Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva nå?

Sittter her med ett barn sammen. Merker at vi glir fra hverandre mer og mer. jeg sliter nok mest. Føler at det er hans drømmer og planer som plutselig har blitt planen for resten av livet vårt.

Før vi fikk barn snakket vi sammen om hva vi ønsket. Vi la felles planer med innslag av våre egne drømmer sånn at alt passet sammen.

Nå er det plutelig glemt.

Hva gjør man i slike situasjoner. Han har fått en mulighet til å oppfylle en stor drøm. Dette vil bety at vi må flytte vek fra familie og venner. Regner med to år med trang økonomi. Dette betyr at vi ikke kommer til å kjøpe hus som vi planla, ikke få en unge til. (han vil gjerne ha unge til men jeg vil ikke hvis vi skal fortsjette å bo i en lite leilighet med trang økonomi)

Hva kan jeg gjøre. Føler meg så slem hvis jeg nekter han dette, det er hans ALLER største drøm. Men jeg tror ikke jeg klarer å leve med dette, sånn som det kommer til å bli.

hilsen en som sliter mye om dagene

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mamma til to_*
Skrevet

Hvor gammal er du? Hvis du vil ha fleir barn men ikke sammen med han så bør du reise. Tror ikkje du klarer å leve med å ikkje få ett barn til hvis det eigentlig er det du ønsker.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet (endret)

Du må nesten sette deg ned med han og forklare hva du tenker og føler om situasjonen og prøve komme til enighet om hva dere skal gjøre. Du kan ikkje bare følge han blindt hvor han vil når det er noe du selv ikkje vil..

Endret av Syrin_Ulven
Skrevet

Hvis han har fått mulighet for å få oppfylt en stor drøm, synes jeg at du virkelig skal vurdere å revidere livsplanen deres (din?). 2 år er ikke lenge å sette hus og barn nr. 2 på vent, og å flytte bort kan bli en kjempeopplevelse på tross av trang økonomi.

Tenk om det var deg som kunne realisere en drøm, men ble bundet av mannen som ville ha hus, barn og bra økonomi NÅ?

Skrevet

Dersom dere bare skal flytte bort i to år, er det vel kanskje ikke så ille? Er dere unge, så betyr det vel ikke så mye å vente med barn de to årene dere er borte.

En annen ting er det du skriver om at dere glir fra hverandre. Det er verre. Synes du skal tenke gjennom, og snakke med mannen din om den felles fremtiden deres, slik at dere begge vet hvor dere står. Det er heller ikke lurt å få et nytt barn dersom du er usikker på forholdet.

Skrevet

Den store drømmen hans.

Viste du om den når dere ble sammen? Eller er den en NY STOR DRØM som har komt til nå som an har fått et tilbud?

Skrevet

Det er vel ikke så mye å gjøre dersom du da ikke er villig til å flytte med og utsette drømmen om hus og et barn til.

Du kan jo ikke nekte han å gjøre det han vil. Han må stå for de valgene han gjør.

DU derimot må velge om du vil støtte ham under disse to årene, eller gi han opp.

Skrevet
Hvis han har fått mulighet for å få oppfylt en stor drøm, synes jeg at du virkelig skal vurdere å revidere livsplanen deres (din?). 2 år er ikke lenge å sette hus og barn nr. 2 på vent, og å flytte bort kan bli en kjempeopplevelse på tross av trang økonomi.

Tenk om det var deg som kunne realisere en drøm, men ble bundet av mannen som ville ha hus, barn og bra økonomi NÅ?

Enig. Jeg tror det er svært viktig for et forhold la hverandre realisere seg. Man må selvsagt ta hensyn og inngå kompromiss når man har familie, men tar man fra den andre personen en stor drøm så kan det ende med bitterhet i lengden.

Som gjest sier her, 2 år er ingenting. Hvis du fysisk har mulighet til å vente med å få barn, så ville jeg ikke vært så bekymret for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...