Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale lettleste bøker til en nybakt mamma? Har alltid likt å lese, og håper at jeg etter hvert får tid til å kose meg med en bok når den lille sover. Men innser at det må bli noe lettlest (kan risikere å bli avbrutt en del, og da er det best å lese noe som man lett kommer inn igjen i) og helst litt feel-good, evt krim (orker ikke bøker som gjør meg i dårlig humør nå). Noen som har tips? På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg leste millenium-trilogien med Stieg Larsson. Det er ikke så mange mennesker der at du detter helt av om du må pause. Men det er jo langtfra feelgood da.

Ellers er John Grisham feelgood-krim, om det finnes noe slikt.

Endret av Sissan
Gjest spurvemann
Skrevet

Mange av mine damevenner liker bøkene til Margaret Skjelbred, særlig den trilogien med Lerkehjerte. Og Skrede-serien (4 romaner) av Erling Pedersen. Sterk og vakker slektsaga fra Romsdalen.

Eller: Prøv ei barnebok, det er så mange fine, nydelige barnebøker som vi voksne også kan lese med glede. To av mine favoritter er Maria Parr og Bjørn Sortland. Begge Maria sine er søte, og at Sortland kan du f.eks. se på ungdomsromanen Ærlighetsminuttet.

Skrevet

...og har du ikke lest trilogien til Anne B Ragde om familien Neshov, er det et godt alternativ.

Skrevet

Veldig lettlest og grei underholdning er jo Superstjerne-bøker. ;) Dvs. kiosklitteratur. Det kan jo være greit i en normal hverdag, å drømme seg vekk i romantiske historier. :)

Ellers liker jeg godt for tiden bøker av Paulo Coelho, de er relativt lettleste, men temaene er kanskje ikke helt feel-good.

Kan også anbefale Den hemmelige hagen av Frances Burnett. Den er fin, og tvers igjennom god! Man blir litt smålykkelig av å lese den. :)

Hvis ikke du har lest Twilight av Stephenie Meyer er jo det lette og gode bøker. :)

Lykke til med lesingen og den lille! :)

Skrevet (endret)

Gratulerer med baby.

Gyldendal forlag har en serie bøker som helet "litterære drops". Dette er lettlest, feel-good "dame"-litteratur.

"shopoholiker-bøkene" av Sophie Kinshella er bøker som er utgitt i denne serien, "Ya-Ya jentenes hemmelige nedtegnelser" (Rebecca Wells) og "Laken, løk og kokosmelk" (Celestine Vaite)er andre titler.

Alexander McCall Smith "Damenes dektetivbyrå nr 1" kan også anbefales. (her er det vissnok flere bøker, men jeg har kun lest denne første boka)

Endret av Solstorm
Skrevet

Gratulerer!

Prøv Joanne Harris - har skrevet flere alldeles nydelige bøker som ikke er krevende i det hele tatt. Blackberry Vine og Choclat er to av dem.

Skrevet

Helen Fielding - Olivia Joules' Hyperaktive Fantasi og Sarah Mlynowski - Melkecocktail :hjerte: Morsomme, lettleste og spennende bøker.

Skrevet

Takk for inspirasjon :) Noen av forslagene har jeg allerede lest, men fikk mange gode tips til bøker jeg fikk lyst til å lese.

Skrevet

Jeg anbefaler også Alexander McCall Smiths bøker om Damenes detektivbyrå. Er ikke det feelgood, så veit ikke jeg!

Skrevet

Anbefaler alltid Janet Evanovich sin serie om Stephanie Plum hvis man vil ha lettlest, humoristisk krim, med litt kjærlighetsforviklinger på toppen av det hele.

Skrevet
Helen Fielding - Olivia Joules' Hyperaktive Fantasi

Den kan jeg også anbefale, lett og morsom underholdning!

-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...