Gjest Problematique Skrevet 21. januar 2010 #1 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Jeg tok permanent tidligere i uka, og er ALT ANNET enn fornøyd... Jeg tok med det bildet jeg legger ved her, og sa at slike krøller ønsker jeg meg. Fikk beskjed om at det kom ikke til å bli helt slik, men nokså likt. Når jeg gikk ut fra frisørsalongen, så håret mitt ut som om noen hadde mishandlet det med en krepptang og tupering... Det var ikke en eneste krøll å spore, og teksturen på håret tilsvarte saueull, mer eller mindre... Håret var stivt og ekkelt. Nå har jeg fått vasket det en gang, men det er fortsatt ikke mye krøller der, bare bølger og fortsatt saueulltekstur... Deler av håret mitt har knukket av helt nede ved hodebunnen, det er bare stubber igjen, små flekker med stubber i hele hodebunn... Selv om det er vasket, er flere lokker fortsatt stive og kantete og det er rett og slett skikkelig stygt. Det er da ikke sånn det er meningen at det skal være?! Hun sa det kom til å ta et par dager før det ble seende optimalt ut, men dette er jo grusomt... Vedlegg fjernet iht. KGs regler. - lillesky (mod) Endret 22. januar 2010 av lillesky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 21. januar 2010 #2 Del Skrevet 21. januar 2010 Høres absolutt ikke bra ut! Jeg hadde permanent for en god del år siden, vanskelig å finne bilde som var likt, men det ble vel ca sånn, men litt mer krøller (ble vel mer som dette etter et par mnd). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Mirella♥ Skrevet 21. januar 2010 #3 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Permanent på langt hår er sjelden fint, ihvertfall ikke før det har gått en måned eller to. Er mange som tar med sånne bilder som du viser i hovedinnlegget, det dere ofte glemmer er at sånne krøller er laget med krølltang, ikke permanent. I tillegg har langt hår veldig ujevn porøsitet og krøllene blir ofte deretter. I tillegg til at permanent sliter på håret og ofte gjør det tørt og brusete. Etter resultatet du beskriver å dømme, skulle de aldri gått med på å gi deg permanent. Det høres ikke ut som hårkvaliteten din var god nok i utgangspunktet, og dermed har hårstrukturen blitt helt ødelagt, så ødelagt at det faktisk har knekt enkelte steder? Huff, så kjedelig.. Gå tilbake og vis hvordan det ser ut, kanskje de i det minste kan sponse deg med noen hårkurer. Fuktighetskurer kombinert med proteinkur vil gi håret spensten og styrken tilbake. Da vil krøllene også komme bedre fram. IKKE børst håret når det er tørt, da ser det bare enda verre ut! Bruk stylingprodukt tilpasset krøllete hår som hjelper til å samle krøllene og gjøre håret blankere, ikke så brusete. Lykke til, det går seg nok til! Endret 21. januar 2010 av ♥Mirella♥ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LonelyAngel Skrevet 21. januar 2010 #4 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har hatt parmanent og ble heller ikke fornøyd. Jeg ville ha store fine krøller, men ente opp med "mr lee" krøller. Jeg dusjet håret ganske tidlig etter behandlingen noe som også gjorde at mange av krøllene falt ut. Jeg tror du kan ha flax, dersom du går til en bra frisør. Når mitt vanlige hår hadde vokst langt nokk ut, gikk jeg til frisøren og klippet av de gamle krøllene. Gud, det var deilig Hadde jeg vært deg hadde jeg klaget på frisøren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 21. januar 2010 #5 Del Skrevet 21. januar 2010 Frisøren min nektet å ta permanent på meg, sa at det ikke ble fint på min hårlengde, med mindre jeg ville ha hår som så ut som en krise fra 80-tallet, eller få pensjonist-krøller. Jeg tror at jeg fikk et godt råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 21. januar 2010 #6 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg tenkte jeg skulle advare deg Problematique, men jeg glemte det helt av.. Jeg jobber jo innen bransjen og har fått mange spørsmål om permanent på lagt hår og urealistiske ønsker.. Permanent blir liksom enten sånn sauekrøll eller slappe bølger i langt hår... Det blir skjeldent fint spør du meg... Jeg syns du skal gå tilbake å klage... hun kan neppe rette det op med ny permanent og du får neppe pengene igjen, men det minste de kan gjøre er å gi deg 2-3 produkter for å rette opp skadene på håret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoO Skrevet 21. januar 2010 #7 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har tatt permanent ett par ganger. Det så helt forferdelig ut de første to ukene, det var skikkelig krøller, saulignende. Gikk med strikk et par uker, og hadde panikk for at dette aldri kom til å se bra ut igjen.. men etter et par uker falt krøllene litt ut, og krøllene ble kjempefine, litt som det bilde av Jennifer Aniston lenger opp i tråden. Permanenten satt i håret i underkant av 1 år, ble naturlig nok mindre og mindre krøller og mer bølgette til slutt. Tok permanent igjen, gikk med strikk et par uker, men var mer forbredt på hva som kom til å skje da:P Eneste jeg synes er negativt er at det sliter ganske mye på håret.. kommer ikke til å ta permanent igjen, da jeg har fått MYE tynnere hår nå enn jeg hadde før.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. januar 2010 #8 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har langt hår og tok permanent i høst. Jeg må innrømme at jeg ble veldig fornøyd. Men frisøren sa at det pleier å ta to uker får høret "setter seg", og det er først da man kan se hvordan det virkelig ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 21. januar 2010 #9 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg tror det også kommer an på hårkvaliteten hvor bra resultatet blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoshimi Skrevet 21. januar 2010 #10 Del Skrevet 21. januar 2010 Da jeg tok permanent ble jeg seendes ut som en sau i flere uker og var kjempefortvilet, men håret roet seg etterhvert og jeg ble til slutt veldig fornøyd. Det har nok veldig mye å si hvilke hår du har. Jeg er heldig og har tykt hår som tåler veldig mye. Permanenten slet litt på håret, men tok ikke så lang tid før det ble normalt igjen. Har du veldig stritt hår er det nok vanskelig å få til en bra permanent. Man bør nok helst ha litt fall i håret eller hår som former seg lett. Jeg ville aldri tatt permanent om jeg hadde hatt slitt hår eller hvis krøllene falt lett ut når jeg brukte krølltang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Problematique Skrevet 21. januar 2010 #11 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har naturlig fall i håret, og har ingen problemer med å holde krøller i håret (jeg brukte aldri krølltang, jeg tok litt skum i vått hår og sov med håret satt opp med spenner, da hadde jeg krøller i flere dager). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoshimi Skrevet 21. januar 2010 #12 Del Skrevet 21. januar 2010 Hadde du slitt hår fra før av? Dersom du har fall i håret og har sunt hår kan jeg ikke helt skjønne at det gikk som det gikk. Må være fryktelig frustrerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #13 Del Skrevet 21. januar 2010 det at håret har brukket av helt inn til hodebunn er fordi de la strikken på spolen feil, hvis den ikke ligger riktig plassert, altså opp/ut. så vil den brekke av håret. du kan jo eventuelt kreve at de tar en rettepermanent på deg for feilen de gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #14 Del Skrevet 21. januar 2010 Har et par venninner som har like krøller som i bildet til TS, men de er naturlige. Sånne krøller er umulige å få til med permanent. Det er dårlig av frisøren din å ikke informere deg skikkelig på forhånd! Jeg tok permanent i min ungdom, hadde da ubehandlet hår med bittelitt fall i til korsryggen. Krøllene ble etter det jeg kan huske fine - fikk i allefall mye skryt for håret. Håret mitt vokste ut igjen med krøller etter permanenten og jeg har siden den gang hatt krøller. Du bør definitivt klage om ikke frisøren din advarte deg på forhånd om at håret ditt ville bli slik! Du bør få kompensasjon i form av gode produkter for å bøte litt på skaden i håret. Jeg kan anbefale produktene fra Pureology. De er kjempegode. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest teebie Skrevet 21. januar 2010 #15 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg tok permanent to ganger da jeg var i tenårene. Den ene gangen hadde jeg veldig langt har, nesten ned til midjen. Krøllene ble fine de, litt mindre enn jeg hadde tenkt, men jeg opplevde også at håret knakk et par steder inne ved hodebunnen, så jeg vet hvordan du har det... Ikke gøy:( Som mange her sier, så kommer nok krøllene til å bli finere etter litt tid. Bruk masse balsam og hårkur, prøv balsammetoden, så blir det nok bedre etterhvert:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Problematique Skrevet 21. januar 2010 #16 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg bruker heldigvis balsammetoden fra før av, så jeg har gode teknikker inne med plopping osv, det hjelper heldigvis! Uten det tør jeg ikke tenke på åssen håret mitt hadde sett ut... Takk for tilbakemeldinger alle sammen. Jeg må si jeg gruer meg til å gå dit i morgen for å klage. Jeg er dårlig på sånne ting. Men jeg skal oppdatere dere på hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 21. januar 2010 #17 Del Skrevet 21. januar 2010 Bare vær saklig og rolig Stresser man seg opp kan man fort virke sinna og da er det lett at det blir bare tull med kommunikasjonen Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. januar 2010 #18 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg regner med du vet dette fra før, men du må ikke børste hår med permanent når det er tørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 21. januar 2010 #19 Del Skrevet 21. januar 2010 Hva er balsammetoden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Problematique Skrevet 21. januar 2010 #20 Del Skrevet 21. januar 2010 http://www.lockig.se/?q=node/8 BM er mest for dem med krøller eller fall i håret. Kort fortalt innebærer det å droppe shampo, og vaske håret bare med balsam. Det innebærer også at man må holde seg unna en del ingredienser som silikon og mineralolje, fordi det lar seg ikke vaske ut av balsam. Det tar en tid å venne seg til alt, men det er en fantastisk måte å stelle håret på. Det tilfører masse, masse fukt og pleie, og gjør underverker for de som sliter med brusete, tørre krøller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå