Gjest Mishan Skrevet 21. januar 2010 #1 Skrevet 21. januar 2010 Noen her som har vært i Dublin som har tips til ting jeg burde gjøre når jeg er der? Og er det gode shopping muligheter i nærheten av sentrum? Drar på weekend tur dit meg kjæresten om to uker og tar i mot alle tips og erfaringer med en stor takk:)
Lilith Skrevet 21. januar 2010 #2 Skrevet 21. januar 2010 Grafton Street er stedet å shoppe. Og hold deg sør for the Liffey ...
Lune Skrevet 21. januar 2010 #3 Skrevet 21. januar 2010 Vi var i Dublin på denne tiden i fjor, det var helt forferdelig kaldt. Beste minne mitt er skybaren på Guinness fabrikken, der var det varmt og god utsikt. Vi fant noen gode resturanter via noen reisebøker vi hadde med, som vi var fornøyde med Jameson (whiskey) fabrikken var også koselig.
Gjest Mishan Skrevet 21. januar 2010 #4 Skrevet 21. januar 2010 Blir nok litt kaldt, men det får vi overleve:) Kjæresten er ihuga whiskey fan så Jameson fabrikken er nok noe vi absolutt skal vurdere å prøve. Har smakt guinness en gang og kan ikke si jeg likte det spesielt godt, men siden vi først er der burde vi vel kanskje ta turen dit også. Takk for tips, driver og surfer rundt på nettet etter info men er alltid greit å få med seg litt erfaringer fra folk som har vært der også
Lilith Skrevet 22. januar 2010 #5 Skrevet 22. januar 2010 Jeg synes ikke Guinness-bryggeriet var noe særlig, men det hører kanskje med når man først skal til Dublin. Guinness-karamellene som selges i souvernirbutikken er grisegode! Men det som er morsomt, er at på lørdager er det ulovelig marked i Meath Street som ligger ikke langt fra bryggeriet. Det er ganske artig å få med seg. Shabby gateselgere med smuglervarer som hvisker "Gardai!" til hverandre hver gang de ser snurten av en snut, så de rekker å gjemme unna varene. Det er noen år siden sist jeg var i Dublin, så mulig de har fått bukt med "problemet" nå, men er man i området en lørdag, kan man jo svinge nedom og se
tineline Skrevet 22. januar 2010 #6 Skrevet 22. januar 2010 Kommer an på hvor lenge dere skal være, men hvis dere ønsker å se litt mer av Irland, er Howth en fiskerlandsby som er ufattelig romantisk 40 min på lokaltoget fra Dublin. Her har de fargerike fiskebåter, grønne klippelandskaper med turstier, herlige fiskerestauranter (gå til de som er fulle av folk - fantastisk mat) og koselige puber. I tillegg ligger National Transport Museum her: En låve full av gamle trikker og traktorer, biler og busser fra Dublin og omegn - det er ca 1 m tumleplass mellom fartøyene, og det koster 2 euro. Verdens rareste museum! Jeg syns det var mye å hente nord for Liffey også, men dette er jo en mer shabby del av Dublin. Hvis dere liker slitne, brune puber, er det noen koselige slike øst for the Spire.
Gjest Stine Sofie Skrevet 22. januar 2010 #7 Skrevet 22. januar 2010 Hei Mishan:) Jeg har nettopp vært i Dublin, og det er mye fint du kan se/oppleve der. Jeg har skrevet ned de tingene jeg syntes var verdt å se/oppleve der:) Kommer nok garantert til å reise dit med min kjære om ikke så lenge:) Tips/ideer om hvor du finner de beste shoppingmulighetene samt hva dere kan gjøre i Dublin: - Sightseeing i buss( rundtur i byen) Anbefales:) - Dublin Castle: Kjempefint slott med en rik historie. - St.Patrick`s Cathedral: Vakker og gammel steinkatedral. - Literary Pub Crawl: Morsom opplevelse, besøker ulike puber rundt omkrig i byen:) - Guiness Storehouse: Omvisning på fabrikken der verdens beste øl lages:) På toppen av fabrikken finnes det en bar med en fantastisk utsikt over byen( samt en øl) Anbefales på det sterkeste:) - St. Stephens Green: meget vakker park - Dagstur til Glendalough: Vakket, historisk sted ca 2 timers kjøretur fra Dublin. Historiske serverdigheter og meget vakker natur. - Uteliv: Mange barer rundt i hele byen, men sjekk ut The Temple Bar Area. - Hvis dere er interesserte i kunst/litteratur finnes det mange fine museum å besøke også * Shopping: -> Grafton Street: hovedhandlegaten ( Tips: Brown Thomas & BT2 ) ->Henry Street ->Clery`s in O`Connell Street Håper dere får en fin ferie:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå