Gå til innhold

Nicorette for snusere...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hører hele tiden på reklamen at Nicorette (og evt. lignende) er bra for å holde igjen nikotinbehovet til de som røyker. Jeg lurer på om det samme gjelder for snusere? De har jo like stort behov for nikotin, de bare tar det på andre måter.

Grunnen til at jeg spør, er at jeg er litt interessert i en som snuser, men har mildt sagt ingen lyst til å kysse en med snusleppe, men kan kysse en som tygger tyggis i en overgang til ikke-bruk. (Jeg er selv ikke-røyker/snuser og slik vil det alltid bli!!)

Skrevet
Vi hører hele tiden på reklamen at Nicorette (og evt. lignende) er bra for å holde igjen nikotinbehovet til de som røyker. Jeg lurer på om det samme gjelder for snusere? De har jo like stort behov for nikotin, de bare tar det på andre måter.

Grunnen til at jeg spør, er at jeg er litt interessert i en som snuser, men har mildt sagt ingen lyst til å kysse en med snusleppe, men kan kysse en som tygger tyggis i en overgang til ikke-bruk. (Jeg er selv ikke-røyker/snuser og slik vil det alltid bli!!)

preparater som tilfører kroppen nikotin er selvsagt til hjelp både for snusere og røykere hva gjelder nikotinbehovet, men for mange så er nikotinen bare halve gleden eller problemet. Smaken og følelsen av snusen er veldig viktig, og sammen med det faktum at snus gjør konsentrasjnen av nikotin i blodet mye høyere enn ved røyking er det kanskje verre å slutte å snuse enn å slutte å røyke. Det er dessuten mye mer hjelp å få for røykeslutt enn snuseslutt fordi det der med snus egentlig er et norsk og svensk fenomen.

(og så skriver jeg dette i parentes siden du slett ikke spør og ikke vil høre det - ikke gå inn i et forhold i den tro at du kan forandre ham. I hvertfall ikke hva gjelder snus, røyk. Ønsket om å slutte må ligge hos dem, og det er revnende likegyldig hva du syns dersom de selv er fornøyd med situasjonen. Er selv sammen med en snuser og vil så gjerne at han skal slutte fordi jeg er redd for følgene snusingen kan få, men det kommer aldri til å skje før han evt går lei og ønsker det selv.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...