Gå til innhold

Mor som nesten lærer barn å banne

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Altså, jeg har en venninne som var på besøk her en dag.

Hun skulle vise barna et "partytriks", og ba dem om å ta en finger i hver munnvik og si "Peter Pan".

Jeg må si jeg ble ganske provosert. Det er da ikke nødvendig å oppmuntre til banning?! Jeg sa fra ganske krasst, og hun ble sur.

Overdrev jeg?

Endret av Donpedro
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får da være måte på hva folk skal bry seg med.

Skrevet

Nesten slår ingen mann av hesten :ler:

Men å bruke barn som underholdning de ikke skjønner selv er vel verre :klovn:

Skrevet

Altså, hun er tilogmed kristen, så jeg hadde på et vis trodd bedre om henne. Barna syntes selvsagt det var kjempegøy, og kommer nå til å løpe rundt å få andre til å gjøre det samme.

Jeg synes hun kunne spurt meg først, om det var ok at hun lærte vekk denne "festlige leken".

Skrevet

Hm, den skjønte jeg ikke. Hvor er banningen her?

Skrevet
Hm, den skjønte jeg ikke. Hvor er banningen her?

Du må si Peter Pan mens du altså drar munnvikene ut til siden med fingrene. :fnise:

Jeg er forresten en slik mamma som er troende til å prøve dette med barn tilstede. :nigo: Jeg er nemlig en svoren tilhenger av tull og tøys i heimen, og synes at den beste måten å unngå at barna banner på, er å avvæpne med en latter istedet for å bli sint og sjokkert. Jeg har prøvd å overhøre banning også, men det fungerte skikkelig dårlig fordi jeg syntes det var så morsomt med den tiraden av banneord som kom fra baksetet, at jeg begynte å le. Skikkelig høyt også.

Så, til TS - jeg synes du overreagerer. Livet går ikke under om et lite barn skulle finne på å banne. Dessuten er det ikke bra for blodtrykket å hisse seg opp, heller. :)

Skrevet (endret)

...ooops - dobbeltpost. :)

Endret av pøbelsara
Skrevet

Det finnes ikke noe morsommere for barna enn å irritere og provosere foreldre. Overse det og la det gå så er det mest sansynlig morsomt i noen dager, i stedenfor noen år om du skal "dra frem pisken" hver gang de banner.

Skrevet
Du må si Peter Pan mens du altså drar munnvikene ut til siden med fingrene. :fnise:

:fnise:

Skrevet

Hm, jeg ser de fleste er uenige med meg. Jeg vet jeg har en høy moralsk standard som kanskje ikke alle andre klarer å leve opp til. Men jeg hadde et inntrykk av at de fleste ikke ønsket at sine søte små gullunger skulle løpe rundt og lefle med banning. Hva blir det neste, liksom?

På sikt tror jeg kanskje slikt kan utvikle seg til mer alvorlige saker, og det ville jeg hatt litt i bakhodet, pøbelsara.

Skrevet

Av ren nysgjerrighet måtte jeg nå prøve å si Peter Mann med munnvikene dratt til side. Det ble Eter An. Aldri hørt om det banneuttrykket :-)

Skrevet

Peter Pan, mener jeg. Prøvde også Pater Pan. Ble ikke banning av noe av det. Kanskje jeg rett og slett har for snille munnviker? :-)

Skrevet

Peter pan ble feter fan hos meg. Så da må det være det siste ordet som er "banneordet" da :filer:

Skrevet

Hun lærte vel ikke barnet sitt å banne. Hun lærte dem at ord kan bli vanskelige å si korrekt hvis man f.eks har fingre i munnen. Det var jo bare en ekstra bonus hvis barna var gamle nok til å høre at Pan ble til et stygt ord. Jeg synes at det var morsomt og lærte noe nytt i dag :fnise:

Gjest strykebrett
Skrevet
Jeg vet jeg har en høy moralsk standard som kanskje ikke alle andre klarer å leve opp til.

Noen kaller det snerpete..

:fnise:

Skrevet

Ser ut til at det er du og jeg mot flertallet her, Donpedro.

Jeg synes heller ikke dette partytrikset er særlig morsomt, og jeg synes ikke det er det spor søtt med små, søte barn som banner.

Skrevet

Jeg synes kanskje det var litt unødvendig, for det er jo ærlig talt ikke så veldig morsomt for en voksen dame. Men ungene synes jo selvfølgelig dette er hysterisk morsomt! Ikke nødvendig, for denne hadde de garantert funnet ut selv etter en stund. Jeg brukte også å gjøre dette "partytrikset" når jeg var yngre :gjeiper:

Men det med banning, jeg synes ikke at det er akseptabelt at småunger driver å går rundt å sier faen, helvete, jævel, og det som er. Det er så totalt unødvendig, og når foreldrene attpåtil ler, så kommer jo selvfølgelig ungen til å fortsette med dette. Det er jo svært lite sjarmerende, spør du meg...

Skrevet
Hm, jeg ser de fleste er uenige med meg. Jeg vet jeg har en høy moralsk standard som kanskje ikke alle andre klarer å leve opp til. Men jeg hadde et inntrykk av at de fleste ikke ønsket at sine søte små gullunger skulle løpe rundt og lefle med banning. Hva blir det neste, liksom?

På sikt tror jeg kanskje slikt kan utvikle seg til mer alvorlige saker, og det ville jeg hatt litt i bakhodet, pøbelsara.

Jeg er iallfall enig med deg.

Nå har ikke jeg forsket på hva det uttrykket blir, men generelt synes jeg det er en uting at barn (og voksne) banner. Mitt barn har ofte fortalt om foreldre som bruker uttrykk som faen, jævlig etc. foran barna sine. Det blir jeg skikkelig irritert over, det er så unødvendig og toskete å oppføre seg slik.

Skrevet

Unnskyld at jeg ler, men å si at du har en "høy moralsk standard som kanskje ikke alle andre klarer å leve opp til" får deg til å høres en smule selvhøytidelig ut. :ler:

Unger banner. Før eller senere og på den ene eller den andre måten så banner de. Som regel går det over. I tillegg er det ofte ikke så gøy når det ikke så ulovlig.

Jeg syns du overreagerer.

Høy moralsk standard, vet du, jeg kommer ikke helt over den der. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...