kan få på morgenen før bryllupet, eller noe annet koselig. Ingen av oss er egentlig typen til å holde følelsesladde taler foran store forsamlinger. Tror ikke han kommer til å holde tale heller.
Jade Skrevet 25. januar 2010 #18 Skrevet 25. januar 2010 Et bryllup består av venner og familie. Ingen (normale) kommer til å reagere på at noen av de "obligatoriske" ikke holder tale. Selv ikke brudens far. Et alternativ som er mye brukt, er at de lager sang som alle synger sammen. Men det går fint uten også! Det viktigste er at dere blir gift, og at alle koser seg
Betty Boop Skrevet 3. februar 2010 #19 Skrevet 3. februar 2010 Jeg holdt tale og er veldig glad for det. Benyttet samtidig anledningen til å takke foreldre og svigerforeldre og ikke minst forlovere (vi hadde to hver). Det ble på ingen måte en repetisjon av brudgommens tale, i alle fall ikke hos oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå