Gjest m. Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 En klardrømmer er en som sover dypt. Likevel en han eller hun bevisst at hun drømmer. Har hørt ei som fortale om det, hun kunne styre hva hun skulle drømme om. Hun prøvde også å slutte med det fordi hun hadde hørt det var uheldig å overdrive. Har litt lyst til å prøve.
Vera Vinge Skrevet 22. januar 2010 #3 Skrevet 22. januar 2010 (endret) Jeg opplever dette ofte, vanligvis noen ganger i uka, vil jeg tro. Syns ikke det er så mye mystisk ved det, og tviler på at det skal være uheldig å "overdrive". Vet heller ikke om det er noe man kan bestemme seg for å drive med - jeg føler hvertfall ikke at jeg har kontroll over det før jeg sovner. Men jeg har altså ofte drømmer hvor jeg innser at jeg drømmer og hvor jeg kan styre hva jeg gjør. Det veksler om jeg innser at jeg drømmer plutselig underveis i drømmen, om jeg drømmer "våkent" fra starten av drømmen, eller om jeg fortsetter å spinne videre på en "klar"/"våken" drøm ut fra tanker jeg har hatt når jeg har vært halvvåken. Endret 22. januar 2010 av Vera Vinge
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2010 #4 Skrevet 22. januar 2010 Man kan vel bestemme seg i den forstand at en kan trene opp eller kanskje heller endre hvor dypt man sover ved å ha på vekkerklokke osv. Men om man kan bestemme seg for at i natt vil jeg klardrømme, det er jeg usikker på.
Gjest Vestlandslefsa Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Har det slik ofte, ofte flere ganger i veka. Det kommer mest av seg selv, uten at jeg hindrer eller gjør noe aktivt for å drømme på den måten.
Troyamin Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 En klardrømmer er en som sover dypt. Likevel en han eller hun bevisst at hun drømmer. Har hørt ei som fortale om det, hun kunne styre hva hun skulle drømme om. Hun prøvde også å slutte med det fordi hun hadde hørt det var uheldig å overdrive. Har litt lyst til å prøve. Ja, jeg kan styre drømmene mine. Men bare til et visst punkt. Våkner jeg etter en ubehagelig drøm, kan jeg legge meg til å sove igjen og så lage en hyggeligere slutt. Anbefaler deg Paranormal forum hvis du vil lese mer om drømmer og drømmetyding
Vera Vinge Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 (endret) Anbefaler deg Paranormal forum hvis du vil lese mer om drømmer og drømmetyding Jeg innser at de som er opptatt av overnaturlige saker, også fort kan være opptatt av drømmer og andre "spennende" ting, men det er samtidig litt rart å se at klare drømmer nærmest beskrives som noe paranormalt, siden det omtales på en sånn side. Som jeg nevnte i stad, ser jeg ikke noe mystisk ved den type drømming, men tenker at det er høyst forklarlig. F.eks. at hjernen vår ikke nødvendigvis slapper helt av selv om vi sover. Endret 22. januar 2010 av Vera Vinge
Chiyo Skrevet 22. januar 2010 #8 Skrevet 22. januar 2010 Jeg vil også kontrolere mine egne drømmer. Kan man lære det? Det hadde vært så kult. Kan man liksom velge hva drømmen er? Eller er det slik at man drømmer, men man kan påvirke drømmen til et viss punkt?
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #9 Skrevet 23. januar 2010 Jeg vil også kontrolere mine egne drømmer. Kan man lære det? Det hadde vært så kult. Kan man liksom velge hva drømmen er? Eller er det slik at man drømmer, men man kan påvirke drømmen til et viss punkt? Ja, man kan lære det. Grubler litt på å sette i gang og "trene". Les nederst her: http://www.freewebs.com/fagerland/magienidrmmer.htm Men lurer litt på om noen har erfaring.
Chiyo Skrevet 24. januar 2010 #11 Skrevet 24. januar 2010 Ja, man kan lære det. Grubler litt på å sette i gang og "trene". Les nederst her: http://www.freewebs.com/fagerland/magienidrmmer.htm Men lurer litt på om noen har erfaring. Kult! Det skal jeg prøve.
Mir Skrevet 24. januar 2010 #12 Skrevet 24. januar 2010 Jeg har aldri tenkt at det er noe "spesielt" ved dette. Selv har jeg utrolig klare drømmer og det er som bilder jeg kan ha nå selv på dagen/kvelden etter at jeg har drømt det. Noen ganger kan jeg ikke styre det, men oftest kan jeg vinkle det inn, slutte eller fortsette, velge hvordan det skal gå... og følelsene i drømmen føles reelle, både psykisk og fysisk sterke og det er som om jeg tenker det mens jeg drømmer, tenker over hva jeg drømmer mens jeg drømmer. Må også legge til at det hele har startet etter at jeg begynte på en type medisin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå