Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har "kjøpt" noen varer fra en selger, dvs jeg har ikke betalt for dem enda fordi portoen ble skyhøy. (Varene koster 5pund totalt og selgeren skal ha 28 pund i porto) Ønsker ikke å kjøpe varene når portoen ble så høy så har mest lyst til å slette hele kjøpet.

Hvordan gjør jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har "kjøpt" noen varer fra en selger, dvs jeg har ikke betalt for dem enda fordi portoen ble skyhøy. (Varene koster 5pund totalt og selgeren skal ha 28 pund i porto) Ønsker ikke å kjøpe varene når portoen ble så høy så har mest lyst til å slette hele kjøpet.

Hvordan gjør jeg det?

Klikket du på "commit to buy"? Forpliktelse til å kjøpe?

Skrevet

Det skulle du tenkt på før du forpliktet deg til å kjøpe. Alltid, alltid, alltid sjekk portoen før du inngår en handel slik at du unngår slike situasjoner.

Du kan spørre selger pent om han er villig til å kansellere handelen(mulig han krever at du da betaler utgiftene han har hatt i forbindelse med å sette opp auksjonen), men han er i utgangspunktet ikke pliktig til å la deg slippe så han kan godt rapportere deg til Ebay slik at du evt. får en strike på kontoen din.

Skrevet
Det skulle du tenkt på før du forpliktet deg til å kjøpe. Alltid, alltid, alltid sjekk portoen før du inngår en handel slik at du unngår slike situasjoner.

Du kan spørre selger pent om han er villig til å kansellere handelen(mulig han krever at du da betaler utgiftene han har hatt i forbindelse med å sette opp auksjonen), men han er i utgangspunktet ikke pliktig til å la deg slippe så han kan godt rapportere deg til Ebay slik at du evt. får en strike på kontoen din.

Hva er en strike? Og er en strike det verste som kan skje i denne saken? Hva skjer hvis jeg ikke betaler?

Skrevet

Tilby deg å betale det varen kostet (ca. 50kr), mot at handelen kanseleres.

En 50 lapp er ingenting i forhold til å få negativ rating på din konto.

Skrevet
Tilby deg å betale det varen kostet (ca. 50kr), mot at handelen kanseleres.

En 50 lapp er ingenting i forhold til å få negativ rating på din konto.

Hvilke konsekvenser har en negativ rating på kontoen? Er ikke helt inni disse ebay uttykkene enda :)

Skrevet

du får iallefall negativ tilbakemelding, noe som gjør at folk ikke vil handle med deg. Om du får mange så blir kontoen slettet av ebay tror jeg?

Skrevet

Dersom du har planer om å handle på ebay igjen anbefaler jeg deg å gjøre slik som noen sa her og betale det varen kostet. Hvis ikke får du negativ tilbakemelding på siden din som andre kan lese, og det kan gjøre at selgere ikke vil la deg kjøpe av dem.

Skrevet

Får du et visst antall strikes på kontoen, så vil du bli suspendert av Ebay.

Husk på at selgerne må betale for å legge ut auksjoner, så de taper på at du handler og plutselig ombestemmer deg.

Ideelt sett bør du gjennomføre handelen.

Skrevet

Sendte en melding å spurte pent om selgeren kunne slette kjøpet fordi jeg mente portoen ble for dyr. Fikk svar tilbake "OK, cancelled. Have a nice day" :sjokkert: Ikke det jeg hadde regna med etter å ha lest svarene her.

Satser på at hele greia er ute av verden og skal tenke meg nøye om, og dobbeltsjekke portoen neste gang jeg skal kjøpe noe på ebay :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...