Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2010 #21 Skrevet 24. januar 2010 - Kvalme, henger ofte over doen et par dager, må til og med opp om natta for å spy. - Smerter i korsrygg, og magekrampper. På det værste ligger jeg bare i fosterstilling og gråter, smertestillende tar det ikke. Ellers er humør og energi som ellers. Jeg er avhengig av p-piller, de gjør plagene mye, mye mindre,og har i tillegg bare blødning hver tredje mnd og slipper plager ved eggløsning.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2010 #22 Skrevet 28. januar 2010 * brystspreng/forstørrede bryster pga vannannsamling. Kan gå opp nesten en cup str før hver mens. Samler seg også mye vann ellers i kroppen. *oppblåst mage * matsug, spesielt mot søte ting. * blir humørsyk, lett irritabel og kranglete dagene før. * ekstremt kåt i dagene før og under mens(typisk!)Vi pleier å ha sex "raptuser" i dagene før, men kjæresten er ikke såå keen på å kjøre brannbil selv om jeg VIL HA etter tante rød har kommet også.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. januar 2010 #23 Skrevet 28. januar 2010 Det starter med kvalme en uke før mens. Dette fortsetter under menstrasjonen, og varer en uke etter mens. Har altså én uke i måneden uten kvalme. Kvalmen er vel på den måten jeg kan se for meg at svangerskapskvalme er. Jeg må regulere den med å spise regelmessig. Får også betraktelig større pupper pga vannansamling. Pluss at den venstre puppen alltid er vondt et par dager før mens. Har ekstremt store blødninger. Nattbind hele perioden, må skiftes hver time-hver annen. Festlige greier.. Generelle kramper fra tid til annen.
Anaconda Skrevet 31. januar 2010 #24 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har fra jeg fikk menstruasjon for første gang som 14-åring slitt med STERKE menssmerter, så jeg nesten kan regnes som sengeliggende. Uten smertestillende; Naproxen, evt. utallige Ibux, (for all del ikke paracet som ikke funker i det hele tatt!) spyr jeg og har så sterke smerter at jeg gråter og hiver etter pusten. Får også ilinger nedover beina. Det skal nevnes at enkelte p-piller-merker har redusert eller "forflyttet" smertene lengre ned og har hjulpet på. Men nå var det jo pms-plager dette skulle handle om, noe jeg ikke kjente til før for inntil et år siden (jeg er 25 år), og det er ille. Plagene består i: -Umettelig, både på snop og mat -Voldsomme svettetokter, særlig om natten -Intens hodepine -Vondt nederst i ryggen -Veldig trist -Irritabel på det meste Jeg mener virkelig at verden er urettferdig. Det hadde liksom holdt med èn av delene, og ikke plager både før og under mens-perioden...
The Kitten Skrevet 31. januar 2010 #25 Skrevet 31. januar 2010 (endret) Jeg har innsett at jeg er veldig heldig som ikke er plaget med pms eller mensturasjonssmerter. Endret 31. januar 2010 av The Kitten
Skyld Skrevet 31. januar 2010 #26 Skrevet 31. januar 2010 Til vanlig: - murring eller sterke smerter - humørsvingninger fra helvete - lettere hodepine - slapp og trøtt - oppblåst - kåtere enn vanlig - behov for junkfood
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 31. januar 2010 #27 Skrevet 31. januar 2010 Jeg blir så tappet for energi at det er helt ille. Det er sånn at jeg nesten ikke kommer jeg gjennom dagene den siste uka. Må kjempe for å være våken og en tur på butikken er nesten nok til å få meg til å sette meg ned å grine når jeg kommer hjem:P Det er så rart, for sover så mye i dagene før mensen, og blir aldri uthvilt, men så kan jeg våkne en morgen og merke at; wow, i dag kommer jeg til å få mensen, for jeg føler meg uthvilt etter bare noen normale timer med søvn (6-8) :D Kroppen er i tillegg sånn super"stressa", føler at alt er i helspenn og den avslappende følelsen kommer med mensen. Får også eksem og supertørr hud. Også er jeg superirritabel. ALT er irriterende og jeg får en trang til å være frekk og ekkel, noe som er ganske plagsomt. Det er jo ikke noe koselig å være sånn:P Og så skal det ganske lite til før hele verden raser sammen, takler svært lite i dagene før mensen. Ja, for ikke å glemme apetitten! ;P
Beauté Skrevet 31. januar 2010 #28 Skrevet 31. januar 2010 Jeg blir så irritabel, deppa og bitchy. Dessverre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå