Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å skrive relativt kjønnsnøytralt slik at kjønn ikke påvirker svarene jeg evt får.

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 4 år. Alle disse fire årene har vi vært i et avstandsforhold. Tidligere var avstanden slik at det ikke var noe problem å besøke hverandre i helger osv. Vi har hatt mye kontakt via skype og lignende. For 1 år siden flyttet jeg til en annen landsdel. Til den landsdelen begge kommer fra egentlig. Hun begynte i fjor høst på en mastergrad der hun bor nå. Jeg har ingen mulighet til å flytte dit pga jobbsituasjon og bindene jobbkontrakter.

Det var bakgrunnen, nå til problemet. Det siste året har vært vanskeligere. Kjæresten liker ikke sex like mye som jeg. Det blir alltid litt gnisninger når vi er sammen uten at dette egentlig er noe problem. Men jeg føler vi glir litt fra hverandre. Jeg merker selv at jeg ikke er like forelsket som jeg var. Jeg har til tider også fått lyst til å bryte forholdet, men jeg er fortsatt veldig glad i kjæresten min. Og vi har nå mange felles venner. Det føles så utrolig vanskelig å bryte. Samtidig vet jeg ikke om forholdet vårt har noen sjanse i fremtiden.

Før jul kom jeg i prat med noen på en fest. Vi pratet ganske lenge og fant ut at vi hadde mye til felles. Vi klikket godt, for å si det på den måten. Det ble til at vi la hverandre til på facebook og har pratet litt uformelt sammen. Jeg hadde aldri noen intensjoner om noe romantisk forhold med denne personen. Etterhvert som dagene går begynner jeg å lure på om jeg faktisk er litt betatt. Jeg har ingen planer om å være utro mot kjæresten.

Derfor: Bør jeg bli med kjæresten og satse på at vi kanskje løser problemene våre, eller evt det blir et brudd i fremtiden. Eller burde jeg bare bryte nå og kanskje prøve på å satse på noen som jeg ikke engang vet om liker meg på den måten?

Noen som har noen oppmuntrende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, å være betatt av noen skjer alle. Du er først utro når du går over en grense - en grense som er ulik for alle. Det kan være å snakke med vedkommende om ting du ikke tar opp med din kjære, kysse, sex.. alle har forskjellig grense.

Det beste rådet jeg kan gi deg - er at du snakker med kjæresten din om dette, altså om dere to, forholdet deres. Hva synes han/hun om fremtiden deres, hvordan mener han/hun at det går, osv osv.

Om du bør bli eller ikke bli, kan ingen av oss svare på - det svaret ligger i deg. :)

Lykke til!

Skrevet

Hvor lenge skal dere fortsette å ha et avstandsforhold? Har dere satt et mål for når dere skal flytte sammen? Altså noe dere begge kan se frem i mot og jobbe mot? Jeg tror det er viktig.... Ellers all ære til dere som har klart å holde liv i et avstandsforhold i 4 år!!

Forøvrig tror jeg nok ting vil bli ganske annerledes for dere når forholdet ikke lenger er et avstandsforhold, kanskje det blir mye bedre og dere da vil komme nærmere hverandre (du sier jo du føler dere glir litt fra hverandre) men det motsatte kan jo også skje, men det vet du jo ikke før du har prøvd, og jeg synes det er litt synd å gi opp før man har prøvd.

Du må rett og slett prøve og føle på hvor liv laga dette er, hvordan tror du det vil bli / fungere den dagen dere ikke lenger er i et avstandsforhold? Er dette kvinne du ønsker å være sammen med i 50-60 år til? Er hun ikke det kan du jo la begge få muligheten til å bygge seg et liv med en annen partner nå, isteden for å gå fra henne om eks fem år...

Skrevet (endret)

Etter fire år er man nok aldri like forelsket som man en gang var.

Jeg synes det er dumt av deg å gi etter for spirende følelser for en du bare har møtt på fest, når kjæresten din har reist bort for å ta høyere utdanning.

Det er viktig for begge parter at man får realisere seg selv, og jeg synes det ville være rett å prøve litt ekstra hardt å holde sammen.

Når det er sagt, dersom dere har litt uforenelige interesser ang. sex som du føler er nok til at du vurderer forholdet så kan det jo hende det er for det beste å gjøre det slutt.

Bare husk at ved å gi etter for flørt er du mer tilbøyelig for å finne feil hos din nåværende partner, og dessuten er 4 år ganske lenge hvis man fremdeles elsker hverandre. Synes det er verdt å prøve å få det til å gå.

Men igjen, du virker jo veldig reflektert så om dette er noe du vurderer seriøst basert på at dere to er for ulike så er det kanskje bedre å gå.

Gresset er IKKE alltid grønnere på den andre siden. Om fire år med en annen kjæreste er du kanskje oppi den samme tralten. Det er viktig å huske at et forhold blir det du gjør det til hva angår romantikk, spenning og lignende.

Jeg snakker av egen erfaring her altså.

Endret av Pepe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...