Gå til innhold

Behandling av svette hender

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har erfaring med behandling av svette hender (legebehandling)?

Og, kan man behandles av fastlegen, eller må man henvises til en spesialist av noe slag?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok til spesialist. Det finnes ingen "enkel" behandling for dette. Det som er mest brukt tror jeg, men også en del bivirkninger, er at man injiserer botox i nerven som går til det aktuelle hudområdet/de aktuelle svettekjertlene. Effekten er forbigående, og må gjentas etter en stund.

Årsaken til økt svette, er ofte angst. Angst kan behandles, uten bivirkninger, i form av samtaleterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Nei, jeg har ingen angst så vidt jeg vet, da... og har hatt dette problemet i snart 20 år, tenker at det er på tide å gjøre noe med det. Vet også at stress kan fremkalle dette, men jeg har ikke stresset konstant i 20 år.

Jaja, da skal jeg be om en henvisning til spesialist :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på det britiske programmet om pinlige sykdommer at det finnes en ganske enkel behandling.

Det var et slags kar, med strømførende vann i, hvor pasienten satt med hendene nedi. Det var lav spenning, så hun fikk ikke støt, men det prikket/kilte. Etter en behandlingsserie på hudklinikk var hun helt fin i en periode, før det begynte å komme tilbake. Da fikk hun kjøpt et apparat til hjemmebruk, sånn at hun kunne ta behandlingene når det passet henne.

Dette var ei dame som ikke hadde tatt noen i hånden på årevis, og vi så faktisk at det rant av hendene hennes på forhånd.

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Gjest jente 16

Det går an å bruke noe som kalles ionoforese, det er dette de brukte på "pinlige sykddommer". Dette aparatet kan man få kjøpt til bruk hjemme, og fungerer bra mot hånd- og fotsvette. Det kan bestilles fra A&J-gruppen og koster rundt 5000 kr. Virkningen skal være veldig bra, og aparatet brukes noen ganger i uken. Etterhvert trenger man kun å bruke det en gang i mnd eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...