Gå til innhold

NÅ ER JEG FORBANNA!!!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nettopp hatt en kunde på tlf. som var så ufyselig som det er mulig å være. Frekk som få, og direkte stygg i munnen + jævla sleip!!!

Hun presterte å si at hun kan mere om min jobb og mine produkter en meg!! Har jobbet her snart 8 år så jeg veit hva jeg prater om!!!

"Hvis du ikke vet at xxxxxxx er xxxxxx så burde du kanskje lære deg mer om tingene du selger" sa hun !?! Og det hun sier er som å si at: joda flagget vårt i norge er sort, gult og grønt, Det bare vet jeg det!!!

Sånne ufyselige drittfolk burde skamme seg. Tonen var fra første stund ufin og nedlatende. Nesten alt hun sa var dritt om meg eller mine produkter.

Etter en lang tids "jabbing og høfflig samtale" hvor jeg pent prøvde å forklare henne hvordan ting var, fikk jeg beskjed om at "kunden alltid har rett"!!

Nei, sa jeg. Ikke her i firmaet! Her har nemlig de ansatte som har gått på kurs og lært om spesifike krav og regler, og annet produktinformasjon alltid rett. Jeg har dessuten dette produktet hjemme og vet at det du sier er helt feil.

Og med den respektløse innstillingen du har til oss og våre ansatte, så er du ikke velkommen til å handle hos oss lenger.

Adjø! Så la jeg røret pent på, og fortalte det til sjefen som sa "Det er greit det Titti, du er en tålmodig engel, så hvis du nå fikk nok så må det ha vært ille!" Puh... Ble litt lettere i skuldrene da. Flott sjef jeg har igrunn!

Husk det dere andre her på KG, den i andre enden av røret har noen ganger mere innsikt i tingene en deg! (men det er nok ingen her inne som er ufyselige mot andre sånn som henne) :sjarmor:

Takk for nå, over til kaffebordet med meg for å sladre om sure kunder.

• 4 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Adjø! Så la jeg røret pent på, og fortalte det til sjefen som sa "Det er greit det Titti, du er en tålmodig engel, så hvis du nå fikk nok så må det ha vært ille!" Puh... Ble litt lettere i skuldrene da. Flott sjef jeg har igrunn!

Jo, du har en flott sjef. Men de ansatte burde ikke være avhengig av sjefen for å kunne kreve at kundene behandler de ansatte med respekt og verdighet. En hver ansatt bør kunne gi en kunde svar på tiltale. En hver ansatt bør kunne avvise kunder som nekter å opptre med normal høflighet. Og det bør de kunne gjøre uten å frykte represalier fra sjefen.

Skrevet

Jeg har hatt noen direkte ekle kunder en del ganger. Nå trenger vi heldigvis ikke være høflige mot slike mennesker som går på personangrep.

Skrevet

Flott! Da er vi fler! Holdt på å vri huet av en dame på jobb i dag jeg og. Og det er sjelden.

Skrevet
Har nettopp hatt en kunde på tlf. som var så ufyselig som det er mulig å være. Frekk som få, og direkte stygg i munnen + jævla sleip!!!

Hun presterte å si at hun kan mere om min jobb og mine produkter en meg!! Har jobbet her snart 8 år så jeg veit hva jeg prater om!!!

"Hvis du ikke vet at xxxxxxx er xxxxxx så burde du kanskje lære deg mer om tingene du selger" sa hun !?! Og det hun sier er som å si at: joda flagget vårt i norge er sort, gult og grønt, Det bare vet jeg det!!!

Sånne ufyselige drittfolk burde skamme seg. Tonen var fra første stund ufin og nedlatende. Nesten alt hun sa var dritt om meg eller mine produkter.

Etter en lang tids "jabbing og høfflig samtale" hvor jeg pent prøvde å forklare henne hvordan ting var, fikk jeg beskjed om at "kunden alltid har rett"!!Nei, sa jeg. Ikke her i firmaet! Her har nemlig de ansatte som har gått på kurs og lært om spesifike krav og regler, og annet produktinformasjon alltid rett. Jeg har dessuten dette produktet hjemme og vet at det du sier er helt feil.

Og med den respektløse innstillingen du har til oss og våre ansatte, så er du ikke velkommen til å handle hos oss lenger.

Husk det dere andre her på KG, den i andre enden av røret har noen ganger mere innsikt i tingene en deg! (men det er nok ingen her inne som er ufyselige mot andre sånn som henne) :sjarmor:

Takk for nå, over til kaffebordet med meg for å sladre om sure kunder.

Hvorfor kunne du ikke bare la henne tømme seg først?

Selv hvor feil hun tok, så var hun for forbanna til å høre på det du hadde å si. Hun ville snakke ferdig.

Kanskje samtalen kunne tatt en annen vending hvis hun hadde fått snakekt ferdig, så hadde du uttrykt forståelse for det hun hadde sagt og vridd det hele over til den løsning du mente var helt rett.

Jeg sier ikke at dama hadde rett til å oppføre seg sånn, men med respekt å melde - så tror jeg kanskje at du burde taklet situasjonen annerledes. :)

Skrevet
Hvorfor kunne du ikke bare la henne tømme seg først?

Selv hvor feil hun tok, så var hun for forbanna til å høre på det du hadde å si. Hun ville snakke ferdig.

Kanskje samtalen kunne tatt en annen vending hvis hun hadde fått snakekt ferdig, så hadde du uttrykt forståelse for det hun hadde sagt og vridd det hele over til den løsning du mente var helt rett.

Jeg sier ikke at dama hadde rett til å oppføre seg sånn, men med respekt å melde - så tror jeg kanskje at du burde taklet situasjonen annerledes. :)

Men var det ikke akkurat det TS prøvde å gjøre? Slik forstod jeg det i hvertfall, altså at hun prøvde å jatte med og vise forståelse, så lenge det gikk. Men når det eneste kunden vil høre er "ja, du har rett, jorden ER flat..", så er det ikke så lett! Jeg selv jobber i en butikk og der får vi også slike kunder og hva de har til felles er at de hører ikke etter i det hele tatt, de er altfor opptatte av å skjelle ut oss som jobber der. Som om vi personlig rullet opp den perfekt flate jorden, til en ball.. Foruten at vi åpenbart lyver om det, fordi den ER FLAT!!! Vi får ikke inn et ord for å forklare hvorfor, eller komme med alternative løsninger og forslag, de hører ikke et ord av hva vi sier. Det er ikke snakk om å "takle situasjonen annerledes", men at enkelte folk lærer seg almindelig folkeskikk og høflighet!

Skrevet
Det er ikke snakk om å "takle situasjonen annerledes", men at enkelte folk lærer seg almindelig folkeskikk og høflighet!

Dette er jeg så enig i! Folk i serviceyrker er ikke offentlige søppelkasser! Har du noe å klage på, gjør det på en ordentlig måte, ikke la morgenens krangel med gubben gå ut over en uskyldig tredjepart.

Skrevet
Dette er jeg så enig i! Folk i serviceyrker er ikke offentlige søppelkasser! Har du noe å klage på, gjør det på en ordentlig måte, ikke la morgenens krangel med gubben gå ut over en uskyldig tredjepart.

Enig!

Men når det er sagt, så finnes det ansatte som er uhøflige og burde lære seg folkeskikk også!! Spesielt offentlig ansatte.

Har jammen møtt mange sånne som jeg kunne tenkt meg å vridd, og faktisk så har noen av desse ikke peiling på hva de driver med heller. Det har hendt at jeg faktisk har visst bedre enn de, og de etterpå har innrømt at de gjorde/tok feil... Men er de noe høfligere da????? Og sier de noengang unnskyld???? Nei, det har ikke hendt...

Som regel ordner de ikke opp/evt. gir kompensasjon for den skaden/ekstrautgiften deres inkompetanse har påført oss heller...

De er det offentlige, og da må man bare rette seg etter "sånn det ble"....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...